Angående bra filmer...

Espen skrev:
Okej grabbar, tjejen och jag ska på bio ikväll... Vilken ska jag nu se (behöver inte vara en specefik tjejrulle)?

Superhjältarna? Går bara klockan 18.00 och är på svenska
Man on fire? Ett alternativ
Bridget Jones 2? Verkar små rolig, Hugh Grant är alltid kul
Collateral? Verkar rätt intressant
Så som i himmelen? NEJ!

Så vilken av de tre hade ni lagt pengarna på?

Collateral e inget allternativ om du vill att tjejen ska kolla på dig iallfall... :hihi

Tycker inte du ska stryka "Så som i himelen" har du sett den? Den ska tydligen vara skitbra! har inte hört något dåligt om den alls! sen tycker inte jag heller att den verkar skitbra iof... :brinnerup
Bridget Jones 2 är säkert kanon! Den förra va skitkul!

Bridget Jones 2 ÄR bra! Fast superhjältarna hade jag nog tatt om den hade varit på engelska. Men med dina alternativ; Bridget Jones 2 = 53% av mina röster, Man on fire 47%.

Miss_Orchidee skrev:
Collateral e inget allternativ om du vill att tjejen ska kolla på dig iallfall... :hihi

Tycker inte du ska stryka "Så som i himelen" har du sett den? Den ska tydligen vara skitbra! har inte hört något dåligt om den alls! sen tycker inte jag heller att den verkar skitbra iof... :brinnerup
Bridget Jones 2 är säkert kanon! Den förra va skitkul!

Äh, vart ihop i fem år så hon får gärna titta på vad hon känner för :tungan

Jo himmelen är säkert jätte bra men kollade på trailern och känner inte för en sån film ikväll.
Valen står mellan Collateral och Man on fire, men vill att veta vilka NI på sporthoj hade valt (beslutsångest) :hihi

Nå?! :lol

BillS skrev:
Bridget Jones 2 ÄR bra! Fast superhjältarna hade jag nog tatt om den hade varit på engelska. Men med dina alternativ; Bridget Jones 2 = 53% av mina röster, Man on fire 47%.

Då blir det nog Man on fire... eller jag tror jag spikar det! Går in på sf och bokar nu!

Edit: HAHA, tjejen ringde precis och frågade hur lång filmen var, 90 minuter svarade jag! Annars ville hon inte följa med... kan ju inte gå alldeles ensam :gnissla

Espen skrev:
Äh, vart ihop i fem år så hon får gärna titta på vad hon känner för :tungan

Jo himmelen är säkert jätte bra men kollade på trailern och känner inte för en sån film ikväll.
Valen står mellan Collateral och Man on fire, men vill att veta vilka NI på sporthoj hade valt (beslutsångest) :hihi

Nå?! :lol

Jag hade valt Collateral... lätt, (säger inte det sig självt?) Citerar mig själv: :kär Tom Cruise :kär

Bio,då hade jag nog gått för att se Flying daggers(om den fortfarande går).

hört att alien vs predator ska vara kass, synd...man är ju uppväxt med dom söta rymdmonstrena.

Yamaha_Fille skrev:
hört att alien vs predator ska vara kass, synd...man är ju uppväxt med dom söta rymdmonstrena.
Ja den var inte så bra tyvärr.. Synd för dom var så fräcka när man var liten ju..

Miss_Orchidee skrev:
Kan det vara så att ni vuxit ifrån dom lite kanske?? :3freak
naaaaaaaaaaa, inte då..
Hehe jo, kanske det, men filmen var inte bra, ingen story alls...

Så nu har jag sett Man of fire.
Var väldigt bra men det kunde bli lite för mycket ibland. "What are you going to do?" "I'm going to kill them, kill them all!" kan lätt bli lite för mycket... och när kompisen säger "He's an artist, and death is his artform"
Men tyckte dock inte som man kunde läsa någon tidigare i tråden säga, att den var för lång. Tycker om när filmen bygger upp lite smågrejer runt själva huvudhandlingen, som när tjejen simmar osv. Sen gillade jag också att hjälten var lite bad boy och inte visade nåd.

Kom på att jag inte kan skriva vad exakt jag är besviken/imponerad av då det kan finnas folk som ska se filmen som läser!
Men vi kan ju alltid ta diskutionen senare...

Tja

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...