Angående bra filmer...

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
-Se Man On Fire som går på bio nu.
Kom precis hem från den och måste säga att förväntningarna angående vad jag trodde skulle vare en okej action-rulle överrumplades av en fullkomligt lysande drama-thriller som hade sina "wow"-upplevelser lite här och där. Fruktansvärt bra rulle som faktiskt gav mig (stor stark macho-kille ;) ) en och två klumpar i halsen. Ruksigt bra. Är nog berädd att ge denna en fullpottare nästan. Den får iaf:

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp (Starka fyra)

-av mig. Grymt bra lirat av Denzell o Co. i filmen. Ingen gör en dålig insats... Mycket bra klippt och fantastiskt bra soundtrack.

SE DEN!

Last edited:
var det bara jag som tyckte den var lite seg, filmen kom ju inte igång förren på slutet.
om de hade tryckt ihop första 1,5h till 30 min så hade det vart en kanon rulle.

Ingen som vill gå på bio nu då?? :hihi

Själv ligger man hemma och är redigt förkyld nu... låter som jag är i målbrottet nästan... *hes pipig röst* :sjuk och massa snö ligger därute och bara väntar på att bli till snöbollar.... :hihi och så får man ju givetvis inte gå ut.... :3freak

nu kan ni få fortsätta med filmen om ni vill......sorry, jag har alldeles för lätt för att bara prata på, om massa saker i evigheter....se nu börja jag igen :fatta!

EDIT: behöver jag säga att jag inte har nått att göra :hihi

Såg den i Malmö i lördags och den var faktist helt okej, även om det blir lite för sentimentalt ibland. 3+* av 5 möjliga

Tobbe_N skrev:
var det bara jag som tyckte den var lite seg, filmen kom ju inte igång förren på slutet.
om de hade tryckt ihop första 1,5h till 30 min så hade det vart en kanon rulle.

Sjukt bra upplagt, man får verkligen en sentimental känsla för kamratskapet som utvecklas mellan de 2. Den fick gärna vara 30 min längre också :)

Man on fire: grymt bra
Superhjältarna: rolig
Collateral: lite långdragen men Cruise gör en hyffsad insats

McRae skrev:
Man on fire: grymt bra
Superhjältarna: rolig
Collateral: lite långdragen men Cruise gör en hyffsad insats

Tyckte collateral var helt ok,men tyvärr gav den bort slutet redan första fem minuterna i filmen och slutet var riktigt dåligt..

BillS skrev:
Minns inte ens slutet på collateral.. Men se Shade! Poker-hasslar-film! Micke bra indeed!

Tyckte Collateral va riktigt bra ända tills slutet, då sammade dom hela filmen, det blev för mycket för att det skulle kunna hända

Gillar verklighetstrogna filmer :)

fast den får väl ganska hög poäng eftersom det va sådanna snygga skådisar/skådis

:kär Tom Cruise :kär

t-rex skrev:
Han är en och en halv meter. Och Scientolog. Kom igen nu!
Haha! Humor :D.

Cruises motspelare i Collateral (minns inte namnet, taxiföraren) tyckte jag gjorde den bästa insatsen i den filmen, han kändes trovärdig. Jag tror inte jag har sett honom i någon annan film vad jag kan komma på.

man on fire, jag tyckte den var småtråkig o förutsägbar. Smörigt amerikanskt...

The Incredibles däremot var en skoj film.

CorbenDallas skrev:
...

The Incredibles däremot var en skoj film.

Jag föll för att den var så jävulskt snyggt gjord. Ensam galning på öde ö, maxad teknik, världsherrevälde.... Till och med musiken var 60-talsjamesbond rakt av. En nostalgitripp av rang!

CorbenDallas skrev:
man on fire, jag tyckte den var småtråkig o förutsägbar. Smörigt amerikanskt...

Tycker inte heller att den var speciellt bra. När han tjepar gangstern i bilen var väl det bästa i den filmen. Typ.

Okej grabbar, tjejen och jag ska på bio ikväll... Vilken ska jag nu se (behöver inte vara en specefik tjejrulle)?

Superhjältarna? Går bara klockan 18.00 och är på svenska
Man on fire? Ett alternativ
Bridget Jones 2? Verkar små rolig, Hugh Grant är alltid kul
Collateral? Verkar rätt intressant
Så som i himmelen? NEJ!

Så vilken av de tre hade ni lagt pengarna på?

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...