Android-tråden

andreas1

Fucking good karma
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
CBR900RR Fireblade
Eftersom det verkar finnas endel folk här på sporthoj som kör android så tänkte jag att vi kunde ha en tråd där vi tipsar varandra om program som är bra att ha.

APNdroid (http://www.androlib.com/android.application.com-google-code-apndroid-jxt.aspx)
Program som gör att man kan slå på och av gprs/umts-anslutning så telefonen inte hela tiden ansluter mot internet.

Fyll på med tips! :)

Yo! Jag har fått en såndärna androidtelifån trots att jag varken behöver eller vill ha den men jag hade tydligen en "till godo" att hämta ut.

Jag hajar inte hur den funkar. Hur får man in saker i den från datorn? Behöver man något synkprogram eller? Den dyker inte upp i datorn när jag kopplat in den.

:mad:

Yo! Jag har fått en såndärna androidtelifån trots att jag varken behöver eller vill ha den men jag hade tydligen en "till godo" att hämta ut.

Jag hajar inte hur den funkar. Hur får man in saker i den från datorn? Behöver man något synkprogram eller? Den dyker inte upp i datorn när jag kopplat in den.

:mad:

Det är ingen iPhone, du behöver ingen jävla specialkabel o specialprogram o special allt, du behöver bara telefonen, allt finns på den o allt du vill ha synkat synkar du trådlöst.

Vad är det från datorn du vill ha i telefonen?

För övrigt finns de redan en android-tråd.

Det är ingen iPhone, du behöver ingen jävla specialkabel o specialprogram o special allt, du behöver bara telefonen, allt finns på den o allt du vill ha synkat synkar du trådlöst.

Vad är det från datorn du vill ha i telefonen?

För övrigt finns de redan en android-tråd.

Nu är det så att inget finns på telefonen och det jag laddat ner till den i datorn kan jag inte få över till den för att jag inte får upp den på datorn då jag kopplar in den med den medföljande usb-kabeln.

Nu är det så att inget finns på telefonen och det jag laddat ner till den i datorn kan jag inte få över till den för att jag inte får upp den på datorn då jag kopplar in den med den medföljande usb-kabeln.

Vad är det för något du vill ha över från datorn till telefonen?!
Har du skapat google-konto osv?
https://play.google.com/apps här kan du gå in oså loggar du in med ditt konto sen är det bara o sätta dig o leta på de appar du vill ha så installeras dem direkt på telefonen.
Eller så öppnar du google play på mobilen o gör samma sak.

Vad är det för något du vill ha över från datorn till telefonen?!
Har du skapat google-konto osv?
https://play.google.com/apps här kan du gå in oså loggar du in med ditt konto sen är det bara o sätta dig o leta på de appar du vill ha så installeras dem direkt på telefonen.
Eller så öppnar du google play på mobilen o gör samma sak.

Jag får testa med det. Trodde det fantastiska med android var att man var "fri" och kunde föra över saker hur som helst. Ville slänga över lite spel jag laddat ner men det sket sig antar jag.

Jag får testa med det. Trodde det fantastiska med android var att man var "fri" och kunde föra över saker hur som helst. Ville slänga över lite spel jag laddat ner men det sket sig antar jag.

Saken är ju just den att man är helt fri!
Du gör ju fel när du ska hålla på o ansluta till en dator.
Du kan sitta på bussen med en android o ladda hem ett nytt spel eller vad du vill, behövs ingen dator,men samtidigt finns ju såklart möjligheten men man behöver inte ens ansluta, de sköts over the air.

Du kan sitta på bussen med en android o ladda hem ett nytt spel eller vad du vill, behövs ingen dator,men samtidigt finns ju såklart möjligheten men man behöver inte ens ansluta, de sköts over the air.

På samma sätt som med en iphone menar du? Jag tänker inte ha den att ringa med för jag ville inte ha det till att börja med så den får bli en speltelefon. Har inget simkort i den.

På samma sätt som med en iphone menar du? Jag tänker inte ha den att ringa med för jag ville inte ha det till att börja med så den får bli en speltelefon. Har inget simkort i den.

Då får du göra på samma sätt fast hemma via WiFi:t, bara slå på de på telefonen o knappa in ditt lösenord, för du har väl wifi hemma?

Då får du göra på samma sätt fast hemma via WiFi:t, bara slå på de på telefonen o knappa in ditt lösenord, för du har väl wifi hemma?

Jag försöker med datorn verkar inte kunna hitta telefonen. Det går inte heller att ladda ner via googels hemsida i datorn och det betydligt snabbare bredbandet i den och föra över till telefonen med den medföljande sladden.

Jättebra. Du är "fri" med en android så du behöver inte ansluta till datorn (som du ändå sitter precis bredvid så det är en blygsam uppoffring...) du KAN inte göra det.

Jag försöker med datorn verkar inte kunna hitta telefonen. Det går inte heller att ladda ner via googels hemsida i datorn och det betydligt snabbare bredbandet i den och föra över till telefonen med den medföljande sladden.

Jättebra. Du är "fri" med en android så du behöver inte ansluta till datorn (som du ändå sitter precis bredvid så det är en blygsam uppoffring...) du KAN inte göra det.

Släng dendär telefonen i sopkorgen istället.

Börja med att ändra telefonens anslutningsläge när du har anslutit den till datorn till "masslagringsenhet" eller vad det nu kan tänkas heta på din modell så ska du se att den poppar upp i windows ;)

Sedan är du fri som en fågel att lägga in vad du vill. PS. Om du har tagit ner något som du ska överföra ifrån datorn till telefonen för att sedan installera så måste du bocka i "tillåt program ifrån okända källor" eller liknande under "inställningar - säkerhet".

Och bli inte arg på tekniken bara för att du inte förstår dig på den :p

Måste ha ett sd-kort i för att kunna ha den som masslagringsenhet visade det sig. Det interna minnet kommer man inte åt.

Passar på att fråga om Galaxy Tab 10.1 då. Har använt en i några veckor nu och är mycket missnöjd. Jag skulle gråta ihjäl mig om jag hade pungat ut för den men den är lyckligvist inte min. Jag har endast använt iPad 2 innan så det är det enda jag har att jämföra med. Tabben är generellt otroligt slö och svarar långsamt och ibland inte alls, trots omstart. Surfa på nätet är inte kul alls. Det laggar järnet, man klickar på fel länk, gå tillbaka tar evigheter. Samma även med Dolphin browser som verkar populär. Gå in på marketplejset och bläddra bland appsen är också slött som fan. Kanske blir saker något bättre när/om ICS släpps för den men i det här skicket så anser jag den som skräp. En av Samsungs värstingtablets, ska det vara såhär? Har jag fått ett måndagsex?

Vill också tillägga att jag inte är någon Apple fanboy och är starkt emot hur Apple låser/dummar ner allting så att ni inte tror att jag har något emot Android och Samsung.

Det är en Galaxy note. Krånglig, laggig, okänslig skärm. Känns inte speciellt olåst då man måste sitta på ett café och ladda ner mjukvara i mobilen då det inte verkar gå (enkelt i alla fall) att koppla in den i datorn och på så sätt få enklare tillgång till google play via nätsidan där det går att söka på mjukvara. Telifånvarianten av den sidan är urlöjlig. "Du vill ha angry birds..." Verkar inte gå att söka efter mjukvara i fritext utan man får bara upp de mest populära apparna.

Sitter hellre vid datorn och rotar medan luren ligger och laddas brevid. Då kan man plöja ner en drös appar utan att den säger att man måste koppla in wifi.

Att ladda ner direkt i luren går ju med ajfan också så jag vet inte varför det skulle vara en stor grej.

Ska rota lite mer med den innan jag dömer ut den helt men bara en sån sak att man måste lära sig mobilen är något jag inte har tålamod till. Ajfan kunde man första gången man fingrade på den. Mer pedagogisk struktur får man leta efter.

Det är en telefon Teo.

Stoppa i ett simkort som det är tänkt så fungerar det som det är tänkt.

Varför du skulle måsta sitta på ett Café och ladda hem saker begriper jag inte, är du inte ägare till ett trådlöst nätverk själv?

Du kan inte öppna huven på bilen och tanka den från det hållet på något smidigt sätt heller, just för att det är en bil, det är tänkt att man ska köra den till macken och tanka den med pumpen som står där och då är det smidigast att ha tanklocket på ena sidan av bilen...

Vill man att det ska vara krångligt så kan man försöka få det till att det är krångligt, jag har aldrig någonsin kopplat min telefon till en dator (annat än för att prova att det fungerar) det har aldrig behgövts, och då har jag ändå installerat massor av appar och uppdaterat operativet två gånger, OTA...

Skicka den till mig.

Det är en telefon Teo.

Stoppa i ett simkort som det är tänkt så fungerar det som det är tänkt.

Varför du skulle måsta sitta på ett Café och ladda hem saker begriper jag inte, är du inte ägare till ett trådlöst nätverk själv?

Du kan inte öppna huven på bilen och tanka den från det hållet på något smidigt sätt heller, just för att det är en bil, det är tänkt att man ska köra den till macken och tanka den med pumpen som står där och då är det smidigast att ha tanklocket på ena sidan av bilen...

Vill man att det ska vara krångligt så kan man försöka få det till att det är krångligt, jag har aldrig någonsin kopplat min telefon till en dator (annat än för att prova att det fungerar) det har aldrig behgövts, och då har jag ändå installerat massor av appar och uppdaterat operativet två gånger, OTA...

Skicka den till mig.

Jag vill inte ha den som telefon. Jag har ju redan en. Det som lockade var stylusfunktionen. Jag kan slå på wifi i datorn och koppla upp den så men den hittas inte så det sket sig. Något annat wifi har jag inte då jag sitter i en liten lägenhet och inte behöver det.

Jag tycker det är lättare att navigera på nätet med datorn än med mobilen, speciellt som Galaxyn hoppar in i någon mobilvariant av appsidan på vilken det inte verkar gå att söka.

Varför skulle det inte funka att koppla in den i datorn? Om jag ändå sitter vid datorn och laddar mobilen är det väl lättare än att pilla på telifånen?

Att avfärda det problemet som att det är något andra inte gör och är ett tecken på frihet till skillnad på apples datortvång som inte stämmer då man kan göra samma sak med en iphone och är ju bara löjligt.

Ajånen går både att tanka ner till direkt i samt köra via datorn. Galaxyn grejjar bara direkt.

Skärmen på galaxyn är däremot löjligt fin!

Last edited:
MEN FÖR HELVETE!!
Jag gav dig adress till google play där du direkt från DATORN kan lägga in vilka jävla appar du vill medans telefonjäveln ligger o laddas hemma hos dina föräldrars brors systers kusin om du så vill!
Vill du prompt ha den liggandes bredvid datorn o laddas så visst, du kan fortfarande lika jävla smidigt gå in på sidan, välja vad du vill ha o klicka installera.
Varför i helvete skulle man vilja göra dubbelarbetet att först ta hem skiten till datorn för att sedan koppla in telefonen i datorn o sen föra över när man bra mycket enklare kan antingen gå in på google play via datorn eller också via google play appen som redan är installerad på telefonen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT