Android-tråden

baaah, måste ha en ny lur då min Nokia gått å dött. HTC one X, vänta på Galaxy S3 eller en Sony xperia S? Skulle ju va smaskigt att få tag på en s3 lte, men den vet dom ju inte om/när den släpps i sverige. Nån med erfarenhet från one x och xperia?

Jag sitter med en One X sedan release och jag är toknöjd!
S3 och OneX låter som bra val men Xperia S?

Jag sitter med en One X sedan release och jag är toknöjd!
S3 och OneX låter som bra val men Xperia S?

Nej sant, kollat specen på xperia s mer noggrant nu, det enda som talar för den är väll kameran? Inget internminne, "bara" android 2.3, "bara" dualcore. One och s3 har väll 4? Det får nog bli att vänta på S3:an, tycker den är snyggare. Synd på LTE...

Ni som har HOX, hur länge måste ni hålla in start knappen för att starta telefonen vid avstängt läge? Jag måste hålla in dem ca 5 sekunder vilket jag tycker är lite konstigt.

Finns det någon "bra" app för att klippa lite i filmerna i telefonen? Typ för att trimma ingång och utgång samt sätta ihop ett par klipp till en längre film?!

Guten Tag Alles!
Köpte en beggad Transformer TF101 i morse. Nu får ni berätta för mig vad jag skall ha den till!?

En av dess viktigaste funktioner kommer att bli som mediaspelare där jag är fullt nöjd med att spela upp 720p då min TV ändå inte klarar full HD...

Vilka appar skall man ha i surfplattan?!
Än så länge har jag fyllt på med:
- Spotify
- Unified Remote
- TuneIn Radio
- QuickPic
- Chrome
...och till sist Tablet Remote som gör att jag kan fjärrstyra Plattan från mobilen när man skall visa film på TVn via HDMI och vill kunna fjärrstyra från soffan..

Vad skall jag ha mer?!

Hey!

Har nu hämtat min Galaxy S3a och nu kommer helvetet med att importera kontakter från min gamla mobil, en HTC Legend.
Hur gör jag detta på lättast möjliga sätt?

Har synkat kontakterna på HTCn med mitt Gmail-konto, men alla kontakter verkar ju ändå inte komma med om jag går in på min Gmail och kikar?
Spelar det nån roll om kontakterna på HTCn ligger på sim-kortet eller i telefonens minne?

Hey!

Har nu hämtat min Galaxy S3a och nu kommer helvetet med att importera kontakter från min gamla mobil, en HTC Legend.
Hur gör jag detta på lättast möjliga sätt?

Har synkat kontakterna på HTCn med mitt Gmail-konto, men alla kontakter verkar ju ändå inte komma med om jag går in på min Gmail och kikar?
Spelar det nån roll om kontakterna på HTCn ligger på sim-kortet eller i telefonens minne?

Jag använder MyPhoneExplorer för att backa upp och synka kontakter, sms, bilder och program m.m. Det bör funka att läsa in från den gamla luren och sedan trycka tillbaka på S3:an... Kostar gratis. Fördel: du behöver inte låta google ta hand om dina uppgifter (vilka de säljer till högstbjudande ;) )

Cool! Verkar den bra? Går i väntans tider och min borde dyka upp i veckan :)

Det löste sig rätt enkelt. Kom på att jag hade SD-kort i båda lurarna så jag förde över alla kontakter till SD-kortet och sen flyttade jag fysiskt över kortet till den andra telefonen. :)

Javisst, den verkar riktigt grym tycker jag! Stor vid en första anblick, men man vänjer sig fort och den känns bra i formatet då den är så jäkla tunn.
Skarp kamera som ska kunna fota sekvenser på 30 bilder/s. Ej hunnit testa detta ännu dock.
Betydligt snyggare än S2an om sånt nu har betydelse, känns som nån faktiskt lagt ner nån sekund på designen.
Grymt flyt i menyer och sjukt skarp skärm!

Har bara haft den i en dag så jag har inte hunnit pilla så mycket.

Är det nåt man måste ha till S3an förresten? Appar eller vad som helst.

Jag använder MyPhoneExplorer för att backa upp och synka kontakter, sms, bilder och program m.m. Det bör funka att läsa in från den gamla luren och sedan trycka tillbaka på S3:an... Kostar gratis. Fördel: du behöver inte låta google ta hand om dina uppgifter (vilka de säljer till högstbjudande ;) )

Visste om MyPhoneExplorer sen tidigare och tänkte prova med det, fick dock ingen kontakt med HTCn oavsett hur jag försökte.
Men det löste sig smidigt med SD-kortet, tack ändå. :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT