Andra veckan med hoj...

ekas

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
hojlös
Halloj folket!

Har ingen sportmaskin, utan en BMW F800ST (är 35 år gammal så jag kvalar nog in i BMW facket utan att skämmas).

Andra veckan med hoj kan jag konstatera följande:

#1: Jag kan inte sluta titta på henne. Kastar ett öga så fort jag kan (fortfarande).
#2: Jag har utvecklats till mästarmeteorolog (-"Det börjar regna om 15 minuter..jag hinner").
#3: Mitt käka-ute-lunchkonto har gått ner till 0:- kr. Kör hem på lunchen och äter snabbt för att kunna ta en längre tur tillbaka till Lindholmen.
#4: Nya hojkompisar på jobbet! Man spontanträffar dom i hissen när man ser dom i ställ och med hjälm i handen.
#5: -"Vilken väg tar jag idag????"
#6: Man blir inte irriterad av att missa en avfart. +5 minuter köra...GÖTT!!
#7: Det finns en del roliga moment i stadstrafik...speciellt avfarter som "cirklar sig" mot en mindre väg.
#8: Min nya cykel klarar faaaan så mycket mer än jag klarar av att ge den.
#9: Jag övningskör igen...fast själv....

Nu börjar säsongen närma sig slutet och jag bävar inför "garageringen"..
Att ta hojkort var något av det bästa och roligaste jag gjort.

Last edited:
fan vad härligt! I vintras var första gången jag fick ställa in hojjen i garaget, det var iiiiiiiiiinte kul. Kunde komma på mig själv ibland ståendes vid den å vridandes på gasen å förställde mig att man var ute å körde hahahaha.:dummer

Halloj folket!

Nu börjar säsongen närma sig slutet och jag bävar inför "garageringen"..
Att ta hojkort var något av det bästa och roligaste jag gjort.

:p
Man kan ju också säga att du slösat bort 17 år av ditt liv.

Välkommen i gänget, jag slösade bort fler år än dig ;)

Välkommen, och jag beklagar, men du kommer få uppleva vintern som du aldrig gjort förr i år. Du kommer att klättra på väggarna och vara lättretlig och allmänt missnöjd när våren nalkas. Speciellt nu när du inte fått skvätta ur dig hela sommaren.
Annars så gör jag som vanligt och tipsar om att komma iväg på någon bana, gocart eller storbana spelar ingen roll, det är kul som fan och än mer lärorikt.

Välkommen!
Dubbdäck..?
Tog kortet förra våren och klarade inte vintern utan köpte en vintermoppe och körde varenda dag. Oavsett väder. Och jag är äldre än du :D

Gjorde samma sak förra året. Kortet togs den 28 september. Hojen inhandlades (och kördes hem 10 mil) 29 november. Sen var det bara att traska runt, köpa totalt onödiga grejer till den för skojs skull bara för att man skulle få komma ner och mysa lite. Dom obligatoriska ska-bara-starta-hojen-så-oljan-får-cirkulera momenten fanns där också när abstinensen blev för stor för att klaras av. Resultatet blev att mor och fars säsongskläder fortfarande luktar bensin :glömdet

Nu med ny vinter i antågande och iaf en hel säsong bakom styret så hoppas jag att denna vinter inte kommer bli lika jobbig, Lite som att vara gravid misstänker jag att känslan är.... :tummenupp

Välkommen =) Jag har tyvärr oxå ställt in hojen för i år. Detta blir min första vinter med hoj med. usch vad segt det är. men jag kan glädja mig med att jag har ett ca 25*5m garaget så jag kan faktiskt köra inomhus :tuttar :banana men de blir ju inte samma som att köra på riktigt

Grattis och välkommen till familjen! :)

#1: Jag kan inte sluta titta på henne. Kastar ett öga så fort jag kan (fortfarande).

Det där kommer nog inte att ändras. Jag har ägt min drömhoj i 10 månader och blir fortfarande fnissig när jag ser den och kan inte sluta ta på den... :kär

Välkommen, och jag beklagar, men du kommer få uppleva vintern som du aldrig gjort förr i år. Du kommer att klättra på väggarna och vara lättretlig och allmänt missnöjd när våren nalkas. Speciellt nu när du inte fått skvätta ur dig hela sommaren.
Annars så gör jag som vanligt och tipsar om att komma iväg på någon bana, gocart eller storbana spelar ingen roll, det är kul som fan och än mer lärorikt.

+1 på det där. Speciellt kurserna. gå med i SMC och anmäl dig till alla kurser du hinner och har råd med. Otroligt nyttigt och vansinnigt roligt! :tummenupp

Hmm. Känner igen känslan, men den går över :hihi:hihi

De första åren var det ingen hit att parkera för vintern, men med tiden dyker det upp andra saker man måste lägga tid på (läs hus och barn) så det är inga problem att hålla sig sysselsatt även på vintern :)

MEN, det är ALLTID lika skönt när hojen rister till vid första starten efter vinterförvaringen och vibrationerna skakar liv i min gamla lekamen. Då känner man att man lever igen!

SÅ, summa summarum, det är roligare att starta upp hojen på våren än vad det är tråkigt att parkera på hösten, om det nu går att uttrycka på det viset.

Hmm. Känner igen känslan, men den går över :hihi:hihi

De första åren var det ingen hit att parkera för vintern, men med tiden dyker det upp andra saker man måste lägga tid på (läs hus och barn) så det är inga problem att hålla sig sysselsatt även på vintern :)

MEN, det är ALLTID lika skönt när hojen rister till vid första starten efter vinterförvaringen och vibrationerna skakar liv i min gamla lekamen. Då känner man att man lever igen!

SÅ, summa summarum, det är roligare att starta upp hojen på våren än vad det är tråkigt att parkera på hösten, om det nu går att uttrycka på det viset.

Och så hinner man ju att vara lite "puts-bög" under vintern o putsa upp den till bättre än nyskick ;)

Tog kortet förra hösten, 12e Oktober. Körde min dåvarande hoj en gång innan den vinterförvarades. Det var jobbigt men inte så jobbigt som det blir den här vintern kan jag tro. Nu har man upplevt att det kan vara en fin dag och man vill ut och känna på vägarna lite spontant, man har en väldig frihet. Förra vintern visste jag ändå inte riktigt vad jag missade. Kan tänka mig jag kommer besöka garaget ofta och kolla om det ändå inte är något man skulle kunna fixa på den. :D

Satt mycket av förra vintern och kollade på bilder av hojen då den inte stod förvarad i närheten. Bara stirrade på bilder och försökte komma ihåg hur det var att sitta och åka.

Fy för vintertid! :gnissla

Insåg att denna vinter kommer bli för jobbig så jag köpte mig en vinterhoj. Vill inte använda min street triple i slasket. Det blev en billig Suzuki DRZ 400 att skvätta runt med i skiten. Bara på med regnstället och slaska runt.

Grattis! Gjorde också mitt första halvår på hoj I Götet för sisådär åtta år sedan. En härlig tid.
På tal om avfarter vill jag tipsa om en påfart jag längtar tillbaka till!
Från fastlandet ut på älvsborgsbron mot Hisingen, en 270-graderskurva i uppförsbacke som avslutas med en ljuvlig utsikt. Är den lika bra som jag minns den måste den provas :)

Finns bara en sak att göra: Fixa en enduro också :banana

Du kommer att lära dig massor och ha kul tills det är dax att plocka fram landsvägaren :tummenupp

Grattis!

Jag ser att du ännu inte utvecklats till fullo.. Det kommer fler steg
* Man torrbryter på kontorsstolen (sker oftast under första vintergarageringen dock, det kommer)
* Utelunch kontot kanske går ner, men plötstligt kommer det "hämta på posten" lappar nästan varje dag för de inköp man hittat på ebay
* Du söker tillbehör obehindrat på Engelska och Tyska. Ebay.com .co.uk och .de får alla samma besök. Liksom växlingskurserna..
* Du söker och registrerar dig på en massa konstiga forum som exempelvis f800riders.org (jag hade en F650cs.. obskyr som faen).

Som sagt.. Lycka till!!! :yoparty:krama

Man vet aldrig med vintern i Gbg, så om man kan är det inte fel att ha hojen körklar även då. :fakta. Jag har varit ute och kört på lucia, bara för att det gick.

Snyggt! :tummenupp

Lägger till en:
#10 1,5 mil till jobbet 10-15mil hem. :confused: :)

Jag o polarna ska köra nu i helgen, kommer bli ca 90 mil.
Kallt? Ja troligen.
Kul? Ja absolut! :tungan

Jag tittar och tar på den så fort jag är i garaget...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park