Anderstorp..?

Har du kört på bana nån gång?

• Antal röstningar
    0

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Anderstorp..

Bandagar i Anderstorp 2006
2006-05-10 (1)
2006-06-06 (1)
2006-06-28 (1)
2006-08-02 (1)

(1) samtliga dagar är tiderna 17-20, pris 300:- mer info finns på:
http://www.autostradale.se/bana/traff.htm

Detta var inlägget som startade tråden:
Nån som vet vad det kommer bli av banan i Anderstorp nästa sesong?? Kommer man kunna köra? Eller kommer den läggas ner.......(är orolig) :confused:

Last edited:
Kul bana.... men har mest åkt där när jag körde Formel..... men det räknas väl det med?

Har kört där 1 gång och rankar den personligen som en av de bästa jag har åkt på! :tummenupp
Lite mer kuperad och jag hade nog köpt ett hus i närheten :)

Absolut en av dom roligaste banorna vi har :)

Hoppas verkligen den blir tillgänglig nästa år annars blir jag väldigt ledsen :(

Läste i tidningen man får om man är medlem i SMC... nått om banan... där har de startat en namn insamling för att försöka beholla banan i liv... jag kommer med mer info om det i dagarna... tänkte att vi på sporthoj kan hjälpa till och skriva under en lista som jag kan sedan skicka till killarna som kämpar...!!!

Edit: sitte med allt det jag hade läst nu.. men skiter i att skriva det.. eftersom det kommer ske förhandlingar nu i dagarna.. så jag avvaktar..!

Last edited:
porec skrev:
Nån som vet vad det kommer bli av banan i Anderstorp nästa sesong?? Kommer man kunna köra? Eller kommer den läggas ner.......(är orolig) :confused:
Klart det kommer att bli åkning på Anderstorp nästa år! Kan tänka mig massor med allmänhetens åkning! :tummenupp En annan var ju där o gasade så sent som i Tisdags... :hihi

Bifogat

• Bollox visar Wol spårval.JPG
    Bollox visar Wol spårval.JPG
    70.7 KB · Visningar: 213
  • Södra.JPG
    Södra.JPG
    51.5 KB · Visningar: 128
  • Solen i ögonen.JPG
    Solen i ögonen.JPG
    40.4 KB · Visningar: 211
  • Nääära muren.jpg
    Nääära muren.jpg
    30.3 KB · Visningar: 253
  • Solnedgång o Torvi.JPG
    Solnedgång o Torvi.JPG
    26.3 KB · Visningar: 158
  • Torvis första knäskrap.jpg
    Torvis första knäskrap.jpg
    43.9 KB · Visningar: 173
Bollox skrev:
Klart det kommer att bli åkning på Anderstorp nästa år! Kan tänka mig massor med allmänhetens åkning! :tummenupp En annan var ju där o gasade så sent som i Tisdags... :hihi
Berätta gärna mer om du VET något - eller i vart fall kan spekulera på rimligt fast grund.

Bingo skrev:
Berätta gärna mer om du VET något - eller i vart fall kan spekulera på rimligt fast grund.

Läste igår i tidningen, att de håller på att förhandla... mellan de 2 parterna.. men att ingen kommer kunna bli helt nöjd. Kommun gubbarna skulle också säga sitt å så.. men på torsdag (imån) kväll så skulle de ha ett nytt besked... och så det kommer säkert att stå nått om det i den lokala tidningen på Lördag... om det inte kommer käppar i hjulen för dem... så jag åter kommer med mer info...om det.!

Låter ju bra att de har kommit överens nu. Återstår bara att se vad den nya arrendatorn har för avsikter med banan. Skulle ju vara mycket synd om man skulle sluta köra race på den.

Magnus skrev:
Låter ju bra att de har kommit överens nu. Återstår bara att se vad den nya arrendatorn har för avsikter med banan. Skulle ju vara mycket synd om man skulle sluta köra race på den.
ne det skulle ju bli nått nytt race gymnasium.. med allt det nu innerbär.. så det låter som att det kommer bli aktiviteter på banan. frågan är bara hur mycket man kommer kunna hyra in sig?

porec skrev:
ne det skulle ju bli nått nytt race gymnasium.. med allt det nu innerbär.. så det låter som att det kommer bli aktiviteter på banan. frågan är bara hur mycket man kommer kunna hyra in sig?

Fast det är ju helt värdelöst om det blir som Mantorp. Race gymnasiet tar all bantid och det är endast STCC som kör tävling där. :tummenner

Magnus skrev:
Fast det är ju helt värdelöst om det blir som Mantorp. Race gymnasiet tar all bantid och det är endast STCC som kör tävling där. :tummenner

mmm håller med... gillar inte det heller.... men det är väl in 100% klart.. få se om det är domme dagen idag? vi får hoppas på nått bra... :tummenupp

SM har ju typ alltid börjat med Anderstorp, men nästa år börjar det med Knutstorp.
Anderstorp var väl inte ens med på den preliminära listan över race nästa år?

Swedie skrev:
SM har ju typ alltid börjat med Anderstorp, men nästa år börjar det med Knutstorp.

Va fan... det vill man ju kunna gå och titta på i A-torp... vilka jä¤#!%" :mad: de är om det blir så... hahaha.. då kan de ju lägga ner hela Anderstorp som stad/by hahaha :hihi

Swedie skrev:

Var hittar man den preliminära listan?

Äntilgen...!!!

"Hösten 2005 kommer med all säkerhet att gå till historien som en av de mest turbulenta inom Anderstorp Racing Club" så skriver Västbo Andan idag! NU är det klart!!!!!!! :tummenupp I januari påbörjar man bygget av en depåanläggning och i juni hoppas man att de står 24 st boxar klara..! :tummenupp även lokaler för skolverksamhet, VIP-logger och ett nytt presscenter. Kalaset beräknas landa runt 20 miljoner kr.!! :tummenupp Till alla RR åkare så kan jag med glädje säga att de kommer få uppleva SM-deltävlingen även 2006..!!!! :tummenupp + så kommer det även att bli STCC tävlingar på A-torp nästa år..!!!! :tummenupp
Det är som att :tomten har kommit idag... massa kul att se fram emot..!!! :tummenupp

Edit: La upp den lilla bilen..

Bifogat

• Scand.jpg
    Scand.jpg
    7.9 KB · Visningar: 120
Last edited:
Bra att de rustar upp depån lite :tummenupp

Hoppas att duscharna/toaletterna får en rejäl översyn också. De är bedrövliga i dagsläget :död

Back