Anderstorp

• Thread starter Thread starter Robz
  • Start date Start date
Bokad,man eller mus?

MUS!... behöver inte boka mig - får kanske ändå köra i alla grupper vid behov, men kommer nog hålla mig i Grön/Gul då jag hittills endast sett A-torp från läktaren :gnissla

PS.
Kul att se dig i farten igen :tummenupp :tummenupp

/Farbror "Väst"

MUS!... behöver inte boka mig - får kanske ändå köra i alla grupper vid behov, men kommer nog hålla mig i Grön/Gul då jag hittills endast sett A-torp från läktaren :gnissla
Har sett A-torp från läktaren fastän jag körde:va

PS.
Kul att se dig i farten igen :tummenupp :tummenupp

/Farbror "Väst"

Ja förra året var ingen höjdare men ska inte ropa
hej än!
Ska ny fasad på huset + ena stallbyggnaden, uteplats byggas, ridbana ska anläggas och båda hundarna ska tjänstehunds utbildas.

Men det blir utan tvekan mer bankörning än förra året (1ggn):tummenupp

Last edited:
Ta med en extra hoj så ni inte blir ståendes pga

1. Någon vurpar
2. Någon inte gillar oreggade hojar i gatgrupp
3. Någoting annat som alltid händer.
Gällande 2...

Kravet på att ha trafikförsäkring (reggad och försäkrad) är borta från SSEmse så rejshoj är oki i alla grupper nu. Detta är iallafall min tolkning.

"UPPDATERAT 2006-11-17: Från och med år 2007 kommer reglerna för de färgade grupperna (grön, gul och röd) att förändras.

I takt med att fler och fler försäkringsbolag tar ställningstagandet att man inte längre godkänner bankörning på inhägnat tävlingsområde så har vi valt att ta hänsyn till bolagens och trafikförsäkringsföreningens (TFF) synsätt. TFF har tagit fram ett dokument som ligger till grund för bolagens fortsatta agerande och för den som vill gå in djupare i detta finns denna att beskådas på: www.freespeed.nu/smc/TSL-MTFL.pdf

Försäkringsbolagen har även annonserat att man kommer att höja bland annat trafikförsäkringspremien avsevärt då man lägger över kostnaderna för skador på försäkringsbolagen istället för staten som det är i dagsläget.

I och med att vi slopar kravet på trafikförsäkring i grön, gul och röd grupp så kan vi genom detta få jämnare grupper, både hastighets- och erfarenhetsmässigt.

Vi kan i dag inte garantera att samtliga som kör i ovan nämnda grupper har en giltig trafikförsäkring och att genomföra en kontroll av både svenska och danska motorcyklar är en tungdragen apparat då vi måste göra detta varje gång vi har körning.

Från och med år 2007 kommer även händelser på banan att betecknas som banincidenter. Med detta menas att om någonting inträffar, t.ex en incident där fler än en motorcyklist är involverad så får respektive part stå för sina skador oavsett vem som varit vållande.

Vi vill dock rekommendera Er som skall köra nästa år att teckna en olycksfallsförsäkring som täcker personskador för den verksamhet vi bedriver (bankörning på inhägnat tävlingsområde). "

Extrahoj ska med ialla fall. :)

Du ska väl till A-torp den 15:e? Ska ni inte köra ERF mc:n då? Mest med tanke på att ni ska vänja Er. Tar ett pass sen har du vant dig. Inte som att vänja sig vid Ducce, det tar en livstid:D
Ska till A-torp den 15:e och köra REC där den 13:e maj men jag är trög och långsam så jag behöver all tid i världen för att lära mig nåt nytt. :D

P.S. Jag är även gammal (så slipper PGH och JKay att skriva det) D.S.

P.S.2. Och Tjock (så slipper Zmurfen skriva det) D.S.2.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...