Anderstorp satsar! Fem miljoner på nya depåbyggnader.

Om STCC kan dra 15000-25000 personer till Gislaved/Anderstorp också, måste väl kommunen kunna mjukna vad gäller bullerdagarna?

Chris Ash skrev:
Tråkigare bana och krattigare arrangemang får man leta efter, hoppas SM blir nån annanstans 2005.

Hoppas det INTE blir som du vill! Atorp är ju grymt rolig med långa kurvor och en jävla massa spår att välja mellan. Finns ju ingen annan bana i Sverige med lika många omkörningsmöjligheter!

valmers skrev:
Om STCC kan dra 15000-25000 personer till Gislaved/Anderstorp också, måste väl kommunen kunna mjukna vad gäller bullerdagarna?

Det är tydligen tvärt om.. Publiken bullrar ju också..

Är det här med bullerhelger något nytt påfund?
Sist jag var där på RR-VM var det gott om folk och ett jäkla liv dygnet runt (en galen finns om plockade av hela sitt system klockan 3 på natten) :D

oFFkeFF skrev:
Det är tydligen tvärt om.. Publiken bullrar ju också..
Ingen kommun har råd att ignorera den publicitet och inkomst som ett lyckat STCC-arrangemang ger. Om man inte är helt dum i huvudet, förstås.

Vi kanske kan vidarbefodra ett litet tips om hur man får ekonomin att gå ihop !

Bifogat

• hemma hos.jpg
    hemma hos.jpg
    98.2 KB · Visningar: 49
valmers skrev:
Ingen kommun har råd att ignorera den publicitet och inkomst som ett lyckat STCC-arrangemang ger. Om man inte är helt dum i huvudet, förstås.

Vad gäller buller är man talibaner i anderstorp. Men det är som sagt upp till ARC att välja vilka arrangemang man vill till sina tilldelade bullerdagar.
Men solklart kommer det bli en av dem till STCC.

Chris Ash skrev:
Tråkigare bana och krattigare arrangemang får man leta efter, hoppas SM blir nån annanstans 2005.

Det säger du bara för att du hinner somna med 125 an på rakan:

Gött!! :hoppa

Alla pengar som sattsas i räjsingsammanhang i det här landet är värt ett kors i taket!
mer sånt

sandstream skrev:
Är det här med bullerhelger något nytt påfund?
Sist jag var där på RR-VM var det gott om folk och ett jäkla liv dygnet runt (en galen finns om plockade av hela sitt system klockan 3 på natten) :D
Har du sovit i 15 år :va

Att döda sveriges största bana med bullerbegränsning på detta slaktartade gör mig svettig. Det pyr i mina franska nerver...

Don Quixote skrev:
Att döda sveriges största bana med bullerbegränsning på detta slaktartade gör mig svettig. Det pyr i mina franska nerver...
ARC är inte utan skuld till denna bullerbegränsning.

Bosco skrev:
Hur menar _du_ Valmers?
Förklara gärna...
[ärligt uppsåt]
Det finns många på SH som har mycket bättre insyn i detta än jag, men om man fullständigt ignorerar lokala myndigheters påpekanden om bullerstörningar, och sticker huvudet i sanden istället för att lyssna, kommer myndigheterna förr eller senare att sätta hårt mot hårt. Vilket har skett i fallet Anderstorp.

valmers skrev:
Det finns många på SH som har mycket bättre insyn i detta än jag, men om man fullständigt ignorerar lokala myndigheters påpekanden om bullerstörningar, och sticker huvudet i sanden istället för att lyssna, kommer myndigheterna förr eller senare att sätta hårt mot hårt. Vilket har skett i fallet Anderstorp.

På det stora hela håller jag med till fullo.
Eftersom jag själv var med i svängen och var involverad i ARC strax efter den ödesdigra Endurance't så är inte detta den enda orsaken.

Personkemi som inte stämmer och dessutom grannträta (A-torp tillhör Gislaveds kommun - varför skall A-torp ha ngt som inte vi...) kan vi också lägga i vågskålen.

Personligen tyckte jag det var kul och köra 125 std på A-torp. Tänk er själva att inte bromsa in i gamla start-o-mål-kurvan...
Köra om alla gatåkare på yttern i karusellen.
Nice.

valmers skrev:
Äsch, RR-experten vet vad han snackar om.
Fan vilken trist attityd du har ibland. :fatta!

Du verkar mest glida omkring och messersmitta lite här och där för att stilla dina behov av att vara lite förmer, eller har du startat någon vettig tråd de senaste månaderna :7peta

*/ ?>
Back