Anderstorp Raceway delar publikintäkten med deltagarna

Pro Superbike kör 140 min, Rookie och BOTT kör 85 min var. Självklart ska Pro Superbike betala betydligt mer eftersom de får mer bantid.

Det är ju logiskt tycker jag!
Men med samma logik så undrar man ju varför vi som ska köra Superbike betalar 700:- mera än SST600/125GP?

SST600/125GP har t.o.m mera bantid med sina 120min. än alla i Superbike som bara har 115min. (Utom dom 10 första i kvalet som får 15min. extra i sitt "superkval").

Superkval-delen är som Q2 i formel 1. De 10 snabbaste efter 40 minuterskvalet får ytterligare en kvart på sig att sätta ett snabbt varv utan en massa andra förare i vägen.

Ok, tack då vet jag Stefan! :tummenupp

Det är ju tur eftersom det brukar blir trångt som fan på Anderstorp... :rolleyes: :D

Last edited:
Superbike får väll betala mer för att få någon slags tv-inspelning och att ingen annan klass vill betala för den (?)

Jag och ett gäng vänner kommer och tittar, ska bli kul att se hur stor publik ni lyckas samla ihop :)

:klappar :tummenupp

Bra jobbat Stefan mfl, igen.

Lite kul att läsa listan med depåyta, många har tydligen köpt sig trailer i vinter.....
Rekordet har en rookie 600-förare som behöver 120 kvm depåyta!:näsblod

I år blir det inte fri depåplacering. Alla kommer att tilldelas en plats, baserad på vilken klass man kör. Naturligtvis går det att dela tält med nån kompis i en annan klass, men ingen får ställa upp sig utan att bli anvisad en plats.

Lite kul att läsa listan med depåyta, många har tydligen köpt sig trailer i vinter.....
Rekordet har en rookie 600-förare som behöver 120 kvm depåyta!:näsblod

I år blir det inte fri depåplacering. Alla kommer att tilldelas en plats, baserad på vilken klass man kör. Naturligtvis går det att dela tält med nån kompis i en annan klass, men ingen får ställa upp sig utan att bli anvisad en plats.
Bra med lite uppstyrd depå, kan vara att tänka på att styra upp det redan i veckan då de flesta lär köra på träningsdagarna, brukar inte vara så populärt att riva plocka ner allt på fredag kväll och ställa sig på ny plats.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8