Anderstorp med SMC Väst

Jag ska ner på fredag. Häng på du, grillning utanför stugan på kvällen om det är torrt! Jag hyrde en idag. Fanns två kvar efter det.


hur mycke tar dom för stugorna?
ska ner för första gången nånsin (sjukt förväntansfull o lite nervös) och har inte bestämt mig om man ska gå upp med tuppen o åka ner eller om man ska försöka hitta nånstans o natta över...
 
Hur funkar det om man vill köra på dessa dagar, måste man gå så kallad "kurs" eller kan man komma och bara åka själv som på andra vanliga bandagar !?
 
hur mycke tar dom för stugorna?
ska ner för första gången nånsin (sjukt förväntansfull o lite nervös) och har inte bestämt mig om man ska gå upp med tuppen o åka ner eller om man ska försöka hitta nånstans o natta över...

500kr natten. Två bäddar och man tar med egna lakan.
 
Hur funkar det om man vill köra på dessa dagar, måste man gå så kallad "kurs" eller kan man komma och bara åka själv som på andra vanliga bandagar !?

Nej du är antingen deltagare i kursen eller åskådare från läktarn! :tummenupp
 
Då var lördagen full! Gick himla fort på slutet :-)
Fredagen finns fortfarande endel platser kvar, men vänta inte för länge för det trillar in flera per dag där också!

Ses till helgen!
 
mitt skinnställ sitter som ett korvskinn.. har plockat ner mej 8kg för o komma i men pallar nog inte att traska omkring i det en hel dag.. det är ok med allvädersbyxor/skinnjacka (med skydd naturligtvis) va? kollade smc:s hemsida, såg att steg 5-6 i deras sporthojskurs krävde ställ men hittade ingen om helgens kurs(er)..
 
mitt skinnställ sitter som ett korvskinn.. har plockat ner mej 8kg för o komma i men pallar nog inte att traska omkring i det en hel dag.. det är ok med allvädersbyxor/skinnjacka (med skydd naturligtvis) va? kollade smc:s hemsida, såg att steg 5-6 i deras sporthojskurs krävde ställ men hittade ingen om helgens kurs(er)..

Att man har utrustning som är godkänd för MC-körning, är det som krävs.
För den egen säkerhet är det bra om du kan koppla ihop jacka och byxor.

Alternativt tar du med dig skinnstället också och "hoppar" ur det mellan körpassen ;-)

Mer kan du läsa här: http://svmc.se/Distrikt/vastragotaland/School/Anderstorp-2012/Klader-och-sakerhet/

Vi ses!
 
Tänkte kika ner och plåta i alla fall på Lördagen, då jag inte kan delta pga skada. :4skrika
Får sikta på Knutstorp senare i sommar istället, så har man logi hos morsan. :tummenupp
 
Tänkte kika ner och plåta i alla fall på Lördagen, då jag inte kan delta pga skada. :4skrika
Får sikta på Knutstorp senare i sommar istället, så har man logi hos morsan. :tummenupp
Var det inte du som skulle vara grill-pilot på fredagen? :rolleyes:

Jäklar vad jag längtar! Jag har bestämt fint väder till båda dagarna.
 
Kör upp efter jobbet på fredag och tillbringar natten på hotell åsen inför lördagen. Nya bakdäcket ruggar jag upp under de 27 milen norröver...

Min premiär på Anderstorp efter många många bandagar på knixiga Knutstorp och Sturup

Och där blev det 1-0 till Sverige!

Skickat från min GT-P1000 via Tapatalk 2
 
Det var ett tag sedan jag åkte inhägnat, var det 32 PSI bak och 30 PSI fram man skulle ha?
2,3 resp 2,1 bar kanske?

Finns det kompressor på banan eller ska man ta med egen? El?
 
Hej!
Har du inte specifika "racedäck" följ de anvisningar som tillverkaren skriver gällande däcktryck.
 
Hur funkar det om man vill köra på dessa dagar, måste man gå så kallad "kurs" eller kan man komma och bara åka själv som på andra vanliga bandagar !?

Steg 4 är nästan att "åka själv". Här får du individuell coaching, vilket kan innebära att du får olika saker att tänka på eller öva under körpassen. Du är alltså inte bunden till olika fasta övningar som i steg 1-3.
MEN, 1-3 är absolut inte tråkiga bara för att de är uppstyrda, tvärtom är de roliga och lärorika.
Att köra på bandagar där det är "fritt blås" är kul.
Att gå kurs är kul.
Att göra båda är roligast och mest utvecklande.
 
Kör upp efter jobbet på fredag och tillbringar natten på hotell åsen inför lördagen. Nya bakdäcket ruggar jag upp under de 27 milen norröver...

Min premiär på Anderstorp efter många många bandagar på knixiga Knutstorp och Sturup

Och där blev det 1-0 till Sverige!

Skickat från min GT-P1000 via Tapatalk 2

Vi ska också till det hotellet :tummenupp men det ligger under renovering så man undrar hur det kommer att se ut :va
men men en kall på kvällen sen sover man nog gott :hihi
 
Hej!
Har du inte specifika "racedäck" följ de anvisningar som tillverkaren skriver gällande däcktryck.

Får se om jag hittar några tillverkarrekommendationer nånstans, annars hittade Google en annan tråd åt mig som sa 2,2 fram och 2,2-2,4 bak.

Har däckutvecklingen kanske gjort att svaret idag är lite mer "beror på"?

Vanliga standardostar på vanlig standard-r1.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top