Anderstorp med SMC Väst

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Hej på er alla!
Snart är det dags för SMC:s andra kursomgång för året.
Denna gång på Anderstorp 15/16 juni!
Som vanligt med Väst kommer det bli instruktörstätt.
Hoppas vi ses:yoparty

Last edited:
JA man hade siktat på att delta men en bruten tumme satte stopp för de planerna. Hade hoppats på att bli av med gips/spikar lite tidigare så man hade ev kunna hinna med men de sker inte förens 2 dar innan kursen så får kolla upp nått annat datum på annan bana.

Men ni som ska dit, lycka till och ha kul, kanske glider ner och fotar lite på Lördag.

Gött Alsing!
Kommer antagligen med. Tänkte försöka köra Steg4. Vilken grupp tar du?
Om nu regeringen/köksbygget hemma tillåter detta... :rolleyes:

Kommer åka upp den 16:e. Blir första gången jag kör på bana. :banana

Är redan sjukt laddad och nervös. :)

Vi är ett gäng på runt 10st som kommer o kör! Allt ifrån steg 1 till steg 4a, jag är redan toksugen och hoppas på fint väder !

Kommer åka upp den 16:e. Blir första gången jag kör på bana. :banana

Är redan sjukt laddad och nervös. :)

Då kommer vi ses! Kör en repsol nyare modell kika gärna förbi och säg hej:banana
Bra val att gå med SMC från början så rätt grund läggs!

Tänkte köra den 16. Är det någon som ska ner från Stockholm och har en plats för en mc på släp eller i skåpbil?

Ska köra storbana för första gången 16.. Ska bli skit sköj. Ni som vet är de nått man ska tänka på innan?

Ska köra storbana för första gången 16.. Ska bli skit sköj. Ni som vet är de nått man ska tänka på innan?

Kolla över däck (inte för slitna) och drivpaket (kjedjespänning), sen är det bara att köra!
Dessutom, om du har slip-on kan det vara bra att montera db-killer för att inte bullra för mycket.

Kolla över däck (inte för slitna) och drivpaket (kjedjespänning), sen är det bara att köra!
Dessutom, om du har slip-on kan det vara bra att montera db-killer för att inte bullra för mycket.

Med andra ord gör en säkerhetskontroll likt de man gör vid uppkörningen.
Det är en sån vi gör på SMC innan någon tillåts åka ut på banan.

15-16/6 bokat :tuttar

Jensen: Är det du? Att bli varvad så många gånger glömmer man inte i första taget :brinnerup
Jäkla trevligt att du oxå ska dit!

Gott folk, vi ses på banan :yoparty :)

Last edited:
Jag kommer upp från Malmö, kör upp (på hojen såklart) på fredag efter jobbet, sen är det hotell för att mysa lite innan lördagen! Blir första gången på bana öht för mig, tog kort 2009 men det har inte blivit av förrän nu. Steg 1 då såklart, sen har jag bokat steg 2 på Knutstorp! :yoparty

Hej
Det kommer bli en grymm kurs med kanon väder på anderstorp med väst,
så prata med era vänner för vi kommer ha skitkul!!!!!
Mvh
Daniel

:banana:banana:banana:banana:banana

Hoppas bara jag får ordning på släpkärran... nu är det elfel så typ varje säkring i bilen smäller av så fort jag kopplar in den :gnissla

Hej
Det kommer bli en grymm kurs med kanon väder på anderstorp med väst,
så prata med era vänner för vi kommer ha skitkul!!!!!
Mvh
Daniel

:banana:banana:banana:banana:banana

Har ambulanspersonalen kompetens att förlösa gravida kvinnor?

Tekniskt sett borde det ju då vara säkrare för en höggravid sambo att vara på anderstorp istället för hemma o vänta. :hihi

Tjena! Ja nu mins jag att du nämnde något om att komma till torpet! Sämst på att komma ihåg namn men det var du som körde en svart CBR 600rr av nyare årsmodell va?

Ska bli sjukt kul att komma ut på banan igen och få lite coaching! Nu är ju inte Anderstorp den mest optimala banan för min hoj så förhoppningsvis kan man fokusera mer på övningarna denna gång :D

15-16/6 bokat :tuttar

Jensen: Är det du? Att bli varvad så många gånger glömmer man inte i första taget :brinnerup
Jäkla trevligt att du oxå ska dit!

Gott folk, vi ses på banan :yoparty :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma