Någon här som känner till "processen"... jag vill tala med någon där som jag kan diskutera med ärende vad gäller deportering. Vill se vad jag kan göra åt det. Någon med "kontakter" eller nått?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr inga kontakter eller råd annat än att faxa dem. Det är fan enda sättet att få kontakt med dem, varken telefon eller mail funkar där uppenbarligen.Någon här som känner till "processen"... jag vill tala med någon där som jag kan diskutera med ärende vad gäller deportering. Vill se vad jag kan göra åt det. Någon med "kontakter" eller nått?
Någon här som känner till "processen"... jag vill tala med någon där som jag kan diskutera med ärende vad gäller deportering. Vill se vad jag kan göra åt det. Någon med "kontakter" eller nått?
Det kan ha och göra med ämnet japp.2749085Kan detta ha att göra med en annan tråd kanske med tanke på ordet deportering?.....![]()
Tyvärr inga kontakter eller råd annat än att faxa dem. Det är fan enda sättet att få kontakt med dem, varken telefon eller mail funkar där uppenbarligen.Inte ens när de slarvade bort mitt pass gick det att prata med någon där.
(Om du nu ska dit på intervju, vänta med att pika vakterna efter att du är klar. Jag tycker att det rätt fånigt att svenska vakter talar på bruten amerikansk svenska, men det gillar de inte att höra)
De gånger jag har varit där så har vakterna varit antingen britter eller amerikaner, och bara en av dom har pratat bra svenska, då med brytning.![]()
De andra har inte pratat svenska över huvud taget.
De här två pratade i alla fall ren svenska med varandra men gick över på bruten när de pratade med mig. Jag blev mycket imponerad.![]()
Ja det är lite på den linjen jag vill gå på. Jag har inte längre behov att åka till usa för att stanna. Det vore semester som är önskemålet. Förövrigt var det 10 år2749262Blev du livstidsbannad eller bara 5 år?
En 5års banning kan man få lyft i förtid om man har goda själ, boka ett möte med den konsulära avdelningen på ambasaden och förklara läget samt ta med mycket papper med stämplar om vilken hygglig kille du är och att du faktiskt behöver bli insläppt så kanske...
Ja det är lite på den linjen jag vill gå på. Jag har inte längre behov att åka till usa för att stanna. Det vore semester som är önskemålet. Förövrigt var det 10 år![]()
Vilket kommer till huvudfrågan, vem på ambassaden ska jag prata med? Vill göra rätt första gången än att fråga runt o det bara blir konstigt.2749391Det är inte omöjligt men svårt, ev skulle du kunna deala om ett kortare tidsbestämt turistvisa och ev en borgen, besök ambasaden och testa...
Jag vill alltså komma vidare och prata med någon som kan sin sak, och en person som bestämmer.

...massa regler...
Okej! Så jag ska faxa och be om att få en tid hos en ... vadå? Vad heter dom där som jag ska prata med? Jag vill inte gå igenom den vanliga grejen enligt KGK's länkning. Been there, done that. Jag vill prata med någon i ett eget rum eller vid sidan av så att säga.2749657Det där är till för att vi ska slippa alla luffare som vill komma hit och arbeta...![]()
Hälsa på däremot är enklare. Om man inte har blåst sina chanser med en overstay förstås. Då får man fjäska på ambassaden.
Seriöst så är det fax som gäller om man vill komma i kontakt med dom. Det trevliga är också att när man väl är här så ger svenska ambassaden i Washington fullständigt f-n i vad du vill ha hjälp med. De har väl lärt sig att det är lättare att stå vid sidan och titta på.![]()
Min erfarenhet är att det svåraste är att få till ett möte, sen rullar det på av sig självt. Lycka till!
Så här så du ut då gissar jag på --->
Så här så du ut då gissar jag på ---> Jag har gått igenom det det tidigare och då kom jag bara till en väntesal där jag fick gå fram och prata med en genom ett fönster. Det gav mig Ingenting. Jag vill komma till en person som jag kan diskutera ärendet med, eller åtminstone få en "privat" stund med.
Okej! Så jag ska faxa och be om att få en tid hos en ... vadå? Vad heter dom där som jag ska prata med? Jag vill inte gå igenom den vanliga grejen enligt KGK's länkning. Been there, done that. Jag vill prata med någon i ett eget rum eller vid sidan av så att säga.
Då får man fjäska på ambassaden.
Som svensk behöver du inget visa för att åka till USA som turist då vi är me i Visa Waiverprogrammet (stavning?), du måste dock ha ett pass av maskinläsbar modell.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |