Amerikaner och vapen.

ammunition verkar svårt att få tag i

[YOUTUBE-ID]9jArubyVTT4[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]j9fR2SNxLPM[/YOUTUBE-ID]

Problemet är att Amerikanska befolkningen har blivit så uppskrämda under hela sina liv, terroristerna lurar ju runt hörnet, vi måste beväpna oss....

Håller med lite om det, men intervjuerna med amerikanerna i filmen är ju helt sanslösa...:gnissla

Jag tål inte den feta självgoda kommunisten, men visst har han poänger.

I flera av sina filmer.

Last edited:
Man ska inte lägga för mycket tilltro på Moores vinklade "dokumentärer" men amerikanernas förkärlek till vapen är ett hot mot deras egna samhälle. Hur fan skulle det se ut om alla gick beväpnade? Herregud.

Det sjuka är ju att nästan hade kunnat vara på riktigt (ursprungsklippet alltså)
Vänta 5 år till så....

Med tanke på hur mkt man kommer undan med i USA .....:D
[YOUTUBE-ID]owvO640ODwA[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Deras fåniga konstitution ger dom rätt att bära vapen, problemet är bara att tillägget är ca 200 år gammalt och då såg samhället väldigt annorlunda ut. Vi brände häxor för ett par hundra år sen, jag tycker vi inför det igen.

Vi brände häxor för ett par hundra år sen, jag tycker vi inför det igen.

Har du ett ex att bränna? :gnissla:D

Haha, såg ett klipp förut där en vapenhandlare talade om att de säljer AR-15 till gamla tanter :D

http://en.wikipedia.org/wiki/AR-15

Kan ju bli lite jobbigt när mormor blir gammal och man ska hälsa på henne.

"Lugn mormor det är bara jag som kommit för att hälsa på, du kan lägga ner den där nu" :gnissla:D

:ensenilmormormedenAR-15

Last edited:
Amerikaner gillar sin frihet, att en massa européer med noll dito ska ha nedsättande åsikter om det har jag aldrig förstått. Som om det är bättre i Sverige där varenda semigangster har picka medan det är omöjligt för gemene man att försvara sig.

Löjligt.

Och i den friheten ingår ingår märkligt nog inte rätten att ha en egen atombomb. Märkligt.:rolleyes:

Däremot ingår i friheten rätten att vara övervakad av Homeland Security. Gestapofasoner. :lol Frihet är uppenbarligen ett begrepp med vitt skild innebörd i olika kulturer.

Amerikaner gillar sin frihet, att en massa européer med noll dito ska ha nedsättande åsikter om det har jag aldrig förstått. Som om det är bättre i Sverige där varenda semigangster har picka medan det är omöjligt för gemene man att försvara sig.

Löjligt.
:tummenupp
...Medans vi lever i trygghetsnarkomani, förbud efter förbud, ingen frihet kvar snart, och mår allt psykiskt sämmre, knappast optimalt det heller :gnissla
(tips: läs boken "I trygghetsnarkomanernas land".)
Vi är ett land där "alla" gangsters har vapen men vanlig svenskar har inte det, och vi verkar stolta över den obalansen och idiotförklarar usa? What's up with that?
Men jag är inte helt på Amerikas sida heller, det sker ju uppenbarligen mycket skit där. Vad som stör mig är att de flesta svenskar verka tycka att vi bor i paradiset jämfört med usa. Hur kan vi göra det när det är gansters som har total makt över oss pga vapen? Obalans!

Att sen använda medias rapportering är väll ett klassiskt korkat sätt att bilda sig en rättvis uppfattning om verkligheten i usa. Tycker det är sällsynt med personer som flyttat till usa och gormar över hur galna deras vapenlagar är...

Vad som stör mig är att de flesta svenskar verka tycka att vi bor i paradiset jämfört med usa. Hur kan vi göra det när det är gansters som har total makt över oss pga vapen? Obalans!

Det må så vara att gangsters har total makt över dig, men jag tycker att jag har klarat mig bra utan vapen.

Men du menar att om ganskters kommer fram till dig och hotar med ett vapen ska du slita fram ett större vapen och då blir den påtända knarkaren mer rädd för dig än du för honom?

Det har inte riktigt funkat så i USA, där skjuter dom dig först innan dom kollar om du har pengar, för att inte riskera att du har ett vapen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman