Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skalman skrev:American History X går just ny på 4an, började 22.15. Mycket sevärd film. Om ni inte sett den innan, gör det nu.
UrbanTiger skrev:En hårding som släcker en kille och hamnar i finkan. Väl där åker han på tvåltricket och är inte lika tuff längre. Får lära sig människors värde helt enkelt. Väl ute hyllas han av alla som en hjälte. Själv förstår han att dom har fel. Hans lillebror har svårt att förstå att förstå att strorebror förändrats och när han väl gör det är det för sent. Slutet får ni se om ni ser filmen.
UrbanTiger skrev:Förvisso men i intrigen saknar detta relevans. Kunde lika gärna varit Serb, eller finnhatare.
Man ska inte se detta som en rassefilm för det blir fel.
Henkka skrev:Speciellt med tanke på att det är en "anti nazist" film!
UrbanTiger skrev:Det är väl inte riktigt en anti rasse film på det sättet. Man utnyttjar bara det för att stärka storyn. Kunde varit vilka gruppmotsättningar som helst. Törs påstå att det är ett klassiskt upplägg.
Victor skrev:Fast jag undrar hur inbitna rassar här i Sverige ser filmen?
Som en "Cool action-rulle" och nånting som inte finns i deras värd eller?
Kan nån som brukar härja i invandrartrådarna kommentera?
UrbanTiger skrev:Självmål skulle jag kalla det i så fall![]()
Victor skrev:En film i samma stuk är "Medan vi faller". La Haine tror jag att den heter på Franska. Om ni inte sett den så se den snarast. Nog den bästa film jag sett, ever.
En annan jävligt bra film är föresten "Romperstomper".
Skalman skrev:American History X går just ny på 4an, började 22.15. Mycket sevärd film. Om ni inte sett den innan, gör det nu.
RoLLER skrev:Är den hemsk?
RED_LiME skrev:Pratades ofta om hur bra det var när han sparkade sönder huvudet på neger'n mot trottoarskanten.

Nyteknik skrev:Var det dina kompisar...?
![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |