AMA Tråden.

Mladin vann även det andra racet på Infineon och nu är det helt jämnt i toppen av tabellen.

Pos. Rider Team Bike Points
1 Mathew Mladin American Suzuki Suzuki GSX-R1000 238
2 Ben Spies American Suzuki Suzuki GSX-R1000 238
3 Miguel Duhamel American Honda Honda CBR1000RR 197
4 Jake Zemke American Honda Honda CBR1000RR 181
5 Tommy Hayden American Suzuki Suzuki GSX-R1000 180
6 Jason Disalvo Yamaha Yamaha YZF-R1 166
7 Eric Bostrom Yamaha Yamaha YZF-R1 156
8 Aaron Yates Jordan Suzuki Suzuki GSX-R1000 156
9 Jamie Hacking Kawasaki Kawasaki ZX-10R 134
10 James Ellison Corona Extra Honda Honda CBR1000RR 127
11 Roger Lee Hayden Kawasaki Kawasaki ZX-10R 120
12 Scott Jensen HALOF Racing Suzuki GSX-R1000 90
13 Doug Chandler NFS Racing Honda CBR1000RR 88
14 David Weber Millenium Tech/KWS Suzuki GSX-R1000 88
15 Matt Lynn Fast by Ferracci MV Agusta F4-1000R 86
 
Konstigt att K7:an verkar gå så bra där men inte här hemma och i WSBK :va
 
Var det säkert att de körde k7 i AMA då?
Ja, om jag förstod Gustav rätt så är det K7:or de kör. Dock har de inte samma regler i AMA som i WSBK angående att hojen måste se ut som originalet så de kör tydligen bara med 1 ljuddämpare istället för 2 som det är original.
 
Inte i AMA än, men trummisen i Hoobastank har börjat tävla i RR. Han gjorde sin debut i maj på California International Speedway i WERA.

Chris Hesse
“I was so freaked out by the starts. I think I let every single other racer pass me off the grid in each race. The biggest concern of mine is safety and the first turn scared me. I'm completely confident when there aren't a hundred other bikes around me, but I'm concerned about other riders taking me out. If I get hurt the whole band suffers, not to mention my girl friend.”

“Once each race got going I wasn't passed by anyone, which is always a nice feeling. I was told that at California Speedway riders tend to go wide and brake early for turn one off the start, so I stuck to the inside and passed about five guys right there. But there was a pile up in front of me and they restarted that race. All three of my races were shortened to four laps from six due to red flags, so I think I could have done better, but every racer says that.”

“If any racers notice a yellow and black R6 with the number 64 on it, please be sure not to crash into me. I'm looking forward to this event because now I have some points and so I won't be gridded in the back.”

Chris ska anordna en bandag då han bjuder in alla kändisar han kan komma på innom musik, film och andra sporter så att dom ska få prova på att få gasa av sig på en bana. Dom ska även spela med sitt band på MotoGP racet på Laguna Seca.
 
Last edited:
coolt
Inte i AMA än, men trummisen i Hoobastank har börjat tävla i RR. Han gjorde sin debut i maj på California International Speedway i WERA.

Chris Hesse
“I was so freaked out by the starts. I think I let every single other racer pass me off the grid in each race. The biggest concern of mine is safety and the first turn scared me. I'm completely confident when there aren't a hundred other bikes around me, but I'm concerned about other riders taking me out. If I get hurt the whole band suffers, not to mention my girl friend.”

“Once each race got going I wasn't passed by anyone, which is always a nice feeling. I was told that at California Speedway riders tend to go wide and brake early for turn one off the start, so I stuck to the inside and passed about five guys right there. But there was a pile up in front of me and they restarted that race. All three of my races were shortened to four laps from six due to red flags, so I think I could have done better, but every racer says that.”

“If any racers notice a yellow and black R6 with the number 64 on it, please be sure not to crash into me. I'm looking forward to this event because now I have some points and so I won't be gridded in the back.”

Chris ska anordna en bandag då han bjuder in alla kändisar han kan komma på innom musik, film och andra sporter så att dom ska få prova på att få gasa av sig på en bana. Dom ska även spela med sitt band på MotoGP racet på Laguna Seca.
 
Last edited:
Kollade kvaltiderna för senaste racet i AMA-SBK. Va inte sådär jämnt i toppen. Nästen 2 sekunder (1,8) skiljde det mellan 2:an och 3:an i kvalet! :näsblod Men sen va det lite jämnare längre ner i topp 10 iaf..
 
Kollade kvaltiderna för senaste racet i AMA-SBK. Va inte sådär jämnt i toppen. Nästen 2 sekunder (1,8) skiljde det mellan 2:an och 3:an i kvalet! :näsblod Men sen va det lite jämnare längre ner i topp 10 iaf..
Vilka två var det som var så överlägsna resten av fältet?
 
3154779 Vilka två var det som var så överlägsna resten av fältet?
Ben Spies och Mat Maldin.
De är helt överlägsna. Det har länge snackats om att det var för att de kör Suzuki. Tommy Hayden bytte till Suzuki från Kawasaki men han är om möjligt ännu mer frånkörd i år än tidigare.
 
Får en känsla av att AMA inte är så mycket kvalite. Hade varit kul o se vad en WSBK förare som ligger i topp kan prestera i AMA... eller tvärtom.

Sedan så kör flertalet i AMA inte endast 07-or, iaf inte bland suzukiförarna, varken mladin eller spies.
 
Sedan så kör flertalet i AMA inte endast 07-or, iaf inte bland suzukiförarna, varken mladin eller spies.
Båda två ska köra K7:or, bläddra upp ett par inlägg.

EDIT:
Not only did Kevin Schwantz’s pupil break the lap record by more than 2 tenths of a second, he also preceeded Australian team mate Mat Mladin by more than half a second. The third fastest was Suzuki newcomer Tommy Hayden, underlining this way the Yoshimura Suzuki and the K7 GSX-R 1000 supremacy
 
Last edited:
3156250 Båda två ska köra K7:or, bläddra upp ett par inlägg.

EDIT:
Not only did Kevin Schwantz’s pupil break the lap record by more than 2 tenths of a second, he also preceeded Australian team mate Mat Mladin by more than half a second. The third fastest was Suzuki newcomer Tommy Hayden, underlining this way the Yoshimura Suzuki and the K7 GSX-R 1000 supremacy
Inte om du ser på bilder på Mladin och Spies. Jag tittar iofs då på avgassystemet som endast sticker ut på ena sidan...
 
Inte om du ser på bilder på Mladin och Spies. Jag tittar iofs då på avgassystemet som endast sticker ut på ena sidan...

På Superbike VM hojarna är den ena ljuddämparen en dummy, detta för att reglerna säger den måsta se ut som gathojen.
I USA får dom bla ändra ramen (vilket dom gjort på K7 där svinginfästningen är flyttad). Därfär har K7.an i USA funkat bra från början.
 
Som sagt så är Mladin och Spies hojar K7:or med vissa modifieringar som de inte får göra i WSBK. Bla svinginfästningen och stötdämparlänkaget.

Toppskiktet i AMA är bra och förare som Mladin och Spies hör hemma i VM medan bredden är större i VM, logiskt nog.
 
Säsongsfinalen kördes precis och det var Mladin eller Spies som kunde vinna inför tävlingen. Den som kom först i mål skulle ta segern.

Ben Spies won the 2007 AMA Superbike crown with an exciting Laguna Seca victory over Mat Mladin. Aaron Yates finished third for Honda.

For Spies, the win means he retains his number one plate for 2008. Spies, 23 years old, finished first or second in every single AMA Superbike race of the year. That consistency, added with the epic Laguna ride, helped him defeat Mladin despite his teammate winning more races in an AMA Superbike season than any other man -- including six in a row before this one.
 
Ben Spies hade visst vunnit Superstock1000 serien redan innan finalen. Så därför hade Suzuki USA en röstning om vilken annan förare som man skulle låta få köra på Spies cykel på finalen. Valet föll på en förare som hade vunnit något race 1996 i WERA och som numera är programledare på en tv-kanal. Greg White. Han kvalade dock inte ens in till racet med deras kvalgräns på 110%! :)
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top