AMA Tråden.

Hmm! S.Rapp har bytt kostym o e grön nu förtiden! Efter flera år i AMA superbike o Superstock o på en Suzuki 1000cc i M Jordan stallet så ska alltså Mr.Rapp köra zx6rr i Supersport klassen o verkar ju göra det rätt bra i testet :)

Mer avd Pirelli test o Attack Kawasaki supersport team..

http://www.motorcycle-usa.com/Article_Page.aspx?ArticleID=4059&Page=1

http://www.motorcycle-usa.com/Article_Page.aspx?ArticleID=4046&Page=1

Attack Kawasaki team owner Richard Stanboli has riders Ben Attard and Steve Rapp on one of last years Kawasaki 600s and the new 2007.

Ska bli intressant o se hur det utvecklar sig i racen den beprövade 06an o den helt nya 07 modellen i det teamet

Bifogat

• 2E6C2836 S.Rapp 07 ama ss.jpg
    2E6C2836 S.Rapp 07 ama ss.jpg
    66.7 KB · Visningar: 310
Last edited:
Ducce ingen superbike vinnare i usa under -07..

http://superbikeplanet.com/2006/Dec/061227a.htm

Fans looking to see the 1098 in Superbike racing will be left disappointed. Due to homologation issues, Ducati will be racing the lame-duck-ish 999 next season in World Superbike, and won't be racing Superbike at all in America in 2007.

Last edited:
#space skrev:
2680563 Ducce ingen superbike vinnare i usa under -07..

http://superbikeplanet.com/2006/Dec/061227a.htm

Fans looking to see the 1098 in Superbike racing will be left disappointed. Due to homologation issues, Ducati will be racing the lame-duck-ish 999 next season in World Superbike, and won't be racing Superbike at all in America in 2007.
Ursäkta om jag framstår som dryg men jag måste fråga.
Varför gör du vissa delar av texterna du citerar alltid i fetstil? Ofta gärna om Bridgestone dessutom. Grymt nyfiken.

Gustav O skrev:
2680859 Ursäkta om jag framstår som dryg men jag måste fråga.
Varför gör du vissa delar av texterna du citerar alltid i fetstil? Ofta gärna om Bridgestone dessutom. Grymt nyfiken.

Orka tjafsa! Är allt bra nu eller?

#space skrev:
2681005 Orka tjafsa! Är allt bra nu eller?
Var faktsikt inte ute efter att tjafsa och försökte fråga utan att vara otrevlig. Du får absolut fortsätta göra så för min del men jag undrade bara varför du gör det.

Gustav O skrev:
2680859 Ursäkta om jag framstår som dryg men jag måste fråga. Varför gör du vissa delar av texterna du citerar alltid i fetstil? Ofta gärna om Bridgestone dessutom. Grymt nyfiken.
Jag har också undrat hur man kan vara så flåsigt entusiastisk över Bridgestone men har inte heller förstått det bakomvarande skälet.

:confused:

Nyteknik skrev:
2682216 Jag har också undrat hur man kan vara så flåsigt entusiastisk över Bridgestone men har inte heller förstått det bakomvarande skälet.

:confused:

Är senaste avarten av att hålla på olika hojmärken istället för förare, nu har det gått så långt som till däck....

Ben Spies: Superbike mästare -06 som kör med en pekfingervals under nedlägget :tummenupp

Bifogat

• 5a.jpg
    5a.jpg
    124.1 KB · Visningar: 92
Last edited:
Det där är gamla tider för Hodgson och Boström, kör Superstock 1000 för Yamaha, kör inte, Ducce är inte med, och Tommy Hayden kör Suzuki numer.
Det var tester på Fontana men det regnade bort.

Skulle nästan kunna tro Spies kör en Supersport med tanke på hans blåa siffra. Snyggt att han fått in sitt ordinarie nummer 11 i en siffra dock! :tummenupp

Nyaste testtiderna jag hittat var från 30 janurai från California Speedway där man bara kunde köra fram till kl13 då det började regna:

1. Ben Spies ( GSX-R1000), 1:24.51, Superbike
2. Mat Mladin ( GSX-R1000), 1:25.10, Superbike
3. Tommy Hayden ( GSX-R1000), 1:26.64, Superbike
4. Jake Zemke ( CBR1000RR), 1:26.93, Superbike
5. Jason DiSalvo ( YZF-R6), 1:27.04, Formula Xtreme
6. Eric Bostrom ( YZF-R1), 1:27.50, Superbike
7. Aaron Gobert ( CBR600RR), 1:28.11, Supersport
8. Jamie Hacking ( ZX-6R), 1:28.25, Supersport
9. Miguel Duhamel ( CBR600RR), 1:28.32, Formula Xtreme
10. Ben Bostrom ( YZF-R1), 1:28.33, Superstock
11. Miguel Duhamel ( CBR1000RR), 1:28.44, Superbike
12. Roger Hayden ( ZX-6R), 1:28.88, Supersport
13. Josh Hayes ( CBR600RR), 1:29.49, Supersport
14. Ben Attard ( ZX-6R), 1:29.98, Formula Xtreme
15. Jake Zemke ( CBR600RR), 1:30.20, Formula Xtreme
16. Josh Herrin ( YZF-R6), 1:33.92, Supersport
17. Shea Fouchek ( CBR600RR), crashed, no time provided
18. James Ellison ( CBR1000RR), no time provided

Ellison verkar inte ha velat skyltat med sina tider den här gg?

Jason DiSalvo kraschade med sin R6:a och körde inte mer efter det.

4 sekunders skillnad mellan dom 6 bästa i SBK är inge bra...

Last edited:
Det var ju inte dåligt utspritt i det där fältet... kasst. Tycker mig se lika resultat från racen 2006. Kanske 1 som är snabb, resten sucks. hmm

2743714 Det var ju inte dåligt utspritt i det där fältet... kasst. Tycker mig se lika resultat från racen 2006. Kanske 1 som är snabb, resten sucks. hmm
Det var skitdåligt väder på Fontana och andra dagen ställdes testerna in, de kanske kör imorgon igen. Därför den stora spridningen.

Det där är gamla tider för Hodgson och Boström, kör Superstock 1000 för Yamaha, kör inte, Ducce är inte med..

Ahh :D Att jag inte reagerade på det då :va Tack!!

Jason DiSalvo kraschade med sin R6:a och körde inte mer efter det..

Rackans snabb före kraschen! Vet inget om formula Xtreme reglementet men fort har d gått o Disalvo blir att räkna med -07 oxå..

Last edited:
2743823 Ahh :D Att jag inte reagerade på det då :va Tack!!

Rackans snabb före kraschen! Vet inget om formula Xtreme reglementet men fort har d gått o Disalvo blir att räkna med -07 oxå..
Formula Extreme är i princip SBK-regler för 600cc hijar. Dvs mer trimmat än SS600.

Kubikgränserna i AMA- Formula Extreme VAR så här förra året:
450cc-600cc multi-cylinder
595cc-750cc liquid-cooled twin-cylinder
850cc-1350cc air-cooled twin-cylinder

Man har ändrat lite till i år då. 2cyl vattenkylda får vara 850cc nu bl.a

Reglerna finns här:
http://www.amaproracing.com/prorace/pdf/RR 2007 Final.pdf

Formula Extreme verkar ju vara mera standard i motorerna än Supersport. Dock lite friare på chassiet.

Last edited:
För att bättre förstå hur bröderna Hayden kan vilja kalla sig för "Trick Daddy" och "T-Baby" kan man se på bröderna Bostrom och dra en och annan slutsats.

Bifogat

• 4.JPG
    4.JPG
    105.8 KB · Visningar: 88
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti