AMA Tråden.

Gottis skrev:
2511434 Mycket tack vara bröderna Hayden :)

Jaa, jooo det kan man väl säga eftersom det är dom som kört hojarna....

Typ på samma sätt som att Yamaha har vunnit MotoGp tack vare Rossi, och Suzuki vunnit WSBK tack vare Corser, och Suzuki vunnit AMASBK tack vare Mladin, osv.....

Eller hur menar du Gottis? :)

sandstream skrev:
2510678 Verkar inte gå något vidare för Kawasaki där borta.

Typ, bättre än i SBK VM där bästa Kawasaki ligger 9:a va? (Walker) och SS600 där bästa Kawwa är 18:e (Chambon) :tungan

Last edited:
Neutral skrev:
2510778 De har inte vunnit superbike sedan -97 men supersport vann de -01, -04 och -05.
Skitsamma, de vinner ju Masterbike varje år ;) :D
Macke skrev:
Typ, bättre än i SBK VM där bästa Kawasaki ligger 9:a va? (Walker) och SS600 där bästa Kawwa är 18:e (Chambon) :tungan
Till Kawwas försvar så har väl PSG sämst stöd från fabriken, många av de andra, tex Suzuki, är ju förklädda frabriksteam.

Gottis skrev:
2512069 NÄÄÄÄ det gör dom inte Aprila vann i år :mattias
Du har delvis rätt (eller helt rätt hur man nu tolkar det).
ZX-10:an vann sin klass men förlorade mot Millen där vinnarna från de tre klasserna möts.
(Att Millen var dyrare än de andra och tex hade Öhlins verkar Bike och de andra tidningar ha ignorerat)

Att jag nämnde Masterbike i den här tråden var mest för att jag och Neutral stångat oss blodiga i heta diskussioner 2004 och 2005 (fan vad kul det var) :D

sandstream skrev:
2512100 Du har delvis rätt (eller helt rätt hur man nu tolkar det).
ZX-10:an vann sin klass men förlorade mot Millen där vinnarna från de tre klasserna möts.
(Att Millen var dyrare än de andra och tex hade Öhlins verkar Bike och de andra tidningar ha ignorerat)

Att jag nämnde Masterbike i den här tråden var mest för att jag och Neutral stångat oss blodiga i heta diskussioner 2004 och 2005 (fan vad kul det var) :D

Jag har helt rätt :fakta
Brasilen hade det bästa laget på pappret i fotbolls vm men italianen vann iaf :D vilken jävla likelse nu går jag och lägger mig

sandstream skrev:
2512100 Att jag nämnde Masterbike i den här tråden var mest för att jag och Neutral stångat oss blodiga i heta diskussioner 2004 och 2005 (fan vad kul det var) :D
Det sjuka med dig är att du verkligen tyckte det var kul. :D

Utan att starta en Masterbike-diskussion så var årets test lite konstigt, det var ju faktiskt inte alltid absolut snabbaste hoj som gick vidare som det alltid var tidigare.

Gustav O skrev:
2512977 För perspektiv så gjorde medelmåttan från 250VM Chaz Davies sin fyrtkatsdebut i Supersport och Formula Extreme på sista racet i AMA. Han kom femma i Supersport och åtta i FX...
Konkurrensen i standardklasserna ska ju vara mycket större än i GP-klasserna har jag fått lära mig av er men det stämmer alltså bara ibland, eller :va

sandstream skrev:
2513405 Konkurrensen i standardklasserna ska ju vara mycket större än i GP-klasserna har jag fått lära mig av er men det stämmer alltså bara ibland, eller :va
Hur tänker du nu? Var har jag sagt att konkurrensen är hårdare i standardklasserna än i GP? Var får du för dig att Supersport och framförallt FX är att räkna som standardklasser? :)

Gustav O skrev:
2513531 Hur tänker du nu? Var har jag sagt att konkurrensen är hårdare i standardklasserna än i GP? Var får du för dig att Supersport och framförallt FX är att räkna som standardklasser? :)
Jo, jag tänker så här:
När jag påstår att Biaggi med sina kunskaper och erfarenheter från MotoGP enkelt borde vinna WSBK 2007 får jag mothugg från flera håll (dock inte från dig vad jag kan minnas) som förklarar att det är lättare att vara bra på något svårt än något enkelt eftersom det är större konkurrens när något är enkelt.

Med standardklasser menar jag allt utom MotoGP i det här fallet, alltså klasser där hojarna bygger på gathojar.

Yamaha kommer köra i AMA SUperbike nästa år med Eric Boström och Jason Di Salvo samtidigt kommer Ben Boström att köra för teamet i Superstock.

YAMAHA ANNOUNCES RETURN TO AMA SUPERBIKE SERIES

Cypress CA, October 14th, 2006

Yamaha Motor Corporation is pleased to announce its return to the premier class of the American Motorcyclist Association's national road racing series beginning with the opening round of the 2007 season in March at Daytona International Speedway.

Piloting the all-new YZF-R1 superbikes will be veteran pilot Eric Bostrom and young upstart Jason DiSalvo. "The new R1 has tremendous potential from an adjustability standpoint featuring both a chip controlled electronic throttle and chip controlled variable intake funnels" Said Yamaha racing Division Manager Keith McCarty. "Plus the new engine and chassis both received a little M1 technology as well and we're confident we've now got an outstanding platform to go superbike racing."

Yamaha is also pleased to announce that 16 year old phenomenon Josh Herrin will also step up to a full season competing in the Supersport class Championship winning YZF-R6.

Finally, joining the team competing in the Superstock class also on the new R1 is the other half of the venerable "Boz Bros" clan, Ben Bostrom. Said Keith McCarty, "I'm convinced we now have the best combination of experience and youth that will bring a whole new level of excitement to Yamaha road racing fans throughout the U.S."

Bild på hojen med kraschkåpor på. Ser snyggt ut.
ebclaps.jpg

För er som inte sett årets alla räjs så har jag
laddat upp sammandraget i på ftp.years2.com
MotorsTV AMA season review part1
MotorsTV AMA season review part2

Happy viewing

Hittade kanalen Motors Tv när jag kanalsökte på Canal Digital ! Kollade sammandraget i går o det var många hårda fighter :tummenupp

#space skrev:
2621085 Hittade kanalen Motors Tv när jag kanalsökte på Canal Digital ! Kollade sammandraget i går o det var många hårda fighter :tummenupp

Bara att lägga in den kanalen på kanalplats 1:tummenupp
akta dig för att lita förmycket på programguiden bara. varken epg,
tysk, fransk eller engelsk hemsida stämmer helt.

En av höjdarna va nog när Mat lura Ben på Daytona

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...