Alu-svets fråga (HTS-2000)

Var och en må ju göra som den vill.
Jag har lite svårt att få ihop logiken dock, om du vill spara pengar så är det här ett dåligt sätt då chansen att den går i bitar är väldigt stor, och allt jobb förgäves, plus risken att du klotar och gör dig illa med.
Block kan man laga om det är flisor eller så som gått från kullkörning, men är det kritiska delar, som här, är det klokt att bedöma det som förbrukat.
 
Var och en må ju göra som den vill.
Jag har lite svårt att få ihop logiken dock, om du vill spara pengar så är det här ett dåligt sätt då chansen att den går i bitar är väldigt stor, och allt jobb förgäves, plus risken att du klotar och gör dig illa med.
Block kan man laga om det är flisor eller så som gått från kullkörning, men är det kritiska delar, som här, är det klokt att bedöma det som förbrukat.

Hej Tom

Dig litar jag på till 100%, får väl slänga blocket då, sprickan är inte liten heller, den är nästan 15 cm lång:huvet

Saken att jag ville behålla blocket och pröva bygga ihop en till motor eftersom jag har så sjukt mkt grejer till Panin...
 
Ah. Såg inte på dom dassiga bilderna att det var fråga om en spricka i cylinderfoten.. klart olämpligt att både svetsa och löda.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top