Alu-svets fråga (HTS-2000)

TomTom

i bollen...
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Arboga
Hoj
Ducati 996SPS
Var och en må ju göra som den vill.
Jag har lite svårt att få ihop logiken dock, om du vill spara pengar så är det här ett dåligt sätt då chansen att den går i bitar är väldigt stor, och allt jobb förgäves, plus risken att du klotar och gör dig illa med.
Block kan man laga om det är flisor eller så som gått från kullkörning, men är det kritiska delar, som här, är det klokt att bedöma det som förbrukat.
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Var och en må ju göra som den vill.
Jag har lite svårt att få ihop logiken dock, om du vill spara pengar så är det här ett dåligt sätt då chansen att den går i bitar är väldigt stor, och allt jobb förgäves, plus risken att du klotar och gör dig illa med.
Block kan man laga om det är flisor eller så som gått från kullkörning, men är det kritiska delar, som här, är det klokt att bedöma det som förbrukat.

Hej Tom

Dig litar jag på till 100%, får väl slänga blocket då, sprickan är inte liten heller, den är nästan 15 cm lång:huvet

Saken att jag ville behålla blocket och pröva bygga ihop en till motor eftersom jag har så sjukt mkt grejer till Panin...
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ah. Såg inte på dom dassiga bilderna att det var fråga om en spricka i cylinderfoten.. klart olämpligt att både svetsa och löda.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top