Alu-svets fråga (HTS-2000)

Var och en må ju göra som den vill.
Jag har lite svårt att få ihop logiken dock, om du vill spara pengar så är det här ett dåligt sätt då chansen att den går i bitar är väldigt stor, och allt jobb förgäves, plus risken att du klotar och gör dig illa med.
Block kan man laga om det är flisor eller så som gått från kullkörning, men är det kritiska delar, som här, är det klokt att bedöma det som förbrukat.
 
Var och en må ju göra som den vill.
Jag har lite svårt att få ihop logiken dock, om du vill spara pengar så är det här ett dåligt sätt då chansen att den går i bitar är väldigt stor, och allt jobb förgäves, plus risken att du klotar och gör dig illa med.
Block kan man laga om det är flisor eller så som gått från kullkörning, men är det kritiska delar, som här, är det klokt att bedöma det som förbrukat.

Hej Tom

Dig litar jag på till 100%, får väl slänga blocket då, sprickan är inte liten heller, den är nästan 15 cm lång:huvet

Saken att jag ville behålla blocket och pröva bygga ihop en till motor eftersom jag har så sjukt mkt grejer till Panin...
 
Ah. Såg inte på dom dassiga bilderna att det var fråga om en spricka i cylinderfoten.. klart olämpligt att både svetsa och löda.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top