Alternativ till Telia hemtelefon?

Jag tycker att bredbandsbolaget är helt perfekt. Har sänkt våra samtalskostnader med några hundra :tummenupp

Men det finns en liten sak jag stör mig på. varför kommer telefonräkningen och bredbandet på två olika räkningar?
Mycket irriterande :)

/Annicka

Annicka skrev:
Men det finns en liten sak jag stör mig på. varför kommer telefonräkningen och bredbandet på två olika räkningar?
Mycket irriterande :)

/Annicka

Det är så bara för att telefonräkningen är rörlig men + att det är skilda tjänster , kör autogiro så slipper du irritera dig på detta "stora" problem :tummenupp

//Magnus

Thundercat skrev:
Utsugartelia vill ha extra betalt om man vill ha månadsräkning istället för att betala kvartalsvis... :dummer

Jag har ring och skällt ut Telia x antal gånger angå detta!. Vill betala den fasta kostnaden via autogiro (!!) och då ska det kosta 20Kr, 240kr/år, va fan autogiro dras ju automatiskt. Förklaringen har varit att de ändå ska skicka ut specifikation (som jag inte vill ha!) och ur miljösynpunkt tar de ut en avgift :kocko . Jag trodde företagen gillade kunder som ringer och vill "betala av" sina räkningar oftare :huvet

Last edited:
Autogiro är jobbigt då jag alltid glömmer bort dom räkningarna.
Men men då är det bara att leva med det :D

/Annicka

magnyb skrev:
Det är så bara för att telefonräkningen är rörlig men + att det är skilda tjänster , kör autogiro så slipper du irritera dig på detta "stora" problem :tummenupp

//Magnus

magnyb skrev:
Jag jobbar på bredbandsbolaget så ni som har kanske man snackat me :tummenupp

Då kanske du kan se till att tjöta på er "underleverantör" telia att snabba på flytten av mitt vdsl-abonnemang istället för vaga "2-8 veckor".. :banana

Annicka skrev:
Autogiro är jobbigt då jag alltid glömmer bort dom räkningarna.
Men men då är det bara att leva med det :D/Annicka

:va glömmer bort dom, du slipper ju att oroa dig för att räkningarna inte betals i tid och betals måste de ju göras i vilket fall som helst.
Betalar bl a av försäkringar per månad istället för klumpsumma och då kommer det ingen stor räkning.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg