Alternativ till Telia hemtelefon?

Jag tycker att bredbandsbolaget är helt perfekt. Har sänkt våra samtalskostnader med några hundra :tummenupp

Men det finns en liten sak jag stör mig på. varför kommer telefonräkningen och bredbandet på två olika räkningar?
Mycket irriterande :)

/Annicka

Annicka skrev:
Men det finns en liten sak jag stör mig på. varför kommer telefonräkningen och bredbandet på två olika räkningar?
Mycket irriterande :)

/Annicka

Det är så bara för att telefonräkningen är rörlig men + att det är skilda tjänster , kör autogiro så slipper du irritera dig på detta "stora" problem :tummenupp

//Magnus

Thundercat skrev:
Utsugartelia vill ha extra betalt om man vill ha månadsräkning istället för att betala kvartalsvis... :dummer

Jag har ring och skällt ut Telia x antal gånger angå detta!. Vill betala den fasta kostnaden via autogiro (!!) och då ska det kosta 20Kr, 240kr/år, va fan autogiro dras ju automatiskt. Förklaringen har varit att de ändå ska skicka ut specifikation (som jag inte vill ha!) och ur miljösynpunkt tar de ut en avgift :kocko . Jag trodde företagen gillade kunder som ringer och vill "betala av" sina räkningar oftare :huvet

Last edited:
Autogiro är jobbigt då jag alltid glömmer bort dom räkningarna.
Men men då är det bara att leva med det :D

/Annicka

magnyb skrev:
Det är så bara för att telefonräkningen är rörlig men + att det är skilda tjänster , kör autogiro så slipper du irritera dig på detta "stora" problem :tummenupp

//Magnus

magnyb skrev:
Jag jobbar på bredbandsbolaget så ni som har kanske man snackat me :tummenupp

Då kanske du kan se till att tjöta på er "underleverantör" telia att snabba på flytten av mitt vdsl-abonnemang istället för vaga "2-8 veckor".. :banana

Annicka skrev:
Autogiro är jobbigt då jag alltid glömmer bort dom räkningarna.
Men men då är det bara att leva med det :D/Annicka

:va glömmer bort dom, du slipper ju att oroa dig för att räkningarna inte betals i tid och betals måste de ju göras i vilket fall som helst.
Betalar bl a av försäkringar per månad istället för klumpsumma och då kommer det ingen stor räkning.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP