Alternativ till Plånbok

heavy

Member
Gick med
18 Dec 2004
Hoj
KTM 640 -02
Börjar tröttna på att ha plånbok som tar massor plats...

Vad finns det för vettiga alternativ?

Vill inte ha nån sån plåt ettui (eller vafan det heter)

heavy skrev:
2384238 Börjar tröttna på att ha plånbok som tar massor plats...

Vad finns det för vettiga alternativ?

Vill inte ha nån sån plåt ettui (eller vafan det heter)

busskort fungerar ganska bra när man använder busskort, får plats med bankomatkord leg o grejs o pengar bakom... mynt har man löst i fickan...

sedan har jag en sån där plåtgrejs manik fast inte plåt utan nå kläder tjotan typ stort som ett busskort, liten plånbok kanske? tar inte alls upp plats o får plats med leg, bankomatkort, körkort, icakort + pengar, ganska praktiskt och inte ful som de plåtsakerna... hittades typ på carlings för några år sedan.

sedelklämma finns ju men kanske lite lökigt

jag kör med ettui sedan 5 år tillbaka och funderar inte på att byta bort det.
skitbra.
kan varmt rekomendera det..

Kungen skrev:
2384357 jag kör med ettui sedan 5 år tillbaka och funderar inte på att byta bort det.
skitbra.
kan varmt rekomendera det..

Säger detsamma, har med mig patientbricka visakort och körkort, rymmer väl ca 3-10 pengalappar + div visitkort och den är inte större än inloggningsdosan till internetbanken.

skippa patientbrickan om det inte står något spec på det.
körkortet räcker.
plats med 1 hundring till :-)

Plånbok.. Herrejävlar.. Man känner sig som Rövhalt i serien Hem till Midgård.
Busskortsficka, flexar bra i fickan och är tunn som ett as. Köpte ett etui men blev bara grinig på det. Tjockt och hårda kanter. Men för dom som måste ha mer än 5 plastkort och några pengalappar är det nog att föredra. Jag har det dessutom i framfickan tillsammans med nycklarna. Dagen då jag har mer än lite växel i bakfickorna, det är dagen då dromedarer löper fritt i svenska skogar.

Edit: Nej, jag åker inte buss. Jag är alldeles för bra för det

Last edited:
FreddaGädda skrev:
2384475 Plånbok.. Herrejävlar.. Man känner sig som Rövhalt i serien Hem till Midgård.
Busskortsficka, flexar bra i fickan och är tunn som ett as. Köpte ett etui men blev bara grinig på det. Tjockt och hårda kanter. Men för dom som måste ha mer än 5 plastkort och några pengalappar är det nog att föredra. Jag har det dessutom i framfickan tillsammans med nycklarna. Dagen då jag har mer än lite växel i bakfickorna, det är dagen då dromedarer löper fritt i svenska skogar.
Hade likadant men mitt bankkontor fick mig å bytta, 5 bankkort paja på ett år...

Man blir lika förvånad varje gång man hör talas om plånboksbärare 2006. Helst i bakfickan då. Vart är min lantmännenkeps?

Klart man använder plånbok, ligger bra i bakfickan. kan va lite jobbigt ibland när man har extremt mycket mynt bara.. den blir så tjock då.

Tobbe_N skrev:
2384704 Klart man använder plånbok, ligger bra i bakfickan. kan va lite jobbigt ibland när man har extremt mycket mynt bara.. den blir så tjock då.

Helt korrekt.
Börsen som gäller, bara att rensa den på mynt nån gång i veckan.
:tummenupp

En sådan här fungerar finfint..
Lagom med 4-5 kort i.. Kan ha kort på båda sidorna. Finns ett mittenfack om man nu vill lägga sedlar/visitkort där i. Tar nästan ingen plats alls.

Bifogat

• korthållare.JPG
    korthållare.JPG
    19.8 KB · Visningar: 96
Att använda busskortsficka när man har bankomatkort är ingen bra idé. Ifall du sätter dig på något hårt med skarpa kanter är det stor risk att du knäcker korten.

Wille skrev:
2384806 En sådan här fungerar finfint..
Lagom med 4-5 kort i.. Kan ha kort på båda sidorna. Finns ett mittenfack om man nu vill lägga sedlar/visitkort där i. Tar nästan ingen plats alls.

Precis nått sånt jag vill ha....vart finns dem? gärna nått som inte är gjort i läder eller iaf har annan färg en svart.

Har haft en vanlig plånbok i bakfickan 99% av all vaken/påklädd tid de sista 15 åren. Ett sånt där etui skulle aldrig funka, då jag skulle tappa bort det på en gång.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla