Alternativ till ftp?

FTP är ju för fasen som att öppna filhanteraren o mickla med sina lokala filer, det kan ju inte bli simplare :gnissla

Är inte skillnaden att filen scannas på ftp-servern, dvs innan den kommer innanför systemet?
Majoriteten av dagens attacker sker inifrån de lokala näten så maskinerna måste vara skyddade i vilket fall.

Men om chefen är orolig för det så installera Dropbox på en server i ett DMZ:a tillsammans med er favoritskanner och kör överföring till och från den via vanlig fildelning i lokala nätet. Då har ni en uppsättning som skannar filerna innan de kommer in till desktopen "precis" som med en ftp-server-lösning.

PS. Vart skickar jag fakturan för konsultationen? ;) DS.

Last edited:
Majoriteten av dagens attacker sker inifrån de lokala näten så maskinerna måste vara skyddade i vilket fall.

Men om chefen är orolig för det så installera Dropbox på en server i ett DMZ:a tillsammans med er favoritskanner och kör överföring till och från den via vanlig fildelning i lokala nätet. Då har ni en uppsättning som skannar filerna innan de kommer in till desktopen "precis" som med en ftp-server-lösning.

PS. Vart skickar jag fakturan för konsultationen? ;) DS.

Men det låter ju som en bra lösning. Tack!

Betalning?? Men jag är ju chey?? :tuttar

Låt era kunder logga in på en virtuell kärra (som står hos er) via RDP/Terminal Services dvs numera Remote Desktop Services så kan de använda Copy/Paste precis som på vilken Windows-maskin som helst. Svårare än så behöver man väl inte göra det? Vid omstart kan man låta den återställa sig till ett förutbestämt läge (à la snapshot/steadystate) så finns det inget att förstöra i maskinen.

Nyheter
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats