Alternativ motor man kan stoppa i RS125a 00a, krav minst 100hk

har en trimmad zx6rr motor liggandes..:rolleyes:





Om du nu vill ha en rad 4:a, det finns väl inte många av dem, men gsxr 400, sen finns väl även Kawasaki zxr 400r, vet inte vad de har i effekt:va plus 70 hk något antar jag.

55 - 65 hästar. :)
 
Last edited:
Kan inte fersppedboj arrangera mekkurs?:tungan
 
Om målet är att köra 200+ km/h så hade jag struntat i allt vad radfyra heter.
Som många har föreslagit så är RS250 ett bra alternativ.
Du behöver verkligen inte många HK för att kunna köra i över 200 blås med en hoj. Har för mig att en BIL behöver 20 HK för att kunna nå 100 km/h så några 100Hk behövs verkligen inte.

Är målet att bygga en sjuk hoj som inte kommer att fungera i längden så kör på en fet rad-fyra.
 
Om målet är att köra 200+ km/h så hade jag struntat i allt vad radfyra heter.
Som många har föreslagit så är RS250 ett bra alternativ.
Du behöver verkligen inte många HK för att kunna köra i över 200 blås med en hoj. Har för mig att en BIL behöver 20 HK för att kunna nå 100 km/h så några 100Hk behövs verkligen inte.

Är målet att bygga en sjuk hoj som inte kommer att fungera i längden så kör på en fet rad-fyra.


Ja du om man skippar gränsen 100hk o kastar den i papperskorgen o börjar om på nytt.

Ny David start med nya kuligheter.

Först o främst ska den toppa nån stans 220-250km/h, vet att chassit klarar hastigheten men om jag vågar framföra hojen i den farten e en annan 5a, vill ju inte att de börjar vobla o greje,r men bara kraften finns för farten så e jag nöjd med farten.

Men vill inte varva skiten ur motorn för att kuna komma upp i farten, ni kanske vet vad jag menar lite.

Vill ha lite galenskap i de hela så den ska vara farlig att köra men ändå säker, vist allt lär man sig la, men hejdlöst axx om jag skulle vela piska satan, 0-200km/h på nån enstaka sek eller göra långa börnisar i 100km/h utan bekymer :yoparty kanske dra lite weele i över 100km/h okså :)

Här va min lilla krav lista :tuttar

Vill ha 2000hk i en motor som e liten som en 125a, motorn får max väga som en 125a me, finns de kravet :tungan omöjliga krav har jag, dags att montera en raket motor :banana
 
Last edited:
Varför inte en motor från en SV650? 70hk modern V-twin som är erkänt driftsäker. Det finns dessutom massor med trimgodis till dessa i UK.
Annars kunde man ju tänka sig någon av Ducatis luftkylda varianter för att förenkla implementationen.
 
Varför inte en motor från en SV650? 70hk modern V-twin som är erkänt driftsäker. Det finns dessutom massor med trimgodis till dessa i UK.
Annars kunde man ju tänka sig någon av Ducatis luftkylda varianter för att förenkla implementationen.

Ducatis motorer har jag tängt på länge :) dom e framföralt smala, lätta vet jag inte men rät kompackta.

De modelerna jag har hittat som jag tyckte kan vara okej sen får ni komma med vilka av modelerna som kan vara tilräkligt smala o kanske inte för tunga, kanske vad dom lämnar för effekt okså.


600 / 748 / 749 / 749R / 749S / 750 F1 / 750 sport / 750 SS / 848 / 851 / 888 / 900 SS / 916 / 955 / 996 / 998 / 998 S / 999 / 999 R / 999 S / 1098 / 1098 S / SS 1000 DS / SS 800 / ST2 / ST4 / ST4S

Monster S2R / 600 / 620 /965 /696 / 750 / 800 / 900
 
Last edited:
Funderar om man ska sälja org motorn, kommer säljas med instäld squise till rätt avstånd + ny sotsats monterad, kolv + kolvbultslager e körd runt 10-15mil.

Motorn i säg vet jag inte exakt, men mätarn har gått 1600mil senaste god bes o tydligen inte vart mycke använd sen dess så säg 1650-2000mil.

Slirar inte på koppligen o ny bytt växelådsolja.

Nytt framdrev 17 + halv sletet 13

org förgasare dellorto 28a kommer vara monterad vid försäljning, men vill man ha till mikuni TM32an med munstycken så får man läga till en peng runt 500kr.

Elsystemet vet jag inte om de ska säljas till men ska de säljas till med hela kabelhärvan o alla boxar o så vidare så blir de annat pris.

org avgasystemet kommer följa med.

Org luftburken kommer följa med med ny inoljat filter.

Undrar bara vad motorn i säg kan vara värd, startar lätt.

Nån som vet vad dom brukar släppas för ungifär ?
 
Last edited:
Ja du om man skippar gränsen 100hk o kastar den i papperskorgen o börjar om på nytt.

Ny David start med nya kuligheter.

Först o främst ska den toppa nån stans 220-250km/h, vet att chassit klarar hastigheten men om jag vågar framföra hojen i den farten e en annan 5a, vill ju inte att de börjar vobla o greje,r men bara kraften finns för farten så e jag nöjd med farten.

Men vill inte varva skiten ur motorn för att kuna komma upp i farten, ni kanske vet vad jag menar lite.

Vill ha lite galenskap i de hela så den ska vara farlig att köra men ändå säker, vist allt lär man sig la, men hejdlöst axx om jag skulle vela piska satan, 0-200km/h på nån enstaka sek eller göra långa börnisar i 100km/h utan bekymer :yoparty kanske dra lite weele i över 100km/h okså :)

Här va min lilla krav lista :tuttar

Vill ha 2000hk i en motor som e liten som en 125a, motorn får max väga som en 125a me, finns de kravet :tungan omöjliga krav har jag, dags att montera en raket motor :banana

Triumph Street triple 3a small liten och över hundra hästar.
 
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top