Alperna imorgon!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Imorgon 04.30 rullar jag mot Alperna. :)

Siktar på övernattning sydväst om München (165 mil) och tisdag eftermiddag ankomst till den löjligt pittoreska by i utkanten av Dolomiterna som vi kommer att ha som vår bas under 5-6 intensiva hojdagar. Återkommer med rapport!

:hej

Bifogat

• Dolomiten_2005-005.jpg
    Dolomiten_2005-005.jpg
    83.5 KB · Visningar: 275
Spännande utflykt.

Något att tänka på:
Det är slutet på september, på natten är Autobahn kall och dimmig,
i Hamburg och Hannover regnar det alltid.
Det är ca. 90 mil från Puttgarten till Munchen, måndag på Autobahn...
... det kommer vara några lastbilar och personbilar i vägen...
Du får nog stå på rätt hårt.

I helgen har det varit varmt men på nätterna är det klart under 10 grader i sydtyskland nu. Förra veckan var det bara 11 grader dagtid.

Nåja, ska inte vara pessimist, lycka till och hoppas det blir kul!

/peppe

Trevlig resa, Nyteknik:tummenupp

Håll Peppes rapporter i minnet men passa på och njut av det landskap alla beskriver som fantastiskt, enastående och unikt!

Lycka till, och...

Ha de!

Får tipsa om att köra Passo Dello Stelvio för att sen köra mot Breno - Lago di Idro och sen Saló på västsidan av Lago di Garda.
Helt otroligt vackert med underbara vägar!

Om du kör med GPS, så sätt den bara till att ta "kortaste vägen utan motorväg" mellan dessa ställen. Du hamnar på många riktigt små men fina vägar. :)

Österrike suger getpung vädermässigt, när jag passerade i början av månaden var det ca 5 grader och regn mellan Landeck och tyska gränsen :gnissla

idro.jpg

Bild tagen vid Lago di Idro för 3 veckor sedan.

Nyteknik skrev:
Imorgon 04.30 rullar jag mot Alperna.

Siktar på övernattning sydväst om München (165 mil) och tisdag eftermiddag ankomst till den löjligt pittoreska by i utkanten av Dolomiterna som vi kommer att ha som vår bas under 5-6 intensiva hojdagar. Återkommer med rapport!

Du glömde J:et i "bas".

NT skickade just ett SMS. 13:35 Puttgarten. Och nu 90 mil till München mitt på dagen med vanlig Autobahntrafik, alltså tät trafik, mängder med bilar, köer (Stau!) och de gigantiska lastbilskonvojerna. Undrar om de kommer fram innan midnatt. Tveksamt va?

NT skickade just ett SMS. 13:35 Puttgarten. Och nu 90 mil till München mitt på dagen med vanlig Autobahntrafik, alltså tät trafik, mängder med bilar, köer (Stau!) och de gigantiska lastbilskonvojerna. Undrar om de kommer fram innan midnatt. Tveksamt va?

Nånstans i höjd med Frankfurt a.M. blir det nog stopp gissar jag :)

När vi kör till österrike brukar vi vara i puttgarden vid fyra-fem på kvällen. Tycker inte att vi brukar ha problem med framkomligheten.

Det gick tydligen som somrt. De stannade cirka 20 mil söder om München redan 21:30 igår kväll så de är väl framme i Italien nu.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard