Allt som är billigt är inte stulet!!!!!!

Status
Ej öppen för fler svar.
DanTheMan71 skrev:
vänta nu..man måste väl ändå få annonsera en hoj "utan papper" utan att tas för tjuv..kom med konkreta bevis innan ni börjar snacka en massa skit.
Säljaren ska fan inte behöva redogöra för varför hojen säljs utan papper,,utan ring o fråga innan ni börjar spekulera.

Men vi får ju inte reda på avrför pappren saknas.

Hur kan man förklara det?
Det går ju inte.
Utan pappren finns ju inte hojen.

Alla RR-hojar som säljs utan papper, är dom också stulna då eller? :confused:

John Holmes skrev:

Räkna med att några är iaf.

Varför har de inte papper då? Skrotade? Då finns skrotintyg.

arne anka skrev:
Detta hänvisar jag till alla som skrivit en massa lögner under"köpa hoj utan papper?"
Sluta för ... att skriva skit om andra när ni inte vet vad ni pratar om!!
Jag vet hur det ligger till med denna hoj,och den är inte stulen!!
Alla ni präktiga som aldrig skulle köpa en hoj utan papper,bara för att det verkar skumt,ni kan hålla det för er själva.Man hänger väl för sjutton inte ut folk på detta vis?!?!
Vill ni inte köpa den,så gör inte det då,men sköt ert eget!!
Det finns andra anledningar än att det måste vara stulet,bara för att det inte finns papper.
Tänk er för innan ni skriver,tänk om det vore just DU,som ville sälja en billig hoj.
Bara för att ni tror att det är så,så behöver det ju inte vara så,eller vet ni allt om alla?????

Hetsjakt bör bedrivas det finns ingen oskyldig som klagar på att det kollas en del(vad gäller papper osv) är man clean är det väl bara skönt om dom kollar å man bevisas vara home safe eller ?
Skit ska skrivas om mistänkta fall så en oerfaren får upp ögonen för det som kan vara skumt. slut
Jag köper gärna hoj utan papper Men INTE utan att kolla orsaken (kan ju vara stulen trots din sneda syn på verkligheten)= alla är goda.
Skulle aldrig sälja en stulen hoj till nån som är ovetandes( jag menar klart man gör skumma affärer men bara till folk som är införstådda att det är stöldgods vi säljer)

rock on

John Holmes skrev:

ALLT MÅSTE KOLLAS DET ÄR DET ENDA JAG HAR ATT SÄGA
klart det säljs en jävla massa stulna hojar så kolla GRUNDLIGT innan köp Lycka till "en som vet"...är dock på säljsidan hos folk som gjort bedrägeri inte snott nåns stackares hoj...skulle aldrig göra nåt omoraliskt å talar alltid om för kunderna att sakerna är "HETA" (oftast är det folk som vill ha reservdels hojar)

Nu har jag inte tid med er längre ska på krogen å fira ett lyckat sälj... :hihi Kör på slangen så är du coolare :tummenupp

Last edited:
Mavve skrev:
Räkna med att några är iaf.

Varför har de inte papper då? Skrotade? Då finns skrotintyg.
En rejshoj som ska tävlas med i sverige måste ha ett mc-idcard. Där uppger man ram och motornummer. Dessa utfärdas av Kenneth Lodnert. Vem tror du är så dum att man uppger ett ramnummer på en stulen hoj? Att det skullle vara nån större mängd stulna hojar på banorna är bara en myt. Däremot är det många hojar som är avställda, avreggade, aldrig regbesiktigade, skrotade, importerade osv.

verkar ju smart att säga att man säljer "heta" hojar på internet med bild på sig själv o allt :confused:

Nr:18 skrev:
En rejshoj som ska tävlas med i sverige måste ha ett mc-idcard. Där uppger man ram och motornummer. Dessa utfärdas av Kenneth Lodnert. Vem tror du är så dum att man uppger ett ramnummer på en stulen hoj? Att det skullle vara nån större mängd stulna hojar på banorna är bara en myt. Däremot är det många hojar som är avställda, avreggade, aldrig regbesiktigade, skrotade, importerade osv.

Jag tror inte det är en större mängd, men jag vet att det förekommer.

Ännu en anledning till att tro att ZXnian var stulen ju.

Sen fattade jag nästan ingenting om heta hojar och om han skulle sälja dem eller vad Majk menar.
Menar han att han säljer stulna hojar då? Smart kille med bild på sig själv :rolleyes:

Majk skrev:
ALLT MÅSTE KOLLAS DET ÄR DET ENDA JAG HAR ATT SÄGA
klart det säljs en jävla massa stulna hojar så kolla GRUNDLIGT innan köp Lycka till "en som vet"...är dock på säljsidan hos folk som gjort bedrägeri inte snott nåns stackares hoj...skulle aldrig göra nåt omoraliskt å talar alltid om för kunderna att sakerna är "HETA" (oftast är det folk som vill ha reservdels hojar)

Nu har jag inte tid med er längre ska på krogen å fira ett lyckat sälj... :hihi Kör på slangen så är du coolare :tummenupp

Förstår jag dig rätt?
Du anser det vara ok att sälja "heta" hojar, men "omoraliskt" att sno dem själv?
Är det så du menar, så anser jag att du är ett led i kedjan och lika förkastlig som hojtjuven själv.

arne anka skrev:
Detta hänvisar jag till alla som skrivit en massa lögner under"köpa hoj utan papper?"
Sluta för ... att skriva skit om andra när ni inte vet vad ni pratar om!!
Jag vet hur det ligger till med denna hoj,och den är inte stulen!!
Alla ni präktiga som aldrig skulle köpa en hoj utan papper,bara för att det verkar skumt,ni kan hålla det för er själva.Man hänger väl för sjutton inte ut folk på detta vis?!?!
Vill ni inte köpa den,så gör inte det då,men sköt ert eget!!
Det finns andra anledningar än att det måste vara stulet,bara för att det inte finns papper.
Tänk er för innan ni skriver,tänk om det vore just DU,som ville sälja en billig hoj.
Bara för att ni tror att det är så,så behöver det ju inte vara så,eller vet ni allt om alla?????

Yea yea yea...............what ever.............. :rolleyes:

supernaut skrev:
Förstår jag dig rätt?
Du anser det vara ok att sälja "heta" hojar, men "omoraliskt" att sno dem själv?
Är det så du menar, så anser jag att du är ett led i kedjan och lika förkastlig som hojtjuven själv.

Jag får inte det till nåt annat.
Hoppas han hinner försvara sig innan :brinnerup

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär