Allt om nya Yamaha R1 2015 och framåt

med tanke att det finns bara 500st tillverkat så kan det vara svårt eller har jag fel med det ?

med tanke att det finns bara 500st tillverkat så kan det vara svårt eller har jag fel med det ?

Jag vet inget om det exakta antalet som byggs, men jag vet med säkerhet att det byggs fler än 500 st totalt. Allt annat är bara påhittat snack av ivriga försäljare.

När kommer det något test på årets R1:a i jämförelse med konkurrenterna?
Snart Mars månad, säsongen börjar närma sig, men inget test ute?

Ingen journalist har åkt på en 2015 YZF-R1 förrän igår, då Yamahas stora pressvisning startade på Eastern Creek. Lär säkert dyka upp lite reviews på diverse nättidningar inom kort.

Ok, lite väl sent kan jag tycka, då sydliga delar av Europa har längre säsong än vi nordbor.
De flesta fabrikat har haft 2015års modeller klara väldigt länge, och det borde inte vara så svårt att styra upp tester innan de nya året ha börjat, vilket borde gynna både tillverkare och konsumenter inför kommande MC-säsong, men men. Den som väntar på något gott.......

"The good news for current Yamaha R1 owners is that your bike is still part of long lineage of superbikes, feared on the street and on the track. An icon in the industry, even. The bad news is that your bike is now mostly obsolete. Almost any street-going superbike, really, has just taken a discernible step backward in terms of how it stacks up to the cutting edge."

http://www.motorcyclistonline.com/2015-yamaha-r1-and-r1m-sportbike-review-first-ride

"The good news for current Yamaha R1 owners is that your bike is still part of long lineage of superbikes, feared on the street and on the track. An icon in the industry, even. The bad news is that your bike is now mostly obsolete. Almost any street-going superbike, really, has just taken a discernible step backward in terms of how it stacks up to the cutting edge."

http://www.motorcyclistonline.com/2015-yamaha-r1-and-r1m-sportbike-review-first-ride

Fast det är ju riktigt fel att jämföra olika supersporthojars prestanda på vanlig väg, där behövs inte mer än 125cc/11hk. På bana däremot...

/Jag som tycker att min -12:a är vrålsnygg och egentligen har för mycket kraft för vanlig väg.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti