Allt för många idioter kör hoj!

Busapilot

Busapilot
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Rytande Busa, Husaberg TE 300 -12
Mc-förare tappade sin sjuårige passagerare

Mc-föraren körde om en bil.
Då föll plötsligt hans sjuårige medpassagerare av motorcykeln.
- Pojken kastades ner på vägen och kasade mot mitträcket, säger Bo Gunnarsson, länsvakthavande polisbefäl i Jönköpings län.

Olyckan inträffade strax före klockan sju i går kväll på E4 norr om Huskvarna.
Pappan upptäckte omedelbart vad som inträffat och körde tillbaka till sin skadade son som låg intill mitträcket på vägen.
Han larmade sedan en ambulans till platsen och pojken fördes till sjukhuset i Jönköping. Där konstaterades att pojken hade klarat sig undan med skrubbsår.
- Pojken hade bra kläder och ett ordentligt skydd för ryggen.
- Han hade en otrolig tur att han inte blev påkörd av någon bil. För normalt sett är detta en väldigt hårt trafikerad sträcka, säger Bo Gunnarsson.

Expressen 16/10

Jag vet att vi diskuterat deta förut och att många inte håller med men för mig är det 15 bast som gäller på skjutsandet. Utan undantag.

Sju år är för djävligt...

Chrille skrev:
Jag vet att vi diskuterat deta förut och att många inte håller med men för mig är det 15 bast som gäller på skjutsandet. Utan undantag.

Är det lag alltså, eller bara du som tycker? ;)

Chrille skrev:

Det skriver jag under på :fakta

Chrille skrev:
Jag som tycker så klart :crash Sen att jag tycker jävligt bra är ju självklart :p
Seså, nu skall vi inte blanda ihop kvantitet och kvalitet i tyckandet :rolleyes:

Mc åker man ju själv.. Vill man åka fler så tar man ju
bilen (tror en sånn med 4 hjul kallas så)..

Busapilot skrev:

- Han hade en otrolig tur att han inte blev påkörd av någon bil. För normalt sett är detta en väldigt hårt trafikerad sträcka, säger Bo Gunnarsson.

Men man får väll köra på småvilt...

Re: Re: Allt för många idioter kör hoj!

StAnger skrev:
Men man får väll köra på småvilt...

Ja för fan! Fixar du till en smarrig sås och nåt gott till kan jag hjälpa dig att "städa upp" efteråt :p

"Kul" att berätta för tanten hemma att man summpat ungen på hojen !!!!! :notme

Det är ju jävligt klantigt av pappan,men jag tycker synd om honom det kan inte vara lätt att ha det i tanken nästa gång han grenslar hojen !! :squid

// TOK

Såg ett skräck exempel vid brostugan i somras. En gubbe som körde sin 6-7 åriga dotter på hojen, och hon hade en GAMMAL hockey hjälm som satt på trekvart. Gubben verkade tycka att det var en bra skyddsutrustning för han vred rejält på gasen därifrån OCH vad gjorde dom 3 mc poliserna som stod vid trottoaren? Inte ett skit!! Väntade väl på något farligare tex felmonterad regskylt eller dyl....

Jag brukar ibland ha med mig min 7-åriga dotter bakpå busan.

Hon är tillräckligt stor för att nå ner med fötterna på fotpinnarna och hon kan hålla i mig i remmar som jag har på sidorna.
Det viktigaste för mig när hon åker med är att jag KÖR LUNGT. Inga häftiga pådrag för då kan det vara risk att hon ramlar av, speciellt om hon inte är beredd.
Jag tycker det fungerar utmärkt.

Det handlar inte i första hand om ålder. Det handlar om att, som alltid, köra med insidan av huvudet och med rätt huvud.

Jag brukar köra med min hamster på tanken, om man sätter fast den med dubbelhäftande tejp så brukar den inte ramla av.

Jag brukar köra med Mattias mamma på tanken, om man sätter fast den med dubbelhäftande tejp så brukar den inte ramla av.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park