Allt för många idioter kör hoj!

Jag brukar köra med svärmor på tanken. Om man sätter fast den med valfett brukar den ramla av.

Jag brukar köra på svärmor, med tanken. Om man inte använder valfett, så kan den ramla av.

Förjävligt...:fakta

Jag skjutsar min bror, han e 13. Men han åker aldrig med utan skyddsutrustning, och tävlar själv i motorsport, så lite insatt är han ju angående säkerhet osv...

Micke_Lindstrom skrev:
Jag brukar köra med min hamster på tanken, om man sätter fast den med dubbelhäftande tejp så brukar den inte ramla av.

Stackars jävel.... inge hår på brösten den inte :tummenupp

Har plockat bort fotpinnarna så nu är det färdigåkt bakpå min cykel :tummenupp

Ganksa skönt och slippa förklara varför de som vill åka måste ha riktig skyddsutrustning och så vidare, nu är bara att säga att cykeln inte är gjord för mer en en person och sen be dem dra åt helvete.

Ser mycket föräldrar som skjutsar sina barn i barnsadlar på cyklar och har dem på ryggen när de åker slalom, utan att barnen ens har hjälm. Spelar ingen roll hur duktig man själv är när det finns andra människor i ens omgivning som inte har den minsta koll på vad de gör. Utsätta sig själv för onödiga riskerär en sak men att riska andras hälsa och i detta fall ett barns liv och hälsa är icke bra.

En riktig R-hoj e byggd för en person. Vill man inte åka ensam kan man åka custom eller kollektivt..

eisbaer skrev:
Jag brukar köra med Mattias mamma på tanken, om man sätter fast den med dubbelhäftande tejp så brukar den inte ramla av.
:D :D :D

Vare sig Mattias mamma har med saken att göra eller inte så var det förbannat roligt.

eisbaer skrev:
Jag brukar köra med Mattias mamma på tanken, om man sätter fast den med dubbelhäftande tejp så brukar den inte ramla av.

Haha. Jag sätter fast mig själv med tejp så jag inte ramlar av :1pajas . Går lättare att göra nofotstopie då mm..

Nä seriöst. Som Chrille skrev :fakta Men en kort repa med grannens son runt huset. Bara för att han tjatar går ju.

Jag kan nog tänka mig att tänja på gränserna där en sjyst fjortis kan få åka med
:brynad

det viktigaste är väl ända att personen kan sitta klokt, har åkvana och skyddskläder...? kör hellre på brorsan som är 14 än vilken som helst av mina 18-åriga klasskamrater. förutom de med fina :tuttar såklart!

Började åka hoj bakpå farsans när jag var 9. Har aldrig fallit av eller ens varit nära. Sitter fortfarande här utan skador med en egen 600a i garaget.

Jag åker med hatten mellan knäna och tofflorna på huvudet. Jag har druckit alkohol varje dag i tio år. Röker braj som om det vore vatten i mitt liv. Polisen skallar jag innan jag smörjer in stjärten med messmör och åker därifrån på framhjulet... Och jag har aldrig tagit skada av det :crash

skjutsade en tjej en gång..hon va fartkåt! Ligger i 260 o ska växla till 6:an men slår av istället. När farten e nere i 150 ungefär börjar hon slå mig på ryggen?? Fick höra sen att hon va nära o flyga av..ena hennes fotpinne hade vikt sig uppåt, visiret hade flugit upp, hon hade tappat greppet me ena handen runt midjan. :mad: Hade jag slängt in 6:an så hade hon antagligen flugit av..kändes sådär roligt o veta hur nära d faktiskt va efteråt. Så sendess har jag inga skjutspinnar, så slipper man allt tjöt om varför man inte får åka me heller.

Rammstein skrev:
Såg ett skräck exempel vid brostugan i somras. En gubbe som körde sin 6-7 åriga dotter på hojen, och hon hade en GAMMAL hockey hjälm som satt på trekvart. Gubben verkade tycka att det var en bra skyddsutrustning för han vred rejält på gasen därifrån OCH vad gjorde dom 3 mc poliserna som stod vid trottoaren? Inte ett skit!! Väntade väl på något farligare tex felmonterad regskylt eller dyl....

Poliserna kanske hade något mord/ stöld/ eller våldtäkt att utreda. Jag har hört att det är vanligt förekommande.

För första gången kan jag hålla med chrille. Om man är rädd om sina barn så bör det finnas en åldersgräns på den som åker med. Kan vara svårt att hålla fast sin 1:åriga dotter. :brynad

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park