Allsvenskan 2005

Mac skrev:
Hur är det nu för en sån som du? Stöder du IFK Göteborg eller Frölunda i fotboll? Bara en tanke som slog mig med tanke på att Frölunda har ett fotbollslag också.

Alla i Götet lukar fisk

Frölunda Hockey och Västra Frölunda IF är två olika föreningar.

"När föreningen 1984, efter ekonomiska problem, stod inför valet att skiljas från Ishockeyn, var det ett mycket svårt beslut och detta speciellt för Rune Kristiansson som lagt ner åtskilligt med arbete för Ishockeyn. Det var dock det enda logiska då de ansvariga inom Ishockeyn haft stora svårigheter med att ta sitt ekonomiska ansvar, Ishockeyn hade gått med förlust i många år och för att rädda övrig verksamhet togs det svåra beslutet på en extra årsmöte. Ledningen i Frölunda hade än en gång visat handlingskraft, Rune och CO trodde att alla inblandade sektioner skulle tjäna på en skilsmässa, så blev det också. I den turbulens som blev råkade fotbollen komma i skymundan och resultatet blev något överraskande bara en 7 de plats."

Från http://www.vfif.o.se/ - Klicka på historia.

Fotboll är bra trist när man växlar mellan en sån match och en i hockey (som igår).
Det händer ju något intressant var 10:e minut, om man har tur :rolleyes:

Nu är hockeyn slut så framåt midsommar börjar man nog tycka att fotboll är en fartig sport :D

Som Djurgårdare håller jag så klart på DIF i både forboll och hockey, inget göteborgskt kappvändande här inte :hihi

sandstream skrev:
Fotboll är bra trist när man växlar mellan en sån match och en i hockey (som igår).
Det händer ju något intressant var 10:e minut, om man har tur :rolleyes:

Nu är hockeyn slut så framåt midsommar börjar man nog tycka att fotboll är en fartig sport :D

Som Djurgårdare håller jag så klart på DIF i både forboll och hockey, inget göteborgskt kappvändande här inte :hihi

Kappvändande? IFK Göteborg har ingen hockeysektion.

Mac skrev:
Hur är det nu för en sån som du? Stöder du IFK Göteborg eller Frölunda i fotboll? Bara en tanke som slog mig med tanke på att Frölunda har ett fotbollslag också.

Alla i Götet lukar fisk
Hjärtat klappar enbart för BLÅVITT i fotboll och FRÖLUNDA i hockeyn.

Har dock ingen speciell hatkänsla mot övriga Götborgslag, i varken fotboll eller hockey. Gillar när det går bra för Häcken, Frölunda, GAIS och ÖIS. Gillar även att se lokala hockeylagen lira (ingen höjdardivision, men ändå).... Det är så. När IFK möter ÖIS är det bara seger som gäller, men det finns ändå något som säger att känslan är där också.

Solidarisk GBG-supporter, typ ;)

Verkar ju inte vara nån som skriver här så...

Gäller ju Svenska cupen iofs men...fan va kul å se Enskede slå ut Helsingborg :hihi

goodfella skrev:

Gäller ju Svenska cupen iofs men...fan va kul å se Enskede slå ut Helsingborg :hihi

Hahahaha... Där fick de, nordtyskarna!!! FORZA BAJEN

goodfella skrev:

Exakt hur kul som helst!!!! :D:D:D Man bor ju här i Enskede oxå. Jag visste inte ens att dom spelade på IP't här nere!

goodfella skrev:

Tyvärr har ju HIV nu bara Allsvenskan kvar att koncentrera sig på. Nu hade det suttit såååå fint om Assyriska kunde piska dom med. :D

Den här tråden känns död? :(

Mer fotbollssnack nu!!!!!!!!!

Undra om Zoran Lukic har splittrade känslor inför mötet DIF-Örgryte nu på Måndag?

Här e en MÅSTE SE match:
4/8 DIF-Hammarby IF, Råsunda

Davo din fotbollsnerd! Har du inte hittat den här tråden än?

En annan MÅSTE SE-match är Assyriska-Halmstad imorrn på Bårsta IP. Jag ska ha med mig en STOR påse nötter för detta kommer att bli spännande.
Men men, bollen är rund-allt kan hända(fotbollens största klyscha).

Förresten Roller, spelades matchen där bakom BEA(tror jag det heter)?

RoLLER skrev:
Den här tråden känns död? :(

Mer fotbollssnack nu!!!!!!!!!

Undra om Zoran Lukic har splittrade känslor inför mötet DIF-Örgryte nu på Måndag?

Här e en MÅSTE SE match:
4/8 DIF-Hammarby IF, Råsunda

Davo din fotbollsnerd! Har du inte hittat den här tråden än?

Zoran är splittrad:

"Det blir känslomässigt tungt för mig att komma tillbaks till Stadion, många härliga minnen dyker upp från en underbart sagolik resa som jag har deltagit i tillsammans med Djurgården. Jag är fortfarande djurgårdare i mitt hjärta, en gång blårand alltid blårand, Örgryte är bara ett jobb som jag försöker sköta så proffsigt som möjligt."

Årets Största MÅSTEMATCH: Hammarby IF - Djurgårdens IF 18maj på söderstadion :fakta

Back