sandstream
Guest
Du borde skriva merChris Ash skrev:2591880Jag tror det beror mycket på att jag inte har skrivit så mycket här på länge. Då sjunker andelen insiktsfulla och läsvärda inlägg naturligtvis.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du borde skriva merChris Ash skrev:2591880Jag tror det beror mycket på att jag inte har skrivit så mycket här på länge. Då sjunker andelen insiktsfulla och läsvärda inlägg naturligtvis.
Chris Ash skrev:2591880Jag tror det beror mycket på att jag inte har skrivit så mycket här på länge. Då sjunker andelen insiktsfulla och läsvärda inlägg naturligtvis.
![]()
elwe skrev:2592324Jag tycker att det är lite intressant att så många som aldrig själva varit i en tävlingssituation har så många goda råd att ge till världseliten![]()
elwe skrev:2592324Jag tycker att det är lite intressant att så många som aldrig själva varit i en tävlingssituation har så många goda råd att ge till världseliten![]()
valmers skrev:2592320Om ett antal självutnämnda roadracingexperter (eller -esteter som det tydligen heter numera) mässar om att världsmästaren i MotoGP är ovärdig, ska man alltså acceptera detta nonses och låta bli att kommentera? Då är alltså forumet "bra"?
valmers skrev:2592320Om ett antal självutnämnda roadracingexperter (eller -esteter som det tydligen heter numera) mässar om att världsmästaren i MotoGP är ovärdig, ska man alltså acceptera detta nonses och låta bli att kommentera? Då är alltså forumet "bra"?
valmers skrev:2591006Vad är problemet? Har aldrig förstått vad diskussionsrädda människor gör på ett diskussionsforum.
Det förstår alla som vill förstå. Gustav skriver redan i den första meningen vad problemet är: "Det är tydligt att flera läsare, användare och skribenter tycker att stämningen här i Racingforumet har förlorat sin charm på grund av långa segdragna diskussioner utan slut med mer och mer påhopp på både förare, serier, motorcykeltyper, skribenter på nätet och andra SH-medlemmar."nazurro skrev:2592430Det är säkerligen inte diskussionen som sådan som Gustav O vill ha bort från forumet.
nazurro skrev:2592430Det är säkerligen inte diskussionen som sådan som Gustav O vill ha bort från forumet. Det är snarare de personliga påhoppen på andra forumdeltagare som är problemet, som skapar dålig stämning. Istället för att ifrågasätta ett påstående eller en åsikt ifrågasätts nuförtiden istället folks rätt att ha en åsikt, baserat på att någons erfarenheter kring ett ämne är begränsad. En åsikt är en åsikt, oavsett mängden av erfarenhet. Det är väl helt OK att påstå att Hayden är en ovärdig mästare trots att man inte följt MotoGP mer än 3 år, men det är absolut inte OK att påstå att man inte har rätt att tycka så för att det finns de som följt MotoGP i 20 år och därför vet bättre, och är av en annan åsikt.
Pudelns kärna skulle jag vilja säga.
Bingo skrev:2592513Får man fråga varför![]()
Du menar att om man t ex skulle gilla tvåtakt eller Max Biaggi så vågar man inte skriva det för då vet man att man kommer att dels få på skallen av "experterna" inte bara en gång, utan varje gång man skriver nåt, dels bli kallad saker som bakåtsträvare, taliban osv, dels få sig åsikter man inte har tillskrivna och upprepade i oändlighet, är det den typen av "experter" du syftar på?Dr.Bike skrev:Däremot kan jag ju konstatera just fenomenet av "experter" som kan såga "felaktiga" åsikter, vilket gör att en stor grå massa som LÄSER racingforumet, aldrig vågar gå in och delta i diskussionen.
Man är intresserad, men stämningen är inte uppmuntrande, om man säger så.
Dr.Bike skrev:2592515
Däremot kan jag ju konstatera just fenomenet av "experter" som kan såga "felaktiga" åsikter, vilket gör att en stor grå massa som LÄSER racingforumet, aldrig vågar gå in och delta i diskussionen.
Man är intresserad, men stämningen är inte uppmuntrande, om man säger så.
Du gör dig bara löjlig med dina roligheter.Zee skrev:2592570Tur att vissa soffliggarexperter, som mig själv, inte viker en tum mot Sveriges RR-pråffs och alltid vågar uttrycka min åsikt oavsett hur obskyr och dåraktig den än är.Man får se sig själv som en representant för den gråa massan, helt enkelt.
Jag kommer att finnas här hela kvällen om någon vill ha en autograf. Jag ställer även upp på idolbilder med mina fans.![]()
[repeat]
För övrigt anser jag att Butter gjorde ett gigantiskt misstag på Estoril.
[/repeat]
Bingo skrev:2592563Du menar att om man t ex skulle gilla tvåtakt eller Max Biaggi så vågar man inte skriva det för då vet man att man kommer att dels få på skallen av "experterna" inte bara en gång, utan varje gång man skriver nåt, dels bli kallad saker som bakåtsträvare, taliban osv, dels få sig åsikter man inte har tillskrivna och upprepade i oändlighet, är det den typen av "experter" du syftar på?
Måhända har jag läst lite slarvigt men jag tycker att det är mycket ovanligt att det är åsikter som sågas, ovanstående är undantagsfall, snarare hur man motiverar åsikterna. Men visst, på sistone har det faktiskt huggits friskt på allt som rör sig![]()
Zee skrev:2592570Jag kommer att finnas här hela kvällen om någon vill ha en autograf. Jag ställer även upp på idolbilder med mina fans.![]()
Jo, jag håller med dig. Liknelsen med teknikforumet är förresten bra. Det funkar som det skall och man hoppas att RR-delen kan bli lika bra. Utan aggressioner, halsstarrighet och spammare.Dr.Bike skrev:2592584Ja, lite så.
Jag utgår ändå alltid ifrån att folk egentligen inte vill nåt illa...
Bingo skrev:2592583Du gör dig bara löjlig med dina roligheter.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |