2452649
Jag förstår att du röstar rött.. för du verkar vara lite lätt rädd att förlora dina kära bidrag. om du satsat lite mer i livet så hade du haft ett jobb istället .och sluppit gå på bidrag. och kanske förstått det som vi andar har förstått.
tycker du att det är vettigt att det skall löna sig mer att gå hemma än att jobba.. den dagen jag blir arbetslös så visst får jag gå på a-kassa , men jag vill att den sänks. och varför jo för annars så läggs det fan inte manken till..
men jag förstår er . varför skall ni lägga manken till att skaffa ett jobb.. eller vidareutbilda er när ni istället kan gå hemma och runka..
känner en tjej. som fick betalt av ams för att utbilda sig till plattsättare. 7000 i månaen fick hon ut.. inte mycket kan tänkas . men det är lugnt fö rhon har sambo. men hon vantrivdes lite .. så hon hoppar av.. och hon får efter detta fortfarande a-kassa.. vaa faan.. är det så du vill att det skall vara.. någon annan som vill jobba hade kunnat ta den platsen istället..
sen blir jag så trött när jag hör dig säga. att alliasen är en kartell men sossarna har ingen allians...jag tycker synd om dig
av den anledningen att du är så blåögd.. titta bakåt lite..hur har det sett ut dom senaste fyra åren.. visst mp och vp är inte utalat några allianspartier till sossarna. och det är det som gör det så fult.. för dumma jävla kådaluktande miljöaktivister och leninkåta vänsterkommunister tror att deras runkpartier skall få majoritet.. men det får dom inte.. och det får inte sossarna heller om dom vinner valet.. och vilka måste dom sammarbeta med då...joo kådpartiet . men det kommer ju inte hända säger du då.

konstigt för det är precis så det har sett ut under fyra års tid.. och kådarna har fått igenom mycket skit tack vare sin jävla vågmästarroll., det ringe på en vänsterpartist hos mig idag..

och sedan gick jag förbi deras valstuga.. fan är det inte lustigt att man ser direkt vem som är vänsterpartist..
nä inte fan kan vi ha en bidragsregering..och jag tror ni målar fan på vägen
men det värsta av allt är när man får höra folk som försvarar att bidragssituationen ser ut som den gör idag..fan jag är skuldsatt och har fogden efter mig.. gnäller jag för det eller....nä .... är det någon annans fel..... nä... försöker jag göra något åt det .....jag.. skulle jag slippa vilja spräcka mjälten på alla före detta bidragsfuskare som numera jobbar...ja..
sjukbidrag och a-kassa finns av en anledning och det är fan inte för att d-sundvall skall ligg apå sofflocket...
det finns två katergorier hos ams..dock handlar det bara om attityder..
arbetslösa. (vill helst inte)
arbetssökande (oftast inte hos ams utan ute och söker jobb)
polaren tog lån på 30000 för att ta lastbilskort. för att slippa sitta på a-kassa..
skulle ditt svaga pskye klara sundvall ?
och bara så du vet.. JA jag blev mycket irriterad på dina infantila inlägg
kör hoj för fan :yopart