Allergisk reaktion av läkemedel

Alicia skrev:
2589062
Har under flera perioder under mitt tonårsliv levt på olika sorters koster och inget har gjort någon skillnad. Varit nästintill vegetarian, levt på cocacola och rostmackor, husmanskost, endast pasta, endast skräpmat, alltid varit oförändrat.

Trist att det inte finns någon beprövad kost för det, Roacutan verkar vara rätt tuffa grejer.

Last edited:
KGK skrev:
2589880 Trist att det inte finns någon beprövad kost för det, Roacutan verkar vara rätt tuffa grejer.
Men det stora problemet är att folk tror att det har att göra med kost, sömn, motion, smuts etc. Finns ju vissa som står och tvättar sig frenetiskt i ansiktet med diverse tvålar, kemikalier osv. Men går man till en utbildad hudläkare så förklarar dem att det inte hjälper med hokus pokus metoder, utan det blir snarare bara värre. Riktig medicin krävs för att få någon effekt, tyvärr tar det lång tid innan folk fattar det. Polleten trillar ner när de slängt ut tusentals kronor på massa krämer, tvålar, kemikalier etc som inte fungerar.

Boris JR skrev:
2589692 Smörja på/käka tabletter same shit du får ju i dig substansen ändå...
Roacutan och Aberela är ungefär samma grundsubstans (de är båda retinoider) och verkan på kroppen är troligtvis ungefär den samma fast Aberela har förhoppningsvis betydligt mindre biverkningar delvis därför att man får i sig mycket mindre doser då det smörjs in i salva.
Man skall dock vara uppmärksam på biverkningar då det kan låta oskyldigt med A-vitamin men retionoider är mycket potenta läkemedel....

Fast med tanke på vad du testat innan och att du tycks lida av acnen så är det klart att du skall testa.

Tänkte ge det ett försök iallafall. Just nu mår man skit bara för att det ser värre ut. Försöka att hålla ut i 4 veckor och se om det blir någon förbättring. Dom sa att det brukar ge effekt efter cirka 3 veckor, innan det får man stå ut med att det blir värre.
Konstigt att man inte bara kan få ett piller och sen är allt borta.
Tycker att med åldern så borde det försvinna.

Alicia skrev:
2590077 Tänkte ge det ett försök iallafall. Just nu mår man skit bara för att det ser värre ut. Försöka att hålla ut i 4 veckor och se om det blir någon förbättring. Dom sa att det brukar ge effekt efter cirka 3 veckor, innan det får man stå ut med att det blir värre.
Lycka till jag hoppas innerligt att du blir bättre !
Det vore nog lämpligt om du höll ut mer än 4 veckor, 6 veckor vore nog bra för att undvika att avbryta en kur som verkligen funkar...

Du är inte gammal än RR håller oss unga.......

Alicia skrev:
2590077 Tänkte ge det ett försök iallafall. Just nu mår man skit bara för att det ser värre ut. Försöka att hålla ut i 4 veckor och se om det blir någon förbättring. Dom sa att det brukar ge effekt efter cirka 3 veckor, innan det får man stå ut med att det blir värre.
Nu är det ju några år sen jag :ätapiller Roaccutan.
Men, jag har för mig att jag åt i 3-4 månader båda kurerna.:va
Lite acne gör ju att man ser undomlig ut fast man är +35:brinnerup

Boris JR skrev:
2590182 Lycka till jag hoppas innerligt att du blir bättre !
Det vore nog lämpligt om du höll ut mer än 4 veckor, 6 veckor vore nog bra för att undvika att avbryta en kur som verkligen funkar...

Du är inte gammal än RR håller oss unga.......

Jag ska försöka hålla ut så länge som det behövs. Just nu har jag inte ens lust att gå ut genom dörren.

RR håller oss unga, ja så kan man också se det...
Just nu gör den mig gammal eftersom det är så långt kvar till sommaren

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back