Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om man har vurpat illa ,brutna ben, rygg, huvud skada osv hur komma man igång igen det måste finnas ett mentalt spärr eller är det bara gas i botten som gäller?
Efter min vurpa blev iaf jag betydligt mer försiktig. På ett bra sätt vill säga, började tänka vad KAN hända efter krönet? Ser bilisten mig? mm.mm. Det är inte alltid dåligt att vurpa. Jag mognade betydligt i min körning.
Ja, har man något innanför pannbenet så inser man vad som skulle kunna ha hänt och taggar ner lite, på allmän väg. Jag slutade köra subfemmor på bulten, och flyttade över sån körning till bana istället. Tyvärr så är det ju inte alla som får chansen att dra den lärdomen efter en vurpaInstämmer med föregående,väldigt individuellt hur man kommer tbax,själv kör jag aldrig mer lika vilt som innan.. kan kanske kallas för att bli klokare och få insikt om sin egen dödlighet? Dock satt jag exakt 30 dagar efter krasch på en lånad R-etta med brutet bäcken. Var livrädd under hela turen, men jag tror det var nyttigt mentalt åtminstone.
En gemensam nämnare för mina krascher är att jag direkt efter dem alltid lovar mig själv att sluta och skaffa en segelbåt![]()
Stämmer bra!Var det inte du som en gång sa att "-Den dagen jag säger till min fru att jag vill köpa en båt, så ska hon skjuta mig?"
![]()
När jag läser/hör om brutna ryggar brukar jag tänka på Spyan (för visst bröt han ryggen på Falken 2006?) och blir sjukt imponerad av hur han tagit sig tillbaka och hur fort han kör i dagLite beror ju på hur hårt man vurpar, en del vurpor bryr man sig inte ett skit om, utan bara upp i sadeln igen, men jag ändrade min inställning rätt rejält efter jag bröt ryggen på ett kval.
Stensmo bröt också ryggen för nått år sen och fick sluta med att köra cross på SM-nivå. Nu i helgen så tog han dubbelvinst och satte nytt banrekord för den klassen som han kör i.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |