Alla som har Triumphförsäkring se hit!!

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
XS500
Som de flesta vet så stiger premien avsevärt för de flesta från 1/2. Jag har precis pratat med If och kom fram till följande:
De nya priserna gäller from imorgon!, men det finns en lösning för de som agerar idag: Byt ägare, tex morsan, byt sedan tillbaka till dig själv igen. Nu har du gjort ett legitimt ägarbyte, och din gamla försäkring har upphört att gälla (pengarna tillbaka), sedan ringer du If och teknar en ny försäkring IDAG så får du ett helt år med gamla premien. Det funkar och jag har precis gjort det, helt lagligt dessutom.

Ge inte bort pengar i onödan!/J.

Lt Jake skrev:
Som de flesta vet så stiger premien avsevärt för de flesta från 1/2. Jag har precis pratat med If och kom fram till följande:
De nya priserna gäller from imorgon!, men det finns en lösning för de som agerar idag: Byt ägare, tex morsan, byt sedan tillbaka till dig själv igen. Nu har du gjort ett legitimt ägarbyte, och din gamla försäkring har upphört att gälla (pengarna tillbaka), sedan ringer du If och teknar en ny försäkring IDAG så får du ett helt år med gamla premien. Det funkar och jag har precis gjort det, helt lagligt dessutom.

Ge inte bort pengar i onödan!/J.

Fast ytterligare två ägare är knappast något som höjer begpriset eller gör hojen mer lättsåld den dan det är dax för det...

Smartare är nog att kolla med andra bolag, för många blir det ändå billigare att köra med en vanlig icke märkesbunden försäkring...

Har höjningarna varit lika drastiska tidigare år?
Eller är det bara för att jag har köpt en trajja som dom fethöjer?

pjohan skrev:
Fast ytterligare två ägare är knappast något som höjer begpriset eller gör hojen mer lättsåld den dan det är dax för det...

Smartare är nog att kolla med andra bolag, för många blir det ändå billigare att köra med en vanlig icke märkesbunden försäkring...

If är fortfarande tveklöst billigast för nyare sportmodeller för unga förare..
Det är sant som du säger om antalet ägare.. men om du visar upp bevis på varför det blev två extra ägarbyten så kan det inte påverka värdet så jävla mycket. Personligen så räknar jag kallt med att min hoj kommer att bli stulen inom fem år, så andrahandsvärdet är inget jag ligger vaken över..
/J.

Ripper skrev:
som vanligt... FASEN OCKSÅ! *jämrar mig i fosterställning på golvet*

Jepp, dessutom delar dom ut din adress när man ringer och klagar på If..
vi ses.. /J.

Lt Jake skrev:
If är fortfarande tveklöst billigast för nyare sportmodeller för unga förare..

Men hur har det varit tidigare år... kände mig lite undanskuffad... har dom höjt 4000 varje år?

Ripper skrev:
Men hur har det varit tidigare år... kände mig lite undanskuffad... har dom höjt 4000 varje år?

Nej, det här är första höjningen. Det är kostnaden för att märket har ökat så oerhört populäritet. Ju fler unga som kör, ju fler som dör..

Min blir höjd från 6780:- hel/hel till 7670:-
Jag kollade med Bilsport & MC, där blir det 5233:- hel/hel
Dessutom får jag köra bana, plus att de har mycket lägre självrisk.

En jävligt fin start på veckan!

[Jag kanske har blivit gammal på ett år?]

Savage skrev:

Gratulerar. Du kvalar ju in som medelålders touringförare från en småstad..
/J.

Lt Jake skrev:
Nej, det här är första höjningen. Det är kostnaden för att märket har ökat så oerhört populäritet. Ju fler unga som kör, ju fler som dör..

Tack för svaret. Då kan man hoppas på att dom inte höjer nästa år igen.
Jag är över 25 men har inte haft kortet i fem år, det spelar en viss roll hos andra bolag...

Hos BS-MC Finns inte daytona600 att välja...

Savage skrev:

Kollade med Bilsport jag också och landade på strax över 6000:- så det blir nog byte till dem för mig med. Däremot tror jag inte att jag får köra bana på min.

Jag tror inte jag tänker göra detta, men vad är snabbaste sättet att byta ägare ett fordon?

Orca69 skrev:
Kollade med Bilsport jag också och landade på strax över 6000:- så det blir nog byte till dem för mig med. Däremot tror jag inte att jag får köra bana på min.

17000:- hos bilsport & mc här.
Dags att flytta ut på landet. :rolleyes:

Stortryne skrev:
Undrar varför premierna blir så höga... :7peta
:corn

Varför petar du på mig för? Har jag gnällt om att "dom skor sig på mina pengar" etc..?

xyx skrev:
Jag tror inte jag tänker göra detta, men vad är snabbaste sättet att byta ägare ett fordon?

17000:- hos bilsport & mc här.
Dags att flytta ut på landet. :rolleyes:

Du har 10 dagar på dig retroaktivt att anmäla ägarbytet, så det är ingen panik, bara att skicka med posten..

Jag ska kolla på en TT600 på söndag men jag va så smart att jag ringde och bad om att få en offert hemskickad så blir det affär så har jag den gamla billiga försäkringen. 1-0 till mig :rofl

Dumpade IF förra året då dessa var för dyra åtminstone jämfört med LF, tycker IF suger fett för den delen, alltid något strul.

Pertan skrev:
Dumpade IF förra året då dessa var för dyra åtminstone jämfört med LF, tycker IF suger fett för den delen, alltid något strul.

Inte heller så förtjusta i dem, men har inget alternativ när man är 25, har haft lappen i två år, bor i Sthlm och inte har garageplats..
/J.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...