Alla som har Triumphförsäkring se hit!!

Lt Jake skrev:
Inte heller så förtjusta i dem, men har inget alternativ när man är 25, har haft lappen i två år, bor i Sthlm och inte har garageplats..
/J.

8.000:- hel/hel på LF för min Daytona -04:a. Men så är jag oxå lastgammal.
Hade If tidigare (i över 20 år). Men efter en hel del strul och konstigheter så ringde jag runt till olika bolag. LF är billigast för mig både vad gäller bil o MC. Huset har jag på annat bolag.

Droppen som fick bägaren att rinna över vad gäller If var när min premie höjdes med ca 50% på bilen för att jag varit inblandad i en viltolycka. Observera tt jag inte behövde utnyttka försäkringen, det blev inga skador på bilen, ej heller på annans egendom. Men enligt If så var det faktum att jag anmält en viltolycka till polisen orsak tilll att min premie höjdes.
Undrar om premien på min villförsäkring hade höjts om en tjuv hade försökt komma in i huset men misslyckats pga att jag har säkra lås??

Pertan skrev:
Dumpade IF förra året då dessa var för dyra åtminstone jämfört med LF, tycker IF suger fett för den delen, alltid något strul.

Som vanligt i försäkringsfrågan spelar det roll vem man är... Jag kollade med LF, dom presenterade nytt all time high: 62700:-kr :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti