alla-människor-är-individer-som-jag-respekterar-tråden

Jag respekterar långt ifrån alla människor.

Jag tyckte som du när jag var fjorton typ.
Idag har jag uppfattningen om att den här planeten skulle kunna bli ett bra mkt bättre ställe om man "tog bort" de som inte hör hemma här.

Tänk på vad du säger, ALLA människor ? Respekterar du, och tycker att någon som t.ex har våldtagit en tio-åring är värd någon som helst respekt ?
I Sverige är vi världsmästare på att gulla runt med idioter.

Kolla bara på Anna Lindhs mördare, notera mördare.
Näe, han är ju sjuk, det är synd om honom, han får lite vård istället..
Fatta hur mycket lidande (t.ex) den killen orsakat andra människor, som tack får killen en räkmacka. Det är vackert.

Mang0 skrev:
Jag respekterar långt ifrån alla människor.

Jag tyckte som du när jag var fjorton typ.
Idag har jag uppfattningen om att den här planeten skulle kunna bli ett bra mkt bättre ställe om man "tog bort" de som inte hör hemma här.

Tänk på vad du säger, ALLA människor ? Respekterar du, och tycker att någon som t.ex har våldtagit en tio-åring är värd någon som helst respekt ?
I Sverige är vi världsmästare på att gulla runt med idioter.

Kolla bara på Anna Lindhs mördare, notera mördare.
Näe, han är ju sjuk, det är synd om honom, han får lite vård istället..
Fatta hur mycket lidande (t.ex) den killen orsakat andra människor, som tack får killen en räkmacka. Det är vackert.

Tror du inte att de som "dömde" Mijailovic tycker att mordet på anna lindh var fruktansvärt? Tror du verkligen att det finns någon som "respekterar" en våldtäkt på en 10-åring? respekt för individen behöver inte innebära respekt för individens handlande, vad är det som är svårt att förstå med det?

Det handlar om människosyn. De som dömer människor är arroganta för de tror att de själva har skapat sin egen framgång, sina egna goda värderingar. Inse fakta: du som är en bra människa som tänker rätt och riktigt borde vara tacksam för det men det är inte DU som har skapat dig själv. Hört uttrycket "arv och miljö" någon gång?

/Hising

Nurse Ratched skrev:
Tror du inte att de som "dömde" Mijailovic tycker att mordet på anna lindh var fruktansvärt? Tror du verkligen att det finns någon som "respekterar" en våldtäkt på en 10-åring? respekt för individen behöver inte innebära respekt för individens handlande, vad är det som är svårt att förstå med det?

Det handlar om människosyn. De som dömer människor är arroganta för de tror att de själva har skapat sin egen framgång, sina egna goda värderingar. Inse fakta: du som är en bra människa som tänker rätt och riktigt borde vara tacksam för det men det är inte DU som har skapat dig själv. Hört uttrycket "arv och miljö" någon gång?

/Hising

Så vart går individen och individens handlingar isär ?
Var och en är väl ansvariga för sina egna handlingar ?

Jag dömer eller ser inte ner på någon, jag tycker bara att man ska få ligga som man bäddat, psykiskt sjuk eller ej.
Det handlar väl också om att få känna att man gjort fel, och det tror jag även att en psykiskt sjuk människa kan, sen om "han" mår sämre av det eller ej skiter jag faktiskt i. Rehabiliterad kan man bli när man fått känna den smärta själv, som man orsakat sitt offer och dess anhöriga.

Det är jävligt lätt att sitta å predika om respekt för individen om man själv eller ens närstående aldrig blivit drabbad av en "sjuk" människa.

Sen vet jag inte hur påverkad du är av din omgivning, jag föddes med en egen hjärna och jag kan utan att ljuga säga att jag själv skapar mina egna uppfattningar om saker och ting.

EDIT: Ang. de som dömde Lindhs mördare, jag vet faktiskt inte.
Jag vill se killen lida, precis som hennes familj gör. Han har tagit en människas liv, det ska kosta honom mest, inte skattebetalarna.

Jag vet att jag är lite naiv å dum nu, men jag blir pissed på sånt här.

Last edited:
Mattias skrev:
Känner ni inte igen Michelle No2? Han (ja, han) har varit här förut, ju.

Är det han som blåste halva SH på hemmasvetsade depåstöd?? :D

Edit: Jag skulle behöva ett till min hoj, tar han fortf emot stålars?

Mang0 skrev:
Jag vet att jag är lite naiv å dum nu, men jag blir pissed på sånt här.

När du säger det, så tror jag att du har helt rätt i det. Kanske där för som du blir pissed.

Jag respekterar dom som respekterar mig, en handfull mao

NoicE skrev:
Jag gör en lista för dom som tycker tvärtemot.
Jag tycker man ska avliva folk utan frågor om dom gör vissa utvalda saker.
Efter ett tag är alla utrotade, alltså INGA bekymmer kvar. Bra va?

1. NoicE
2. eisbaer

K-Micke skrev:
Varför inte göra en lista.
Jag börjar:
Vilken bra ide, klart man är på!
1. K-Micke
2. Bingo
3. ...

Fyll på nu.

Mang0 skrev:
EDIT: Ang. de som dömde Lindhs mördare, jag vet faktiskt inte.
Jag vill se killen lida, precis som hennes familj gör. Han har tagit en människas liv, det ska kosta honom mest, inte skattebetalarna.

Jag känner lite så också, dom är inte värda vatten, avliva?
Det är ohyra, jag gillar dom inte. Inte alls faktigst.

Ska vi skilja på person och handlingar?

Hitler låg bakom en hel del död sägs det, men han är ju en jävla trevlig kille ändå asså. :va

Vad händer när listan e klar då,får man nån belöning om man skriver på?Själv tycker jag att respekt inte är nån gåva man ger bort hur som helst,det ska förtjänas.I övrigt så försöker jag vara så objektiv som möjligt o låter bli att döma ut folk p.g.a social status,hudfärg med mera.Kan tillägga att jag tycker vissa trådar får gå lite väl långt när det gäller rasism på den här siten faktiskt,verkar va det enda ämne man inte kan bli bannad eller få en tråd stängd för.

Gustav1 skrev:
Ska vi skilja på person och handlingar?

Hitler låg bakom en hel del död sägs det, men han är ju en jävla trevlig kille ändå asså. :va

Stalin var rätt elak han med, ändå hyllas han som en snäll hjälte som gjorde mycket för arbetarklassen. RESPECKT !!! :Bugar

McB skrev:
Stalin var rätt elak han med, ändå hyllas han som en snäll hjälte som gjorde mycket för arbetarklassen. RESPECKT !!! :Bugar

Hitler byggde ju autobahn :tummenupp

Alltså borde man ju :Bugar för honom då... :rolleyes:

(alla onda människor har ju alltid ngt gott med sig :nicka )

.../Yoshi

Också har vi ju Christian Tyrann, den nordiska kungen. I Danmark heter han Christian den Gode... :va

Anna Lindh:s mördare var ju på tapeten, ska man säga att man respekterar den personens lika rättigheter men att man fördömer personens handlande och när det väl är fastslaget är det då ok att tycka att personen ska låsas in för all framtid och inte belasta skattebetalarna.

"vanligt folk" förväntas förtjäna sitt uppehälle, vore det inhumant att kräva att dömda brottslingar ska göra detsamma?

Samanfattning: oavsett kön, urspung, religon så ska grova brott tex mord våldäkt "belönas" med 10 år och uppåt. (givetvis med bibehållen respekt för individen) :D

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard