alla-människor-är-individer-som-jag-respekterar-tråden

John skrev:
Min värdegrund är att alla är värda min respekt - tills de visar någonting annat.
(Men då kanske jag inte får vara med på listan..? :klia
Samtidigt kan det va jävligt svårt att veta ifall man inte hade varit i precis samma situation som personen ifråga om man själv haft samma uppväxt och erfarenheter. Alla handlingar kan naturligtvis inte respekteras, men det bakomliggande människovärdet måste vara lika för alla. Annars skulle det ju helt plötsligt va ok med slavar, förtryckta klasser, olika ställningar inför lagen osv.

Sen kan man självklart få lov att tycka illa om vissa personer, men det man tycker illa om är ju egentligen - draget till sin spets - en tragisk produkt av olyckliga omständigheter snarare än den bakomliggande människan.

Bikerbitch skrev:
Ja det blir ju tyvärr så när en del skall spamma sönder trådar med helt onödiga saker som inte ens hör till tråden, som t ex mat..

det var en liknelse. liknelser berikar språket.

Känner ni inte igen Michelle No2? Han (ja, han) har varit här förut, ju.

Håller inte med om att det är en menlös diskussion. Jag misstänker att många här på sporthoj.com kommer från övre medelklassförhållanden, med mycket liten inblick och förståelse för de bakomliggande faktorerna som gör att människor hamnar snett. Jag kan ha fel här, men det tycks vara en sån andra som råder.

mb skrev:
Samtidigt kan det va jävligt svårt att veta ifall man inte hade varit i precis samma situation som personen ifråga om man själv haft samma uppväxt och erfarenheter. Alla handlingar kan naturligtvis inte respekteras, men det bakomliggande människovärdet måste vara lika för alla. Annars skulle det ju helt plötsligt va ok med slavar, förtryckta klasser, olika ställningar inför lagen osv.

Sen kan man självklart få lov att tycka illa om vissa personer, men det man tycker illa om är ju egentligen - draget till sin spets - en tragisk produkt av olyckliga omständigheter snarare än den bakomliggande människan.

Givetvis, det är väl ungefär så jag menar. Respekterar alla människor, men deras handlingar är inte alltid värda att respekteras.

Alla människor, oavsett bakgrund, kön, hudfärg osv, skall respekteras. Dock förbrukar många den respekt de bör ha genom idiotiska handligar, och man ser aldrig på personen på samma sätt igen. Tyvärr händer det alldeles för ofta, så jag kan nog inte skriva på listan...

Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard