Eftersom jag hatar att jobba med elsystem lämnades hojen in för att få krånglande blinkers fixade. Meken bytte mina fina miniblinkare till standarblinkers runt om och drog nya kablar här och där.
Allt funkar då jag kör hem hojen förutom att neutrallampan lyser på alla växlar och stoppbrytaren på sidstödet inte bryter, går att starta med stödet nere och växel i.
Första turen slutar ena sidan att blinka och en halvtimma senare slocknar ALLT ljus och tänds inte trots bank på alla möjliga ställen och diverse ryckande i kablar för att eliminera ev. glappkontakt.
Motorn går helt normalt så jag smyger hemåt 2 meter bakom en bil för att inte bli överkörd. Efter ca 15 min - föraren i bilen verkade vid det laget ganska nervös över att vara förföljd av en mörklagd hoj - tänds allt ljus igen och funkar normalt i 10 min tills jag är hemma.
Vid nästa start funkar inget ljus eller blinkers så firman som reparerat får tillbaka hojen. Alla glödlampor, inklusive instrumentbelysning, är utbrända så de kollar hela laddsystemet utan att hitta något fel.
Får därför tillbaka hojen med nya glödlampor runtom men det känns inget vidare att inte veta vad som var/är fel.
Någon här som har några idéer?
Hoj: GSXR-1100 1992. Mek: En av Gbg:s mest kvalificerade.
Allt funkar då jag kör hem hojen förutom att neutrallampan lyser på alla växlar och stoppbrytaren på sidstödet inte bryter, går att starta med stödet nere och växel i.
Första turen slutar ena sidan att blinka och en halvtimma senare slocknar ALLT ljus och tänds inte trots bank på alla möjliga ställen och diverse ryckande i kablar för att eliminera ev. glappkontakt.
Motorn går helt normalt så jag smyger hemåt 2 meter bakom en bil för att inte bli överkörd. Efter ca 15 min - föraren i bilen verkade vid det laget ganska nervös över att vara förföljd av en mörklagd hoj - tänds allt ljus igen och funkar normalt i 10 min tills jag är hemma.
Vid nästa start funkar inget ljus eller blinkers så firman som reparerat får tillbaka hojen. Alla glödlampor, inklusive instrumentbelysning, är utbrända så de kollar hela laddsystemet utan att hitta något fel.
Får därför tillbaka hojen med nya glödlampor runtom men det känns inget vidare att inte veta vad som var/är fel.
Någon här som har några idéer?
Hoj: GSXR-1100 1992. Mek: En av Gbg:s mest kvalificerade.