Alla Göteborgare...

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Satt och tänkte lite på det här med att bilda en klubb som det snackats lite om.

Nu vet jag inte hur många av oss som har tillgång till varmgarage och verktyg redan. Ur min situation som jag tror att flertalet av oss sitter i, så är det ganska få av oss som har hojen i närheten av vårat boende. jag skulle vilja ha hojen lite närmare och dels att det fanns lite gemenskap...

En tanke vore att kanske fixa en lokal typ ett garage eller så som vi som umgås lite kunde ha gemensamt för förvaring och mek av våra hojar. Vet inte hur stort intresset är men jag skulle defenitivt vara intreserad av att vi tillsammans hyr en Garagelokal att ha till detta endamål.

Dels skulle vi få gemenskapen, utan att för dens skull bli en klubb med en massa åtaganden. + att det kan ju vara trevligare att meka tillsammans (så som era mekkurser) så kunde dessa även hållas i garaget om så önskas.

I garaget planerar jag att det skulle finnas uppsättningar med verktyg som är till allas nyttjande, och eftersom alla betalar en del i hyran av lokalen så borde verktyg mm kunna stanna på plats!?

Tanken är att lokalen ska ligga hyffsat centralt och ha en låg hyra, men ändå vara tillgänglig via buss förbindelser på ett eller annat sätt. Som i utkanten av göteborg bort mot mölndal eller åt andra hållet av göteborg.

Jag skulle kunna ta på mig ansvaret för att leta efter en lämplig lokal + att arrangera för "GBGHojare" som vill gå ihop om att utnyttja detta garage.

Är det värt att titta efter en lokal? och hur stort är intresset egentligen??

Last edited:
Sen ska det väl skapas styrelse, mötesprotokoll, medlemsavgifter, gemensam klubbekonomi, engagerade medlemmar(så inte klubben dör ut).

Detta kan ta knäcken på klubben om inte viljan finns.

Sedär ja… Skall troligtvis flytta till Göteborg i vår och har ingenstans att ha hojen. Går dethär att fixa så är jag helt klart med! Sen om det behöver va en klubb eller inte?...

Förts och främst är det förvaring och mekutrymme jag är ute efter. Går det sedan att dela med fler som har samma intresse är det väll bara positivt. Man kan ju kanske fylla på med gemensam garageutrustning efterhand, men i början räcker det gott med garageutrymme och gemenskapen.

sharpedge skrev:
Sen ska det väl skapas styrelse, mötesprotokoll, medlemsavgifter, gemensam klubbekonomi, engagerade medlemmar(så inte klubben dör ut).

Detta kan ta knäcken på klubben om inte viljan finns.

Det skulle ju inte vara en klubb.. För vem pallar med det du skrev.. Drar ju musten ur det roliga..

Tycker det förövrigt verkar vara en superb idé!
Go blomman! :tummenupp

Last edited:
Hultan skrev:
Det skulle ju inte vara en klubb.. För vem pallar med det du skrev.. Drar ju musten ur det roliga..

Blomman skrev klubb. :7peta

Men om jag ska tolka det hon skrev så antar jag att vi bara ska dela på en lokalhyra där vi kan ställa våra hojar samt meka med dom när det behövs. Det kan ju man vara med på om det bara är den kostnaden.

sharpedge skrev:
Blomman skrev klubb. :7peta

Men om jag ska tolka det hon skrev så antar jag att vi bara ska dela på en lokalhyra där vi kan ställa våra hojar samt meka med dom när det behövs. Det kan ju man vara med på om det bara är den kostnaden.

Dö benny peta på dig själv..

"Dels skulle vi få gemenskapen, utan att för dens skull bli en klubb med en massa åtaganden. + att det kan ju vara trevligare att meka tillsammans (så som era mekkurser) så kunde dessa även hållas i garaget om så önskas.
"
:)

Miss_Orchidee skrev:
Satt och tänkte lite på det här med att bilda en klubb som det snackats lite om.

Nu vet jag inte hur många av oss som har tillgång till varmgarage och verktyg redan. Ur min situation som jag tror att flertalet av oss sitter i, så är det ganska få av oss som har hojen i närheten av vårat boende. jag skulle vilja ha hojen lite närmare och dels att det fanns lite gemenskap...

En tanke vore att kanske fixa en lokal typ ett garage eller så som vi som umgås lite kunde ha gemensamt för förvaring och mek av våra hojar. Vet inte hur stort intresset är men jag skulle defenitivt vara intreserad av att vi tillsammans hyr en Garagelokal att ha till detta endamål.

Dels skulle vi få gemenskapen, utan att för dens skull bli en klubb med en massa åtaganden. + att det kan ju vara trevligare att meka tillsammans (så som era mekkurser) så kunde dessa även hållas i garaget om så önskas.

I garaget planerar jag att det skulle finnas uppsättningar med verktyg som är till allas nyttjande, och eftersom alla betalar en del i hyran av lokalen så borde verktyg mm kunna stanna på plats!?

Tanken är att lokalen ska ligga hyffsat centralt och ha en låg hyra, men ändå vara tillgänglig via buss förbindelser på ett eller annat sätt. Som i utkanten av göteborg bort mot mölndal eller åt andra hållet av göteborg.

Jag skulle kunna ta på mig ansvaret för att leta efter en lämplig lokal + att arrangera för "GBGHojare" som vill gå ihop om att utnyttja detta garage.

Är det värt att titta efter en lokal? och hur stort är intresset egentligen??

Bra ide tjejen :banana

Skruttis och JoJomannen tycker det verkar vara en bra idé! Inte för att jag mekar nåt nämnvärt själv men iaf..

En kompis farsa skall hyra ut en garage/lagerlokal i stan (nån av långgatorna).
Funderade på detta för ett tag sedan och det hade ju vart jävligt sköj att ha en sån lokal där man kan skruva isär å låta grejerna ligga utan att behöva oroa sig.

Men det är viktigt att man är lite tajta och litar på varandra innan man hyr nåt sånt ihop. Många hojåkare lever ju på marginalerna och någons slarv kan ställa till en massa problem för de andra...

FÖRGÖRAREN :yoparty

ja, målet skulle ju vara att alla som har sin hoj där hade egen nyckel + koden till larmet, för larm är ett krav på garaget enligt min åsikt och det tror ja ni andra håller med om!? :va

Långgatorna är säkert inte speciellt billigt, men det beror ju på hur stor lokalen är och hur många som får plats som kan vara med och betala hyran osv. Men det är ju helt klart centralt och tillgängligt för oss... och tyvärr för många andra också... men det finns ju för och nackdelar med alla lokaler givetvis...

Säkerheten är A och O.
Den som ville lämna grejerna utan att behöva städa får nog tänka om lite, självklart ska det inte vara pedant rent, men man ska hänga tillbaka verktyg osv så att folk slipper leta. solidaritet nivet ;)

Men intresset verkar finnas iallfall eller?!?!?! det verkar så iallafall! Jag ska kika mig omkring och se vad jag hittar, har ni några lokaler ni hört om så får ni gärna höra av er till mig via PM eller MSN så ska jag titta ytterliggare på detta och se hur det funkar ekonomiskt osv.

Sharpe: du förtod rätt andra gången, det blir ingen klubb med möten osv. om inte intresse finns från alla som hyr garaget. men det kan vi ju disskutera senare om det är så att ni vill ha en klubb, det vill inte jag just nu iallfall, men livet förändras ju som sagt...

Miss_Orchidee skrev:
Sharpe: du förtod rätt andra gången, det blir ingen klubb med möten osv. om inte intresse finns från alla som hyr garaget. men det kan vi ju disskutera senare om det är så att ni vill ha en klubb, det vill inte jag just nu iallfall, men livet förändras ju som sagt...

Jamen dåså :banana

Hultan skrev:
Dö benny peta på dig själv..

"Dels skulle vi få gemenskapen, utan att för dens skull bli en klubb med en massa åtaganden. + att det kan ju vara trevligare att meka tillsammans (så som era mekkurser) så kunde dessa även hållas i garaget om så önskas.
"
:)
Kan peta på dig igen ... men bara för att det är så roligt :hihi :7peta

"Satt och tänkte lite på det här med att bilda en klubb som det snackats lite om."

Jag som inte orkade läsa riktigt allt då jag satt på kurs och inte riktigt hade tid. Så jag missade det andra med att INTE bilda klubb. :3freak

Jag tycker det va en bra ide! Jag är på!

Tyckte jag såg i någon annan tråd att många verkade bo i munkebäck o den delen av stan, finns det inte lediga lokaler i gamlestadsfabrikerna? Tycker mycket ser ut att vara tomt där, och det lär nog inte va så hög hyra där heller.

Inte för att vara motståndare, förstörande moment eller något sådant, men det är lätt att "vara på", "jag är med", "fan vilken bra idé" osv. osv.

Av egen erfarenhet vet jag att det är lätt att bara knappa lite på tangentbordet och framhävda sin positiva del till stacken, men när det väl kommer till kritan står man där själv...

Som sagt, vill inte förstöra någonting. Vore kul om ni löste nåt bra!

/Henke

lilltryne skrev:
Jag tycker det va en bra ide! Jag är på!

Tyckte jag såg i någon annan tråd att många verkade bo i munkebäck o den delen av stan, finns det inte lediga lokaler i gamlestadsfabrikerna? Tycker mycket ser ut att vara tomt där, och det lär nog inte va så hög hyra där heller.
Jag ska kolla på detta! tack för tipset :tummenupp

hållundan skrev:
Inte för att vara motståndare, förstörande moment eller något sådant, men det är lätt att "vara på", "jag är med", "fan vilken bra idé" osv. osv.

Av egen erfarenhet vet jag att det är lätt att bara knappa lite på tangentbordet och framhävda sin positiva del till stacken, men när det väl kommer till kritan står man där själv...

Som sagt, vill inte förstöra någonting. Vore kul om ni löste nåt bra!

/Henke
ja ska försöka lösa det på bästa sätt och alla ska vara MED på det innan vi tar nån lokal!

Kontrakt kommer att utformas för varje person som vill ha sin hoj i lokalen och när papprenna är inne skaffas nycklar mm. givetvis får ni en prisuppgift innan!!!

Sen får vi jobba för att det ska gå runt helt enkelt....

Skitbra idé!
Helst om det är nära gamlestaden, för där bor jag. :banana

/Marcus

Marcus74 skrev:
Skitbra idé!
Helst om det är nära gamlestaden, för där bor jag. :banana

/Marcus
Ja men då vill ja ha det på hisingen för där bor ja, och kalle vill ha det i kallebäck och pia tycker att vi ska ha det i kållered... men pelle tycker avenyn hade vart bra

serriöst, jo jag fattade skämtet, men jag ska se vad jag kan göra jag kommer med mer info i denna tråden så fort ja hittat en lokal som kan vara av intresse, vilket borde vara ikväll eller imorgon...

Låter som en toppenidé! Verkar ju vara många som behöver mekplats. Själv har jag inget akut behov av detta då jag kan meka hjälpligt både hemma och hos mina föräldrar men beroende på kostnad skulle jag kunna tänka mig att vara med på detta. En idé är isf att göra en engångsinvestering i de mest grundläggande verktygen. Köper man från biltema, som enl. min erfarenhet håller helt ok, så handlar det ju om en hundring eller så ifall det är tio pers som är med i icke-klubben.

Hur många behöver en uppställningsplats för hojen och hur många behöver enbart nånstans att meka kan vara smart att reda på.

Dock kräver ju allt detta att det finns minst en person med långsiktigt engagemang som kan ta hand om inbetalning av hyror samt se till att alla "medlemmar i icke-klubben" faktiskt betalar hyra. Denne någon (måste ju inte vara samma person iofs) måste också sätta sitt namn på kontraktet och därmed ansvara för att allt går rätt till i lokalen. Är det du, Stephanie?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman