All världens Ducatister

Nu ska jag välja ny hoj
Få se nu.......
Ducce eller HD, ducce eller HD Hmmmmmmm :va

hahahha.... inte mer skit för fan.. räcker vi har ducati och hd

fast en 999R skulle suttit bra...

Oj, vad öh.. snygg den var.

Edit;

Och med tanke på att det måste vara en av de absolut effektstarkaste HDarna som någonsin byggts, så tror jag att dom kommer sätta in en hastighetsregulator, som stryper bränsletillförslen vid otroliga (!) 140km/h.

Last edited:
lorkan skrev:
2595070Och med tanke på att det måste vara en av de absolut effektstarkaste HDarna som någonsin byggts, så tror jag att dom kommer sätta in en hastighetsregulator, som stryper bränsletillförslen vid otroliga (!) 140km/h.
Vad skulle den vara bra för? :va Det finns väl ingen som är dum nog att köra över 100 med en sån där iaf :hihi

lorkan skrev:
2595070Och med tanke på att det måste vara en av de absolut effektstarkaste HDarna som någonsin byggts, så tror jag att dom kommer sätta in en hastighetsregulator, som stryper bränsletillförslen vid otroliga (!) 140km/h.

:rofl

Å andra sidan så finns det säkert de som står i valet och kvalet mellan HD och Ducati som väljer den betydligt sportigare HD:n... :rolleyes:

Gammal och dyr teknik är väl HDs och Ducatis stöttestenar.

Jag tycker det är lite sött hur en så bakåtsträvande firma kan ge sig på en så het marknad som leds av en annan dinosaurieteknologi firma !!

sandstream skrev:
2595362 Gammal och dyr teknik är väl HDs och Ducatis stöttestenar.
Tänk att det tog nästan 3 timmar innan du dök upp i den här "Duccetråden" :D

SuperSport skrev:
2595446 Tänk att det tog nästan 3 timmar innan du dök upp i den här "Duccetråden" :D
De är bara oroliga att ett märke TILL ska blanda sig i WSBK och flytta ner deras "senaste teknik"-hojar i resultatlistan :tummenupp
Undrar varför jag sover gott om nätterna ... :)

MC-Nytt tippar att hojen måste bli både starkare och lättare för att bli en framgång i Europa.

Om de gör den billigare så finns det väll hopp. Vem köper en tung, slö OCH skit dyr hoj??
hade den varigt billig hade man ju kunnat bygga något fräckt på den.
Typ en XR750, fast med 1200 cc :hihi

:va hittar inte bilden på XR flattracken som jag hade. :(

Något liknande detta, fast med en HD motor istället, och en sämre ram, och sämre bromsar och .... :rofl :hihi

Triggerhappy skrev:
2595439 Jag tycker det är lite sött hur en så bakåtsträvande firma kan ge sig på en så het marknad som leds av en annan dinosaurieteknologi firma !!
Det är svårt att inte känna lite beundran för hur väl de båda företagens marknadsavdelningar lyckas.
elwe skrev:
2595938 De är bara oroliga att ett märke TILL ska blanda sig i WSBK och flytta ner deras "senaste teknik"-hojar i resultatlistan :tummenupp Undrar varför jag sover gott om nätterna ... :)
Om du upprepar din liknelse mellan en gathoj och en WSBK-hoj ett par gånger till så finns det säkert någon som tror dig :tummenupp

sandstream skrev:
2596873 Det är svårt att inte känna lite beundran för hur väl de båda företagens marknadsavdelningar lyckas.
Om du upprepar din liknelse mellan en gathoj och en WSBK-hoj ett par gånger till så finns det säkert någon som tror dig :tummenupp

Du gillar inte Ducati va? :pannkyss

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back