All världens Ducatister

sandstream skrev:
2596989 Ducati men de redan frälsta är svåra att diskutera med, lite som troende.
Men det hindrar inte dej att fortsätta och fortsätta och .... :tummenupp

sandstream skrev:
2596873 Det är svårt att inte känna lite beundran för hur väl de båda företagens marknadsavdelningar lyckas.

Håller helt med där! Äger av dessa hojmärken hör man ofta argumentera att dom visserligen inte är lika bra som andra hojar (sägs ofta inte rakt ut, men kontentan blir densamma), särskilt inte jämfört med hojar i samma prisklass. Men, menar ägarna, man får "något annat" (än prestanda, teknik, osv osv) när man köper en ducce eller hd. Denna känsla av "något annat" måste ju rimligtvis vara marknadsavdelningarnas förtjänst. Mer pengar på marknadsföring och mindre på produktutveckling verkar vara en vinnande taktik...

matte_mannen skrev:
2597242 Håller helt med där! Äger av dessa hojmärken hör man ofta argumentera att dom visserligen inte är lika bra som andra hojar (sägs ofta inte rakt ut, men kontentan blir densamma), särskilt inte jämfört med hojar i samma prisklass. Men, menar ägarna, man får "något annat" (än prestanda, teknik, osv osv) när man köper en ducce eller hd. Denna känsla av "något annat" måste ju rimligtvis vara marknadsavdelningarnas förtjänst. Mer pengar på marknadsföring och mindre på produktutveckling verkar vara en vinnande taktik...

:corn

matte_mannen skrev:
2597242 Håller helt med där! Äger av dessa hojmärken hör man ofta argumentera att dom visserligen inte är lika bra som andra hojar (sägs ofta inte rakt ut, men kontentan blir densamma), särskilt inte jämfört med hojar i samma prisklass. Men, menar ägarna, man får "något annat" (än prestanda, teknik, osv osv) när man köper en ducce eller hd. Denna känsla av "något annat" måste ju rimligtvis vara marknadsavdelningarnas förtjänst. Mer pengar på marknadsföring och mindre på produktutveckling verkar vara en vinnande taktik...

:pannkyss
Så ja.. det blir bättre snart

matte_mannen skrev:

:hihi

matte_mannen skrev:

Jo men visst, en 999R är ju exakt samma sak som en HD Softail...samma pris och samma......:va :rolleyes:

Peka gärna ut fler fundementala skillnader mellan en japansk V2 och en Ducati 2:a förutom ventilstyrningen. Men vänta, 999R har inte desmo styrning...eller?

Last edited:
matte_mannen skrev:
Denna känsla av "något annat" måste ju rimligtvis vara marknadsavdelningarnas förtjänst.
Visst är det så men försök att förklara gör en djupt troende att Gud inte finns.

matte_mannen skrev:

För det kan väl inte vara så att man köper en hoj för att man gillar designen, motorkaraktären, ljudet etc....:rolleyes:

Jag skulle iaf aldrig köpa en hoj som jag tycker är dödande ful bara för att den har mer tex effekt.., eller kräver mindre service...etc

*Superlight* skrev:
2597982
Jag skulle iaf aldrig köpa en hoj som jag tycker är dödande ful bara för att den har mer tex effekt.., eller kräver mindre service...etc

Exakt så tänker jag med.. tack :tummenupp

Men vissa förstår inte det, bara räknar hk/kr..

Triggerhappy skrev:
2595439 Jag tycker det är lite sött hur en så bakåtsträvande firma kan ge sig på en så het marknad som leds av en annan dinosaurieteknologi firma !!

He he...Visst e de sött, men för å komma nånstans måste man ju sikta mot sjärnorna. Japaner å amerikaner har ju samma dåliga smak så det vore ju ingen utmaning att ge sig på typ kawa http://www.kawasaki.se/product.asp?Id=3400E8AE884&CId=FEBEA1DDF .

:D :D :D

*Superlight* skrev:
2597982

Håller helt med! :tummenupp
Tror alla på sporthoj håller med. Annars är man ju lite konstig...

Ja fy fanken, jag hade verkligen svårt att välja mellan Ducati och HD .... :va

Det kan ju inte vara så att nu duccefantaster tycker allt annat är "dödande fult"?
Ok, ducatis är sköna hojar men jag köper minst lika gärna en aprilia mille om jag vill köra v-twin.

Den förra modellen av Millen körde inte i riktigt samma division som Ducati :hihi
(Design mässigt då altså)

Men den nya är snygg som attans! :tummenupp :)

Tabac skrev:
2598601 Det kan ju inte vara så att nu duccefantaster tycker allt annat är "dödande fult"?

Vet inte, jag tycker många andra är snygga. Kanske ska byta till Triumph 675 till och med.

Men nog låter det konstigt att HD skulle konkurerra i samma segment som Ducati Monster (antar jag då båda är nakna)?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back