All ära åt BMW S1000 RR men.....

Audi har aldrig riktigt klått BMW faktiskt, i min bok. Audi bygger jättefina bilar, men saknar det lilla extra som BMW har.

Panigalen är slöare än BMW:en så nä, kanske nästa Ducaudi blir snabbare? :)
 
Audi har aldrig riktigt klått BMW faktiskt, i min bok. Audi bygger jättefina bilar, men saknar det lilla extra som BMW har.
hmm din bok saknar nog ett par sidor, audi har nästan alltid spöat bmw i prestanda, om man tar bilar i samma klass.

ex detta test från en tysk tidning
1st place: RS6
0-100 km/h: 4,1 s
0-200 km/h: 13,2 s
GPS-Vmax.: 279 km/h (limited)

2nd place: M5
0-100 km/h: 4,7 s
0-200 km/h: 13,8 s
GPS-Vmax.: 260 km/h (limited)

3rd place: E63 AMG
0-100 km/h: 4,4 s
0-200 km/h: 14,2 s
GPS-Vmax.: 250 km/h (limited)

4th place: B5 S
0-100 km/h: 4,7 s
0-200 km/h: 13,5 s
GPS-Vmax.: 322 km/h
 
hmm din bok saknar nog ett par sidor, audi har nästan alltid spöat bmw i prestanda, om man tar bilar i samma klass.

ex detta test från en tysk tidning
1st place: RS6
0-100 km/h: 4,1 s
0-200 km/h: 13,2 s
GPS-Vmax.: 279 km/h (limited)

2nd place: M5
0-100 km/h: 4,7 s
0-200 km/h: 13,8 s
GPS-Vmax.: 260 km/h (limited)

3rd place: E63 AMG
0-100 km/h: 4,4 s
0-200 km/h: 14,2 s
GPS-Vmax.: 250 km/h (limited)

4th place: B5 S
0-100 km/h: 4,7 s
0-200 km/h: 13,5 s
GPS-Vmax.: 322 km/h

Ett test som ska fylla mina tomma sidor?

Gör om, gör rätt...

Nya M5:an piskar RS6:an, tills Audi kommer med en ny RS6 då är den herre på täppan, oftast från start (uppe i högre farter åker alltid BMW ifrån). Sen kommer en ny M5 som piskar den gamla RS6:an osv, så fortsätter det så.

Sen kan du kolla faktiskt hur pass bra bilarna tar sig runt kurvor.

Och sen handlade inte mitt påstående om siffror, utan om hur det känns att köra en BMW kontra en Audi. BMW klår Audi på fingrarna varje dag när det gäller körkänsla.

1M vs RS3 - nämns ens RS3:an någonsin? BMW:en verkar vara 2011 års bil, och alla hyllar den... en bedrift som Audi inte lyckats med på väldigt många år.
 
All heder åt Audi, de har lyckats väldigt bra i motorsport, inget snack om saken! :fakta

Men...

En standardvagn från Audi får pisk av liknande BMW alla dagar i veckan :D
Nackdelen med Audi är att de är aningen framtunga och understyrda när de pressas hårt!
Quattro ger dem snabba accelerationstider men runt banan får de fortfarande pisk av bakhjulsdriften :fakta


Ska dock tilläggas att jag nu för tiden mycket hellre drar mig mer mot Audi då deras design är bra mycket snyggare än BMW.
Sen förra chefen på M-motorsport försvann tycker jag personligen att en bit historia försvunnit och en epok gått i graven då det numera är slut med N/À motorer :(

Dock är det något magiskt att ratta en M5 eller M3 oavsett kaross!
E28, E30, E34, E36, E39 & E46! Jag har kört dem alla och där finns den där speciella känslan!
 
Precis. Och den effektökning som krävs för att öka 317 till 320+ är lite mer än ett billigt slip-on, inte bara för BMW...

Tror faktiskt att den bräcker 320 med bara drevning, utifrån hur den drar mellan 280 och 303. Men det lär gå åt några extra meter raksträcka...

Sjujäkla motorcykel att gå faktiskt, även om S1000 inte direkt är en surhink. Mest motor i superbikeklassen utan tvekan.
 
Som sagt,,, kom tillbaka när Audi har en bil som kör 402m på 6,79 dessutom så köper man bara en Audi för att man inte har råd med en BMW.
 
När man vinner 24h så gäller det inte bara att bygga en snabbbil utan en som håller och händer det något så är det väl ändå en bil som skall nekas snabbt med där slår Audi ALLA på fingrarna! Sen att det är en herrejösses körkönnsla i en m/rs.. BMW har lyckats fantastiskt bra med den uppgiften, vill inte göra er ledsna nu alla BMW kompisar men är nere i garaget då det snart är dags för en högvarvig 2.2(2.5) T från en S4a som skall ner i en E36 M3a :D
 
Vill inte göra dig ledsen heller, men jag drog på med min polares S4 -00 2 ggr sen så var kopplingen klar.
Och en annan polare la ut närmare 60k på sin S4 efter turboras.
En annan har elfel på sin A4 -06. Alla är missnöjda Audiägare:)
 
undra vem som skulle spöa vem om bmw byggde en S1400 RR
 
Man skall inte slira på kopplingen:krama 2.7 är dock kända att bli hårt smiskade och de är konsekvenserna. Men det är få motorer som låter så gött som en turbo femma på 9000rpm..

60? Då har han blivit lurad, ett exempel är att renovera topparna på en RS4a de är 60 tusen men två snurror...
 
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top