Alicia verses Swedie - Midlanda

Swedie skrev:
2295658 jag vet att jag kan köra 58or på sviestad med ZXR400an... så nog står den sig om man bara vill. Nutida topp vilket är brink och william backlund kör 58or med sina RS250.
Har bara problem med att bromsen är dålig. Så pumpen ska bytas ut om vi hittar en RS250 originalpump (någon som har här?).


Rekordet på Midlanda i SP är 1.00:68 på kval och 1.00:94 på race. Båda tiderna tagna av Tomas Palander. Ingen annan än han lyckades på något kval eller race att komma under 1.01-tider.

Gamla resultat kan kollas på www.sorliden.se Midlanda körde man 1998, 1999 och 2001.
 
När man är nyare än de äldre i gamet (?) så skulle inte mitt första tipps om jag var coach vara att bromsa inne i kurvorna, det är inte det som gör att det går fortare, tvärt om, risken att klota ökar. Bromsa sent...eller senare, hårdare! Men släpp bromsen innan du lägger ner. Gå på gasen så fort du släppt bromsen, och öka succesivt. Sen är det ju inte fel att bromsa långt in i svängen, men lowsidern väntar på dig då... Sent och hårt är bättre... Och rasta hojen i det övre registret! :banana
 
125Newbee skrev:
2297187 När man är nyare än de äldre i gamet (?) så skulle inte mitt första tipps om jag var coach vara att bromsa inne i kurvorna, det är inte det som gör att det går fortare, tvärt om, risken att klota ökar. Bromsa sent...eller senare, hårdare! Men släpp bromsen innan du lägger ner. Gå på gasen så fort du släppt bromsen, och öka succesivt. Sen är det ju inte fel att bromsa långt in i svängen, men lowsidern väntar på dig då... Sent och hårt är bättre... Och rasta hojen i det övre registret! :banana

Anledningen att man bromsar in i svängen är väl för att man bromsar sent...
 
125Newbee skrev:
2297187 När man är nyare än de äldre i gamet (?) så skulle inte mitt första tipps om jag var coach vara att bromsa inne i kurvorna, det är inte det som gör att det går fortare, tvärt om, risken att klota ökar. Bromsa sent...eller senare, hårdare! Men släpp bromsen innan du lägger ner. Gå på gasen så fort du släppt bromsen, och öka succesivt. Sen är det ju inte fel att bromsa långt in i svängen, men lowsidern väntar på dig då... Sent och hårt är bättre... Och rasta hojen i det övre registret! :banana
Det har jag berättat och jag uppmanar inte att bromsa fullt i max lerlägg. Det tas stegvis. Men att träna broms in i kurvorna är det hon behöver träna på för att bli snabbare.
 
125Newbee skrev:
2297187 När man är nyare än de äldre i gamet (?) så skulle inte mitt första tipps om jag var coach vara att bromsa inne i kurvorna, det är inte det som gör att det går fortare, tvärt om, risken att klota ökar. Bromsa sent...eller senare, hårdare! Men släpp bromsen innan du lägger ner. Gå på gasen så fort du släppt bromsen, och öka succesivt. Sen är det ju inte fel att bromsa långt in i svängen, men lowsidern väntar på dig då... Sent och hårt är bättre... Och rasta hojen i det övre registret! :banana


Inte meningen att pressa fullt och bromsa in till apex. Kommer att öka succesivt och försiktigt. Ingen risk att jag utmanar Swedie i vem som bromsar längst in i kurvan.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top