Alice Grand Prix de France

Då har man då sett Motogp för första gången :)
Vilket ljud! Gösses amailia.
Har kollat på tv i snart 15år och alltid tyckt 250gp verkar va klassen efter Motogp. Men så fel man hade då.
125gp rockar! Vilken fight,vilket race hur bra som helst ju:tuttar
Sen att en Fransman vinner gör ju att publiken blev helt galna.
250gp kändes avslaget,gammalt och dystert.
Kändes som om publiken där jag stod inte gillade det heller.
Motogp var grymt.
Allt var va grymt utom Mr West,hans kawasaki lät skit och han körde därefter. Lite Som om TC jobbade fullt ut tills han fick i 6an.
Såg även ut som om den var stel/svårhantera i svängarna.
Gissar att det är svårt att lägga snabba varvtider då.

/Pelle

West hade tydligen ngt knas med TC som gjorde att han inte hade något tryck alls ut ur svängarna.

Tiderna från dagens test på Le Mans.

1. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 1min 33.106 secs
2. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (B) 1min 33.661 secs
3. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1min 33.994 secs
4. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 34.108 secs
5. John Hopkins USA Kawasaki Racing Team (B) 1min 34.484 secs
6. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 34.730 secs
7. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 1min 34.752 secs
8. Shinya Nakano JPN San Carlo Honda Gresini (B) 1min 34.911 secs
9. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini (B) 1min 34.926 secs
10. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 1min 35.082 secs
11. Marco Melandri ITA Ducati Marlboro Team (B) 1min 36.064 secs
12. Erwan Nigon FRA Michelin/Honda Test Rider (M) 1min 37.389 secs
13. Olivier Jacque FRA Kawasaki Test Rider (B) 1min 37.424 secs

Last edited:
Vad hände med Ducatin i racet då?
mekaniskt eller elektroniskt?

Det verkar ju på tiderna som Pedrosa borde kunnat hänga med Rossi, kanske inte tagit sig om men hängt på iallafall. Race o öppen bana är två helt olika saker.

Hur många varv i ledning skrapade Bayliss ihop under dom säsonger han var ordinarie i Motogp?
Spelar mindre roll, det är bara resultaten den aktuella säsongen som gäller, har man ju fått lära sig.

Seså jag kommer inte att tjata mer om det här, Hayden är världens sämsta världsmästare. Men fortfarande en världsmästare, kul för honom. Någon ska ju inneha rekordet som den världsmästare med minst antal poäng på en säsong också.

Last edited:
Vad hände med Ducatin i racet då?
mekaniskt eller elektroniskt?

Det verkar ju på tiderna som Pedrosa borde kunnat hänga med Rossi, kanske inte tagit sig om men hängt på iallafall. Race o öppen bana är två helt olika saker.
Har inte sett något om exakt vad som hände med Ducatin.
Svårt att säga om Pedrosa hade kunnat hänga med för när han väl tog sig om Stoner så kunde han ju inte ta in på Rossi.

Iofs, jag tänkte bara att på tiderna så låg han till o med före nu. Fast det är klart, dom kan ju testa nåt helt nytt nu i efterhand.

Vad gäller Pedrosa i racet:
Tror de valde för hårt framdäck för den regnkylda asfalten så att han inte hade grepp nog att broms sent och pressa ur kurvorna.

Synd att Honda utvecklat en hoj för en enda förare. Jag tvivlar på att vi får se någon annan hondaförare än Pedrosa på pallen 2008.

Last edited by a moderator:
Sluttjafsat om tvåtakt-fyrtakt

Synd att Honda utvecklat en hoj för en enda förare. Jag tvivlar på att vi får se någon annan hondaförare än Pedrosa på pallen 2008.
För att jag skrev att jag tyckte det var roligt att Ajo Motorsport tog en seger? Vad har det med tvåtaktstalibaner att göra?
Jag skrev det eftersom de är ett förhållandevis litet team som drivs av en klurig jävel och Robban kör för dem i år vid vissa tillfällen.

Last edited by a moderator:
För att jag skrev att jag tyckte det var roligt att Ajo Motorsport tog en seger? Vad har det med tvåtaktstalibaner att göra?
Jag skrev det eftersom de är ett förhållandevis litet team som drivs av en klurig jävel och Robban kör för dem i år vid vissa tillfällen.

Don't feed the troll, han har inte mycket att glädjas åt nu när rr-forumet är mycket bättre.

Robban är nu anmäld till SM i Linköping och han verkar komma med Derbin! Hur fort kör han då? Han körde 59.491 i fjol! :näsblod

Don't feed the troll, han har inte mycket att glädjas åt nu när rr-forumet är mycket bättre.

Robban är nu anmäld till SM i Linköping och han verkar komma med Derbin! Hur fort kör han då? Han körde 59.491 i fjol! :näsblod
Robban ner på 58:or då? Enda som talar emot det är den begränsade tiden han har hunnit köra Derbin.

Robban ner på 58:or då? Enda som talar emot det är den begränsade tiden han har hunnit köra Derbin.

Frågan är om han kan ta så mycket. Hans Honda i fjol hade väl rätt bra kitdelar i motorn och väldigt bra fjädring samt nya Bridgestone som Torkel sedan kört 4000 mil på efter att Robban slängt dem i sopen. :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT