Alice Grand Prix de France

Skiter i vem som vinner...

Vet bara att JAG ska sitta på läktaren och mysa hela helgen... :D

(Hoppas iofs liiiiite på Rossi för tabellens skull... )

Skiter i vem som vinner...

Vet bara att JAG ska sitta på läktaren och mysa hela helgen... :D

(Hoppas iofs liiiiite på Rossi för tabellens skull... )

Har du vart där förut?
Typiskt att det skall regna det racet man är på plats :huvet

Det kostar ju lika mycket där som att lägga till Eurosport2 i kanalpaketet.

Att betala för något som kan vara gratis ser jag ingen anledning till, har man bara en okej lina går det alldeles utmärkt att kolla via p2p eller vad det nu heter..

Eller har motogp.com blivit gratis?

Jaha
Nähä
Nej

Det kostar ju lika mycket där som att lägga till Eurosport2 i kanalpaketet.

Att betala för något som kan vara gratis ser jag ingen anledning till, har man bara en okej lina går det alldeles utmärkt att kolla via p2p eller vad det nu heter..

Dessutom är det ingen vidare kvalitet, det är bara racet som är OK. Resten är typ 20x30 lr nåt så man får sitta vid datorn med förstoringsglas.

Jaha
Nähä
Nej

Ok
Ok
Ok

Got some problems, mate?

OnT:
10timmars GP att se fram emot i helgen:yoparty

Dessutom är det ingen vidare kvalitet, det är bara racet som är OK. Resten är typ 20x30 lr nåt så man får sitta vid datorn med förstoringsglas.

Tycker det brukar vara ganska bra kvalitet. Beror ju dock på vilka inställningar/förutsättningar man/han som streamar har.

Självklart inte lika bra som på motogp.com eller på TV'n, men helt okej om man inte vill betala flera hundra för att titta på GP.

Men om Dorna/Eurosport gick tillbaka till att sända på Eurosport igen så skulle ju problemet upphöra för de flesta.

Last edited:
Ok
Ok
Ok

Got some problems, mate?

Absolut inte. Förvånas dock fortfarande över att folk ännu frågar efter länkar, nedladdningar, streamar osv för något som kostar som full tank till hojen, eller ett par stentuffa miniblinkers. Jag ser det som att betala för bekvämlighet, eftersom man när man vill kan kolla på race, träningar, kval, intervjuer med mera.

Absolut inte. Förvånas dock fortfarande över att folk ännu frågar efter länkar, nedladdningar, streamar osv för något som kostar som full tank till hojen, eller ett par stentuffa miniblinkers. Jag ser det som att betala för bekvämlighet, eftersom man när man vill kan kolla på race, träningar, kval, intervjuer med mera.

Ingen som har frågat efter länkar eller streams va? Bara klagat på att hälften av alla sändningar går på en kanal som nästan ingen har.

Det som kommer upp på Motogp.com går nästan alltid att få tag på ett tag efter de har laddats upp, det gäller bara att veta vart man ska leta/ha rätt kontakter. Det ända som alltså inte finns att tillgå gratis (i mitt fall, exkl internet/tv avgifter) är häflten av livesändingarna, dvs den halvan som går på Eurosport2 -FP och vissa QP.

Annars skulle man ju kunna gå ihop ett par och "dela" konto, 34euro delat på fem blir snabbt räknat med den aktuella kursen 64:- per person. Det är väll ungefär vad varje växling kostar...

Last edited:
Ingen som har frågat efter länkar eller streams va? Bara klagat på att hälften av alla sändningar går på en kanal som nästan ingen har.

Annars skulle man ju kunna gå ihop ett par och "dela" konto, 34euro delat på fem blir snabbt räknat med den aktuella kursen 64:- per person. Det är väll ungefär vad varje växling kostar...

Du joinade i april och har uppenbarligen inte läst de flertalet förfrågningar som kommer efter varje race.

Det sista var ju en bra idé.

Du joinade i april och har uppenbarligen inte läst de flertalet förfrågningar som kommer efter varje race.

Det sista var ju en bra idé.

Har läst här sedan 03-04 någongång och har även läst en hel del om streamningar, nedladdningar etc.. Men i denna tråd, i min tråd, har det inte efterfrågats och bör väll därav inte diskuteras!?

..

..

Ägarna till produkterna och polisen bl.a brukar inte dela din synpunkt att man kan ta andras saker och då slippa betala för sig. Bl.a därför forum, som denna bl.a, inte godkänner att man tex uppmanar till olagliga metoder.

DORNA har skickat mail till flertalet forum där det var vanligt att man lade ut länkar till racen innan om vad dom hade framför sig att vänta sig om dom fortsatte..

Nej det är dessutom inte DORNA som bestämmer vilken kanal som ska sända heller. Det är kanalen själv. Att Eurosport Sverige/Norden inte sänder allt från GP är för att dom inte betalar DORNA för att få den produkten att kunna sända. Eurosport på andra ställen ( tex Eurosport France, Eurosport Germany), sänder mer. Förmodligen för att dom har fler som ser sina program och fler annonsörer som täcker sina reklamplatser så dom kan få råd att köpa sina tv-rättigheter till MotoGP.

Last edited:
Ägarna till produkterna och polisen bl.a brukar inte dela din synpunkt. Bl.a därför forum, som denna bl.a, inte godkänner att man tex får uppmana till olagliga metoder. DORNA har skickat mail till flertalet forum där det var vanligt att man lade ut länkar innan om vad dom hade framför sig att vänta sig om dom fortsatte..

Nej det är dessutom inte DORNA som bestämmer vilken kanal som ska sända heller. Det är kanalen själv. Att Eurosport Sverige/Norden inte sänder allt från GP är för att dom inte betalar DORNA för att få den produkten att kunna sända. Eurosport på andra ställen ( tex Eurosport France, Eurosport Germany), sänder mer. Förmodligen för att dom har fler som ser sina program och fler annonsörer som täcker sina reklamplatser så dom kan få råd att köpa sina tv-rättigheter till MotoGP.

Har för det första inte uppmanat till olagliga metoder, har bara talat om att metoden finns och att vissa använder den.

Lika mycket uppmaning som att skriva att det finns något som heter piratebay, där man kan ladda ner något som kallas torrenter.

Att Dorna ser allvarligt på detta förstår jag, det skulle jag också göra om jag ägde ett liknande företag.

För det andra så skrev jag "Dorna/Eurosport". Det är ju Dorna Tillsammans med Eurosport som bestämmer vad som ska sändas och vart det ska sändas. Vill Dorna att allt ska sändas på Eurosport och att Eurosport ska sända lika mycket som T.ex. Frankrike gör (10timmar) så blir det så. Vill Eurosport sända hälften av allt som (t.ex.) Frankrike sänder (dvs. 5timmar) på Eurosport2 så gör dem det.

Det regleras ju genom priserna för att få sända/hur mycket vardera part vill satsa.

Men återigen, inget av det har ju Egentligen med denna tråden att göra och bör således inte diskuteras här!?

Skapa en tråd som handlar om ämnet istället.

Har läst här sedan 03-04 någongång och har även läst en hel del om streamningar, nedladdningar etc.. Men i denna tråd, i min tråd, har det inte efterfrågats och bör väll därav inte diskuteras!?

Trevligt. Då kan man ju diskutera samma saker om och om igen så länge det görs i nya trådar.

För övrigt gav jag bara ett tips som du svarade på, varpå diskussionen kom igång. Om du inte klarar av att folk svarar på dina inlägg så kanske du borde hålla dig till att bara läsa?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT