Aldrig mera Lelles i Uppsala!

Handlar folk fortfarande där?!?!?! Efter alla femtielva trådar om hur puckade de är?

Skyll er själva.

både tur och bra att mc- sport finns! lösningen på dom flesta KTM / Husaberg problemen..!:tummenupp

De har jag gett upp hoppet om! Tydligen ska det finnas nån som är kompetent där, men han har jag aldrig stött på.... För mig är de en skojarfirma.

Har handlat på lelles några ggr och har inget ont att säga om dom. Men som många av de stora MC-affärerna så blir det opersonligt och tråkigt. Föredrar i så fall hellre dirtbike när det gäller KTM, även om dom inte direkt känns klockrena. Men bor ju trots allt bara 5minuter därifrån.

Karlströms-motor har jag handlat av en gång då jag drog av en skruv. Beställde delarna på tisdag natt och hade dom på torsdagen. Sen svarade dom snabbt på mina mail. Så dom har jag bara positivt att säga om.

Bäst service på de firmor jag handlat på är iallfall race-styles(även om leveranstiden är lite längre). Beställde plast till hojen runt 22 på kvällen. och får inom fem minuter ett mail där dom frågar om jag verkligen beställt rätt plast eftersom den inte matchar den hoj jag uppgett att jag hade.

Liiite Urban Myth varning på den där.:näsblod

En bekant till mig jobbade tidigare som meck på SAAB-ANA i Skärholmen (tidigare Klintberg & Way), berättade denna händelse för mig

En hantverkare kommer in i arbetskläder till bilhallen, efter en stund blir säljaren ledig och frågar om han kan hjälpa till.

-Jo, jag är intresserad av köpa 10 st S10:or, svarta.
-Säljaren börjar garva och går därifrån

Hantverkaren blir förbannad och går därifrån.

Ett par dagar senare så kommer hantverkaren tillbaka och ber att få tala med försäljningschefen.

Han talar om hur han blivit bemött av försäljaren när han var inne för ett par dagar sedan.

Fortsätter sedan med att säga:
-Jag åkte till SAAB-ANA i Akalla istället och köpt 10 st S10:or, och visar kontraktet.

Upplysningsvis kan jag säga att den säljaren fick sparken.

Min bekant jobbar inte kvar där längre, Jobbar nu på BMW i Sthlm.
Fick dessutom några tusen mer i månaden som bilelektriker.

Han tyckte inte om sättet de behandlade kunderna på, både på försäljningsavdelningen och verkstaden.
Han stod ut i knappt tre år.

Kör man KTM och ska få grejer skickade så finns det ingen anledning att handla nån annan stans än Karlströms. Jag har Cleassons Motor 2mil härifrån och där handlar vi bara i nödfall(brodern kör KTM), visserligen är dom lite billigare än Karlströms men dom har inget hemma och dom har noll koll.

Liiite Urban Myth varning på den där.:näsblod

Vi hade faktiskt samma sak på vår firma, en risig klädd man i hängselbyxor köpte 3st nya cabbar av oss. Han hade tydligen vunnit storkovan på lotto eller bingolotto vad det nu va..

Så man ska inte dömma folk efter kläderna

Hmm måste faktiskt hålla med, jag körde från Åkersberga till Uppsala för att handla stövlar och lite saker. Tog typ 30 min innan jag fick hjälp med stövlarna och när jag gick ner för att kolla på hoj så tog det 40 min innan någon ens såg mig.

Å andra sidan så tycker jag generellt att de flesta MC handlarna är ganska ointresserade, vet inte om det beror på att det är så många som kommer in och bara prov åker!

(of topic) förlåt
Har en ganska bra historia om just det från en kompis som sålde bilar i sala,

In kommer värsta bondlurken, luktade gödsel och såg väl allmänt ganska tarvlig ut. Min kompis chef säger till honom att inte lägga någon tid på gubben. Han frågar då varför varpå hans chef säger att han vart inne 4 gånger tidigare men aldrig handlat något.

Min kompis tycker ändå att han kunde ta sig en stund med killen då det inte finns så många andra i butiken!

Efter ca en halvtimmes diskussioner och tittande på bilar så säger gubben till min kompis att han är den första som har kommit fram själv och pratat och visat intresse för att berätta om bilarna!

Därefter säger gubben att han vill köpa en Landrover till gården och en vanlig rolig bil till honom själv. Min kompis får alltså sälja en landrover för ca en halv miljon plus en BMW 325 cab för ca 350.000:-

Spiken i kistan för hans chef blev när gubben kom in och betalade kontant (postväxen men det är nästan samma sak)

Så man ska inte alltid döma tjuren efter hornen!

Kan ha varit min far...

Men den händelsen bör i så fall ha utspelat sig i Sundsvall när han gick in och köpte en Landrover Defender och en BMW Z3 cab på samma dag. Fadern ser alltid lite bonnig ut i klädeln, hästsvans och haltande som Zeb...:yoparty

Trist att du känner att du blivit dåligt behandlad. Själv var jag inne på Lelles i ungefär en kvart i lördags. Jag han klämma lite på hojar och köpa ett par nya crosstövlar (med hjälp av 2 st från personalen). På vägen ut hittade jag en tuff tröja till grabben :) Så jag var ganska nöjd.

Tänk om det kunde finnas sånna tröjor med Husaberg också :)
Vilken lycka det skulle va!

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back