Akvarium - Ideehjälp tack

Thundercat skrev:
Har du bestämt dig för fiskar än?

akvarie2.jpg

Nu är sanden i... Snart vatten och rötter...

Neontetror all the way sen... :banana

Thundercat skrev:

Det är en bra fråga. Det ska ju vara ett tjockt stimm. Men samtidigt vill man ju inte häva i för många än vad som trivs i 110 liter. Kanske 30-40 st? För mkt för lite?

Japp, de åker på bantningsdiet i början.

Meissner skrev:
Det är en bra fråga. Det ska ju vara ett tjockt stimm. Men samtidigt vill man ju inte häva i för många än vad som trivs i 110 liter. Kanske 30-40 st? För mkt för lite?

Grymme!!! Jag har 15 (Såg ni inte det) kardinaltetror (Lite större än neontetoror) i mitt 96L, tycker att det är lite för få, men plånkan tilölåter inte fler nu...

Thundercat; min kamera är bra =)

akvarie3.jpg

Då var det igång... Gick snabbare än jag trodde, o enklare. :banana

Men man ska väl inte säga för mkt, vaknar väl av att glaset spricker. :gnissla

Växter blir nästa projekt, och något lite extra för fiskarna att gömma sig i... ;) Och nej, jag kommer inte sluta o terrorisera er med bilder. :hihi

Meissner skrev:

Det kan nog vara lagom med 30-40 st.

hållundan skrev:
FAN va fräckt.... rostar den inte??? Eller är det plast??? Jag vill mä lägga ner något fräsigt i mitt kar.... Vet inte vad bara...

:hej

Nä den är av metall, så lite rost hoppas jag att de blir så den ser ut som ett äkta vrak. Lite metall i vattnet har ingen fisk dött av :banana :banana

Meissner skrev:
Nä den är av metall, så lite rost hoppas jag att de blir så den ser ut som ett äkta vrak. Lite metall i vattnet har ingen fisk dött av :banana :banana

Jävligt fint du... tycker det saknas en sak som är lite speciell för akvarier... men jag kommer inte redigt på vad :va :confused: :va

dews skrev:
Jävligt fint du... tycker det saknas en sak som är lite speciell för akvarier... men jag kommer inte redigt på vad :va :confused: :va

Jodå, det kommer. Men man ska ju låta akvariet mumma lite först innan man släpper i fiskarna. :kocko :banana

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon