Akvarium - Ideehjälp tack

Thundercat skrev:
Har du bestämt dig för fiskar än?

akvarie2.jpg

Nu är sanden i... Snart vatten och rötter...

Neontetror all the way sen... :banana

Thundercat skrev:

Det är en bra fråga. Det ska ju vara ett tjockt stimm. Men samtidigt vill man ju inte häva i för många än vad som trivs i 110 liter. Kanske 30-40 st? För mkt för lite?

Japp, de åker på bantningsdiet i början.

Meissner skrev:
Det är en bra fråga. Det ska ju vara ett tjockt stimm. Men samtidigt vill man ju inte häva i för många än vad som trivs i 110 liter. Kanske 30-40 st? För mkt för lite?

Grymme!!! Jag har 15 (Såg ni inte det) kardinaltetror (Lite större än neontetoror) i mitt 96L, tycker att det är lite för få, men plånkan tilölåter inte fler nu...

Thundercat; min kamera är bra =)

akvarie3.jpg

Då var det igång... Gick snabbare än jag trodde, o enklare. :banana

Men man ska väl inte säga för mkt, vaknar väl av att glaset spricker. :gnissla

Växter blir nästa projekt, och något lite extra för fiskarna att gömma sig i... ;) Och nej, jag kommer inte sluta o terrorisera er med bilder. :hihi

Meissner skrev:

Det kan nog vara lagom med 30-40 st.

hållundan skrev:
FAN va fräckt.... rostar den inte??? Eller är det plast??? Jag vill mä lägga ner något fräsigt i mitt kar.... Vet inte vad bara...

:hej

Nä den är av metall, så lite rost hoppas jag att de blir så den ser ut som ett äkta vrak. Lite metall i vattnet har ingen fisk dött av :banana :banana

Meissner skrev:
Nä den är av metall, så lite rost hoppas jag att de blir så den ser ut som ett äkta vrak. Lite metall i vattnet har ingen fisk dött av :banana :banana

Jävligt fint du... tycker det saknas en sak som är lite speciell för akvarier... men jag kommer inte redigt på vad :va :confused: :va

dews skrev:
Jävligt fint du... tycker det saknas en sak som är lite speciell för akvarier... men jag kommer inte redigt på vad :va :confused: :va

Jodå, det kommer. Men man ska ju låta akvariet mumma lite först innan man släpper i fiskarna. :kocko :banana

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!