Akvarie lycka

Det är svårt som fan att få dom att stå still på korten, här är ett försök från mig iaf.

Bifogat

• kavarie.jpg
    kavarie.jpg
    114.8 KB · Visningar: 105
Last edited:
Twosaint skrev:
Det är svårt som fan att få dom att stå still på korten, här är ett försök från mig iaf.

Det är skitsvårt att ta bra bilder men det är bara att kämpa på.

Du skulle kunna ha i mycket mer lavasten i karet. Ju mer grottor och hålor desto villigare blir de att leka.

Thundercat skrev:
Det är skitsvårt att ta bra bilder men det är bara att kämpa på.

Du skulle kunna ha i mycket mer lavasten i karet. Ju mer grottor och hålor desto villigare blir de att leka.

hmm jao men det är ju så jävla jobbigt bara om man ska plocka upp nån hona, måste ju lyfta ur all sten innan man får tag på dom.
Sen är inte lavasten bra till malawi om jag får säga mitt, fiskar som jagas skadar sig lätt i paniken då dom simmar in i stenarna. Lavastenen är ju ganska vass man skulle haft nån annan typ av sten. Jag vet inte riktigt om man får den uppfattningen på bilden men hela baksidan blir ju ett grottsystem med lavastenar, tycker att många bilder jag er på akvarium så har dom mindre grottor/stenar.

Twosaint skrev:
hmm jao men det är ju så jävla jobbigt bara om man ska plocka upp nån hona, måste ju lyfta ur all sten innan man får tag på dom.
Sen är inte lavasten bra till malawi om jag får säga mitt, fiskar som jagas skadar sig lätt i paniken då dom simmar in i stenarna. Lavastenen är ju ganska vass man skulle haft nån annan typ av sten. Jag vet inte riktigt om man får den uppfattningen på bilden men hela baksidan blir ju ett grottsystem med lavastenar, tycker att många bilder jag er på akvarium så har dom mindre grottor/stenar.

Hur stort är ditt kar? Jag har mycket mer lavasten i mitt kar, man kan i princip ha hur mycket som helst.

Lavasten är alldeles utmärkt till Malawi då den gräver. Annars riskerar du att få en tung sten som ligger på bottenglaset och kan knäcka det om du har otur.

Thundercat skrev:
Hur stort är ditt kar? Jag har mycket mer lavasten i mitt kar, man kan i princip ha hur mycket som helst.

Lavasten är alldeles utmärkt till Malawi då den gräver. Annars riskerar du att få en tung sten som ligger på bottenglaset och kan knäcka det om du har otur.

Det är ett 540L, spanar på ett 960L Aquael med välvd frontruta.

Twosaint skrev:

Fin burk.

Mitt försök har varit att fota en fisk. Inte hela burken på engång. Kan knäppa nån bild i kväll på hela akvariet så kan ni få se mina små rackare.

Thundercat skrev:
Du hade kunnat köpa mitt 720 billigt om du inte bott så långt bort.

Mått? Är ute efter större, om jag får bestämma. Fast eftersom vi är lite i leta kåk planer så kanske det är bättre och vänta, så slipper man flytta stora akvarium två gånger.

acura skrev:
Gammal bild? Med tanke på att det serut som adventsljusstakar reflekteras i akvaritet.

Skulle gissa på att Thundercat´s burk är 200*60*60

Jag hade advenstljusstakarna uppe till midsommar :tummenupp
Men ja bilden är gammal, och satan vilken dålig kvalitet det vart då jag förminskade den.
Ensamma fiskar tycker jag är lättare än hela burken, alltid nån som speedar på då man knäpper annars.

Bifogat

• frontosa.jpg
    frontosa.jpg
    103.9 KB · Visningar: 40
  • fronpleco.jpg
    fronpleco.jpg
    135.3 KB · Visningar: 36
  • whole.jpg
    whole.jpg
    101.3 KB · Visningar: 42
Qwerty skrev:
Fin burk.

Mitt försök har varit att fota en fisk. Inte hela burken på engång. Kan knäppa nån bild i kväll på hela akvariet så kan ni få se mina små rackare.

Tackar, har försökt få nån bra bild med kvällsbelysningen men det är hopp i helvete....

Bifogat

• night.jpg
    night.jpg
    135.9 KB · Visningar: 55
Qwerty skrev:
Mått? Är ute efter större, om jag får bestämma. Fast eftersom vi är lite i leta kåk planer så kanske det är bättre och vänta, så slipper man flytta stora akvarium två gånger.

Jag funderade ett tag på ett 1600 liters kar 200x90x90 cm. :3freak

Fan va synd att du bor så långt bort. ett 720 är precis vad jag är på jakt efter. Har haft ett 10-tal akvarium i dom kalibrarna nu på ca 5 år. :hihi
Fast man säljer alltid av dom efter ett år eller två. Sen går det ett år eller två så vill man ha ett igen..

Fast man sover mycket bättre om natten nu än förut när man hade ett par 700-liters burkar i lägenheten. Fan om det skulle gå sönder. Har hör alltför många skräckhistorier om det.. Men det är snyggt. Skulle vilja ha ett stort nu till min etta. Det skulle dominera hela lägenheten. KUNG!

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8