Akut tandvårdsfråga

• Thread starter Thread starter Mrs. Laphroaig
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
zilog skrev:
2269238 Nu kanske jag svarar utan att ha tillräcklig insikt i problemet, och kanske är okänslig - men jag själv är rätt feg av mig, men har samtidigt attityden att försöka konfrontera det som skrämmer mig.
Vore det inte värt en hel del att bita i det sura äpplet och gå till tandläkaren utan att sövas, bara för att till nästa gång veta att du klarar av det och slippa oroa dig under tiden, enligt det gamla talesättet "det som inte dödar, det härdar"?

/Daniel

Jo, lite KBT på egen hand sådär.

Hej!

Du kanske har hört talas om den tämligen nystartade polska tandläkarmottagningen nere i Stockholm "city dental" Tydligen är det halva priset, jämnfört med folktandvården.
Nu tror jag att det kan vara lång kö för att få bli behandlad. Men det kan vara värt att kolla upp iaf.

Lycka till!

Skinnpåven skrev:
2269376 Hej!

Du kanske har hört talas om den tämligen nystartade polska tandläkarmottagningen nere i Stockholm "city dental" Tydligen är det halva priset, jämnfört med folktandvården.
Nu tror jag att det kan vara lång kö för att få bli behandlad. Men det kan vara värt att kolla upp iaf.

Lycka till!

TACK! äntligen ett svar jag har nytta av. Det ska jag kolla upp :tummenupp

10-15"... WTF.. Var till kirurgen i våras o drog ut en visdomstand som var malplacerad vid närvtrådar i underkäken då min vanliga tandläkare inte vågade dra den. Det roliga var att det var den jävligaste tanden kirurgen varit med om så det blev till att hosta upp x-tra. 2800kr bidde notan.

PS: Du blir inte sövd! Bara lokalbedövning. känns inget alls....

JörgenT skrev:
2269442 10-15"... WTF.. Var till kirurgen i våras o drog ut en visdomstand som var malplacerad vid närvtrådar i underkäken då min vanliga tandläkare inte vågade dra den. Det roliga var att det var den jävligaste tanden kirurgen varit med om så det blev till att hosta upp x-tra. 2800kr bidde notan.

PS: Du blir inte sövd! Bara lokalbedövning. känns inget alls....

Jag har svårt att tåla lokalbedövning, får panikattacker av att bara se skylten: tandläkare, kräks, far upp å ner i väntrummet samt inne hos tandläkaren, gråter, hyperventilerar etc etc. Dvs. Jag fixar inte att vara vaken hos tandläkaren vid utdragning av tand !

Kan tillägga att en av mina sjukdomar innebär att jag är smärtöverkänslig vilket innebär att jag kan skrika rakt ut av en kram om mina nerver den dagen har vaknat på fel sida. Mitt CNS funkar inte som det ska och jag tror personligen att det även påverkar lokalbedövningar av olika slag. Brukar krävas 4-5 sprutor med bedövning hos tandläkare och då blir jag ändå inte helt smärtfri !

Hoppas du skojar, eller så har du det helt enkelt inte så lätt...?

Utomlands är det mycket billigt. Sök på nån av kvällsblaskornas hemsidor, nån av dem hade en undersökning för nått år sen om var tandvården var billigast i Europa.

Mrs. Laphroaig skrev:
2269512 Jag har svårt att tåla lokalbedövning, får panikattacker av att bara se skylten: tandläkare, kräks, far upp å ner i väntrummet samt inne hos tandläkaren, gråter, hyperventilerar etc etc. Dvs. Jag fixar inte att vara vaken hos tandläkaren vid utdragning av tand !

Kan tillägga att en av mina sjukdomar innebär att jag är smärtöverkänslig vilket innebär att jag kan skrika rakt ut av en kram om mina nerver den dagen har vaknat på fel sida. Mitt CNS funkar inte som det ska och jag tror personligen att det även påverkar lokalbedövningar av olika slag. Brukar krävas 4-5 sprutor med bedövning hos tandläkare och då blir jag ändå inte helt smärtfri !

.... :brinnerup Satan va otrevligt. Själv så är rekordet 8 sprutor!! Halva huvudet var borta och halva nacken. Jävla nybörjare till läkare.
Om du är som ett höstlöv i stolen o spyr ner halva landstinget så e de nog bäst att sänka dig! Ett 2g stolpiller kan ju va ett alternativ. Du mår som en prins/prinsessa. Men oftast så medför det att dom måste ta in en narkosläkare och då springer det iväg med slantarna! Lider med dig och lycka till.
PS: Jag har tre visdomständer kvar så prismässigt e jag snart ikapp dig... :fyllisar

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!